Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia toistuvia unia näette?

Vierailija
14.12.2011 |

MInulla on 2 vakioteemaa, jotka toistuvat, toinen on tämä:

Näen paljon painajaisia, jotka alkavat jossakin kivassa ystäväporukassa/ työporukassa tai miesystävän seurassa. Vähitellen huomaan, että minua syrjitään ja jätetään ulkopuolelle. Monesti käy niinkin, että yksinkertaisesti jätetään keskelle ei-mitään. En tiedä missä olen, miten pääsen pois, miten saattoivat hylätä ja miksi niin tekivät. En tiedä mitä olen tehnyt väärin juuri kun oli muka niin ihanaa muiden seurassa.

Yleensä suoriudun pois, mutta se vaatii ensin itkua ja hätäännystä ja päätöstä siitä, että pärjään kyllä ilman muita ihmisiä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen myöhässä, milloin mistäkin. Tavarat ei vaan löydy. Yritän pukea sukkaa, mutta ei vaan mene jalkaan. Ja kello tikittää.. :D

Vierailija
2/29 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuolleista sukulaisista näen lähes joka yö unta. Joskus sitten tajuan, että toihan on kuollut, ja joskus sitten välttelen, että hyi, en mee viereen istumaan kun sehän mätänee..

Muutenkin on kyllä jotain ruumiita usein, mä kammoan niitä niin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joudutaan muuttamaan omakotitalostamme pois kerrostaloon jonnekkin espoon suvelaan tms. "ihanaan" kerrostalolähiöön. ja tämä on toistuva painajainen.

Vierailija
4/29 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. olen lähdössä jonnekin ja pakkaan kauheessa kiireessä ja se pakkaaminen ei lopu aina vaan löytyy lisää mukaan otettavaa.

Vierailija
5/29 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeisenä osana on aina se, että pakenen ja/tai minua esim. pahoinpidellään tai muutoin koskemattomuus on vaarassa.

Vierailija
6/29 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen myöhässä, milloin mistäkin. Tavarat ei vaan löydy. Yritän pukea sukkaa, mutta ei vaan mene jalkaan. Ja kello tikittää.. :D

Mulla on ihan sama. Uni alkaa yleensä mukavasti, on jotain tiedossa, mutta aina tulee jotain pikku pikku estettä toisensa jälkeen, ja myöhästyn.

Luin jostain, että tämä kuvastaisi unennäkijän riittämättömyydentunteita.

Vierailija
7/29 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi vakiopaikka, jossa käyn aina seikkailemassa. Se on semmonen hotelli keskellä ei mitään, mikä koostuu kahdesta vierekkäisesti tornitalosta.

Oon ollu siellä kylpemässä, juossut pakoon pahiksia, lomaillut, jne...

Vierailija
8/29 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan juoksee ympäriinsä, huutaa ja repii tavaroita alas hyllyiltä.vOnneksi painajainen, mutta kamala.

Vierailija
9/29 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa putosin korkealta ja päälle oli putoamass valtava pyöreä kivi. Hyvin lyhyt uni josta heräsin hiestä märkänä ja suu kuivana.

Toinen oli pitkä uni ja pääteema siinä oli kamalat rikolliset. Ne pystyi liikkumman vain jos itse liikuit, mutta ne liikkuin nopeammin kuin sinä. Kaikkea muutakin siinä ole. Ja aina ihan saman unen näin.

Nämä unet jäi lapsuuden jälkeenonneksi pois. Kerran olen tainnut tuon pitkän painajaisen nähdä aikuisiällä.

Yli kymmenen vuotta olen nähnyt usein unta, jossa saamme neloset. 2 paria identtisiä lapsia, toiset tyttöjä, toiset poikia. Unessa olen ekassa ultrassa jossa asia paljastuu ja uni jatkuu tiettyjä kaavoja pitkin. Raskaus kestää ihan täysiaikaiseksi, mutta loppuu aina ennen lsten syntymää.

Olen aina toivonut, että tämä uni toteutuisi:)

Vierailija
10/29 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä unia oon nähnyt kaikista kolmesta lapsestani aika ajoin,yhdessäkään unessa ei ole lapsi kuollut vaan yleensä uni loppuu kun joutuu vedenvaraan ja minä hätääntyneenä etsin häntä,joskus löydän ja rupean elvyttämään ja uni loppuu siihen..

