Järkyttävää luettavaa teinien keskustelupalstalla...
Miksi huudatte lapsillenne näin turhista asioista? Menkää itseenne!
http://demi.fi/keskustelut/988543/oudoimmat-asiat-mist-auml-vanhempanne…
Kommentit (22)
novellit on nimenomaan novelleja eli fiktiota.
Minäkin kirjoittelin teininä hurjia tarinoita huumeista ja itsemurhista, vaikka en ollut ikinä edes haistellut liimaa, saati sitten ihan oikeita huumeita.
Ihme kun opettajat ei tehneet lastensuojeluilmoitusta mun ainekirjoituksista :o
novellit on nimenomaan novelleja eli fiktiota.
Minäkin kirjoittelin teininä hurjia tarinoita huumeista ja itsemurhista, vaikka en ollut ikinä edes haistellut liimaa, saati sitten ihan oikeita huumeita.
Ihme kun opettajat ei tehneet lastensuojeluilmoitusta mun ainekirjoituksista :o
Taatusti ihan elävästä elämästä noi kirjoitukset, tippukaas nyt sieltä pilvenreunalta...:)
niin pitää sanoa, että on hiukka vanhemmuus hakusessa näköjään... Ei savua ilman tulta. Mun ikätovereilla (olen 41) on teinejä ja ne käyttäytyy vanhempina ulkopuolisenkin silmin kyllä just noin. Onneksi oma on vasta 6, jospa "viisastuisin" vielä hiukkasen ennen teini-ikää... :)
"pää punaisena". Olen opettaja ja kuullut sadat kerrat, kuinka joku kollega on kuulemma "huutanut meille pää punaisena". Joopa joo. Kerran kuulin tälläisen tapauksen, josta jälkikäteen kertoivat mulle. Toinen opettaja sanoi jämäkästi korottaen ääntä, ei tosiaan huutanut. Ja mistä se pääkin oli muka punainen?? Huoh. Liioittelua.
Mutta: teinit nyt on teinejä. Aivan varmasti osa noista jutuista on a) liioiteltuja ja b)irroitettu asianyhteyksistä.
Teineillä nyt on tapana hakea suurimman marttyyrin titteliä kaltaistensa keskuudessa. Vanhemmat ovat suurin syntipukki, yleensä.
Jotku vanhemmat nyt ovat idiootteja joilla hermot ei kestä mitään eikä koskaan.
oikeesti tosi fiksuja kirjoituksia, kun katsotte niiden muutaman kirosanan lävitse. Nuorilla on vahva oikeudentaju.
ihan asialliseen sävyyn miksi oli myöhästynyt tunnilta. Käry kirpaisi ja tuntui pahemmalta syyllisyydentuskassa. ;)
ja huvittavaa, kun osasta pystyy niin hyvin näkemään sen aikuisen näkökulman taustalla ja teini on vaan että siin whaaat O_____o. ;D
oikeesti tosi fiksuja kirjoituksia, kun katsotte niiden muutaman kirosanan lävitse. Nuorilla on vahva oikeudentaju.
Itse olen kodista, jossa todellakin minulle huudettiin ja annettiin tukkapöllyä toistuvasti ilman järkevää syytä. Ahdisti lukea tuota ja itse asiassa lopetin sen pian kesken.
Ja vaikka ei tällaista taustaa olisikaan, niin mitä hauskaa on lukea juttuja siitä kun ihmiset turhaa suuttuvat. Olisiko ketju sitten hauska, jos teinien sijalla olisikin taapero, "älyttömimmät syyt joista aikuinen on raivonnut taaperolle"?
Kotiarestia eriparisukista? Riita siitä, että lapsi on vienyt roskat ulos? Haukkumista minuutin myöhästymisestä tai siitä, että "on väärä ilme"?
:D
Olen itse syyllistynyt samaan, huutanut turhaan teinille, kun syynä on
alunperin ollut vaikka paska päivä töissä.
mutta hän ei välttämättä kerro asiaa kuten se oikeasti meni =) Mä en usko noita suurinta osaa pätkääkään.
Mun piti alkaa etsiä jotain juttua gosusta, kun sieltä luin jutun jostain kamalasta isäpuolesta.
Hakiessa löytyi ties mitä raiskausjuttua, jotain raiskausnovellia myös:(
en vaan saa noita sivuja toimimaan, enkä pysty sinne s-postiin tuosta ilmoittamaan nyt..
Sivu on kuitenkin alle 15-vuotiaille!
mutta olen raivonnut teinille kun sillä vittumainen ilme naamalla. Oli tosi huono päivä ja toinen tuli siihen väärällä hetkellä.
Teinien äitinä tämä oli silmiä avaava lukukokemus. Eilen aloitin ja nyt ehdin lukemaan ketjun loppuun.