Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitää olla voita?

Vierailija
14.12.2011 |

Ostamme ehkä kerran vuodessa voita (kesällä uusien perunoiden kanssa sellaista missä on suolakiteitä seassa).

Mihin muut ihmiset tarvitsevat voita niin paljon, että se loppuu kaupoista? Esim. Oivariini on ihan yhtä hyvää ja sopii myös leivontaan ja ruoanlaittoon.

Luulevatko ihmiset oikeasti, että voi on paljon terveellisempää? Minulle ainakin tulee tosi raskas ja huono olo, jos laitan voita esim. leivän päälle.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin onhan voi halvempaa kuin Oivariini.

Vierailija
2/12 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole päivämääriä milloin mitäkin ostetaan, kokeilepa sinäkin se on ihan vapauttava tunne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoo mun mies. Maistaa heti jos on jotain muuta.

Vierailija
4/12 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten paistettu kala ja perunamuusi. Sitä en tiedä mitkä hullut sitä hamstrailee...

Vierailija
5/12 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä, meillä on aina Oivariinia, joka on helpompi levittää leivälle ja sopii paistamiseenkin.

Ymmärrän tietyllä tavalla, että halutaan laittaa aitoa voita esim. joulun laatikoihin, mutta että arkikäytössä voi olisi jotenkin parempi kuin Oivariini..?

Vierailija
6/12 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän sitä leipomiseen. Tai no, nyt ei kyllä ole yhtään voita. En vain saa edes sitä yhtä pakettia mistään.

Joihinkin ruokiin sitä kyllä käytän, mutta pääasiassa leipomiseen.

Vierailija
7/12 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin onhan voi halvempaa kuin Oivariini.

Niin joo, tuota en ajatellutkaan. Itse leivon aina ihan ex temporeen, enkä pidä voita jääkaapissa, kun se muuten pilaantuisi, kun ei sitä muuhun viitsi käyttää.

Mutta tämä "voikriisi" on ihan käsittämätöntä. Että se on kaupoista loppu tai jos löytyy, niin on lappu, että vain 2 kpl/talous.

Onko tuotantoa vähennetty tai vientiä lisätty vai onko kysyntä oikeasti kasvanut niin paljon?

Vierailija
8/12 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa ihmisistä on kuin kanalauma. Kun yksi säntää johonkin suuntaan, muut perässä.

Nyt joka mediassa toitotetaan, että on voibuumi. Voi loppuu. Paniikki! Ja ihmiset menee tähän mukaan.

Ja kaikki tv-kokithan koko ajan korostaa, että laitan tähän nyt OIKEAA voita ja AITOA kermaa.

Ihan hyvä, ei siinä mitään. Mutta naurettavaa, että ihmiset, jotka on viimeiset 10 vuotta leiponeet margariinilla, ovat nyt nenä pystyssä, että meillä käytetään VAIN aitoa VOITA. Ei muu edes kelpaa.

Taatusti eivät maista edes eroa margariini- ja voipullan välillä.

Vierailija
9/12 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, kun se ei ole aiemmin kelvannut suomalaisille, niin se on viety ulkomaille.

Eikä niitä vientisopimuksia nyt voi yhtäkkiä purkaa, kun kaikki on keksineet, että me ei hyi margariinia syödä.

Syököön voita minun puolestani. Minä voin syödä kumpaa vaan. Mutta oikeasti osa tuttavistani on ihan paniikissa, kun jos ei saakaan jouluherkkuihin tarpeeksi voita!

Vielä viime vuonna heille kelpasi margariini... Mutta kun haluavat olla trendikkäitä!

Vierailija
10/12 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä ainakin piirakat ja keksit maistuvat ihan erilaisilta. Ihan syötäviä on margariinileivonnaisetkin, sen sijaan Oivariinia lukuunottamatta kaikki leivänpäällysmarget maistuu musta ihan karseilta. Nyt kun olen maidottomalla ruokavaliolla, en käytä ollenkaan margariinia leivällä, vaan keksin muunlaisia leivänpäällyksiä.

Vierailija
11/12 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivariinin kate on parempi kuin sen ainesosien. Siksi se ei ole lopussa. Toki Valio tekee kannattavampaa tuotetta vaikka voi on "vähissä".

Ja leivontaanhan se voi suurimmalla osalla menee.

Vierailija
12/12 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä olen käyttänyt noita mainitsemiasi tuotteita ihan kuule aina ja niitä on käytetty myös lapsuudenkodissani ja mummoni niitä käyttää, mun "buumi" johtuu ihan vaan siitä. Se on vaan on parempaa.

Ja ärsyttää kun jotkut idiootit on niitä ruvennut vetämään kun karkkia.