Vierailija
11/29 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hissi ei pysähdy oikeessa kerroksessa vaan jatkaa vaan ylöspäin, vaikka ei kerroksiakaan enää ole.

Myöhästymisunet. Kello käy hirveetä vauhtia enkää saa aikaiseksi lähteä. On aina joku juttu tekemättä enne kun voi lähteä Esim. matkalle pakkaaminen ym...

Vierailija
12/29 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiveunessa minulla on rajaton määrä vaatteita, koruja, meikkejä yms. joita sitten katselen, sovittelen ja valitsen.

Asuntounessa vierailen eräässä asunnossa, jossa olen oikeasti asunut. Sinne on ilmaantunut uusia huoneita, siellä on välillä asunut tuttuja ihmisiä tms. mutta aina on yhtä ihanaa huomata,että pääsee sinne avaimella sisään. Lisäksi minulla on pari uniasuntoa, joissa käyn, siis sellaisia, joita ei oikeasti ole olemassa. Toinen on meren rannalla, toinen kaupungissa.

Aiemmin näin usein hissipainajaista, jossa hissi ei pysähdy, yleensä se on menossa ylöspäin silloin. Vaihtoehtoisesti kapusin portaita, joista tulee kulkukelvottomat, vierellä onkin kuiluja yms. Näitä en ole nähnyt sen jälkeen, kun kuvitelin mielessäni niille vaihtoehtoisen, turvallisen jatkon.

Vierailija
13/29 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hammas heiluu, yleensä lähtee irti/puuttuu hammas. kerran näin neljä yötä perättäin unta että hammas lähti, mutta yleensä uni toistuu parin kuukauden välein..

Vierailija
14/29 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämpän valokytkimistä ei saa valoja päälle.

Yritän hoitaa jotain helvetin heiveröistä lasta.

Vierailija
15/29 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa en meinaa päästä bussiin. Vaikka miten viiton, bussit vaan ajaa ohi. Sit loppujen lopuks joku bussi ottaa mut kyytiin, mut se on tietenkin väärä bussi ja kun yritän päästä pois, en pääse...

Vierailija
16/29 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntounessa vierailen eräässä asunnossa, jossa olen oikeasti asunut. Sinne on ilmaantunut uusia huoneita, siellä on välillä asunut tuttuja ihmisiä tms. mutta aina on yhtä ihanaa huomata,että pääsee sinne avaimella sisään.

Mä näen kans tollaisia! Ja kattelen siellä että aika jännät tapetit tms. on uusi asukas laittanut. Sisään pääsen siis omalla avaimella, mutta silti olen siellä ilmeisesti jotenkin ilman lupaa koska toivon, ettei nykyinen asiakas vaan justiinsa tupsahtais paikalle.

Vierailija
17/29 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

unissani halaan isää ja sanon " isä, mä rakastan sua, en vaihtaisi mihinkään, minulle olet paras isä."

sitten isä hymyilee.

Ihanan lohduttavaa.

Vierailija
18/29 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa en meinaa päästä bussiin. Vaikka miten viiton, bussit vaan ajaa ohi. Sit loppujen lopuks joku bussi ottaa mut kyytiin, mut se on tietenkin väärä bussi ja kun yritän päästä pois, en pääse...

juuri samanlainen, mutta yleensä tapahtuu rautatiasemalla. Aina joko myöhästyn, tai juna lähteekin väärään suuntaan tms. ahdistavaa.

Toinen toistuva uneni on lentokoneiden tippuminen. Joskus olen itsekin koneessa, mutta yleensä vain näen lentokoneiden tippuvan. Näitä näen aina sellaisissa elämäntilanteissa joissa minulla on "rimakauhua" eli pelkään epäonnistuvani jossain suorituksessa. Noita junaunia taas näen milloin sattuu lähes kerran kuussa.

Vähemmän painajaismaisia toistuvia unia minulla on asunnoista, jotka ovat jollakin tapaa erikoisia. Samat fiktiiviset asunnot toistuvat ja on myös uusia. Sama juttu kaupunkien kohdalla, minulla on muutama kaupunkiskeema unissa, ei oikeita kaupunkeja vaan mukaelmia niistä.

Uutena teemana parin viime vuoden aikana on tullut veden varaan joutuminen, johon liittyy vahva hallitsemattomuuden tunne unen ajan. Hukkumisen uhka on välitön, mutta en kuitenkaan uppoa veden alle.

Aikaisemmin näin myös unia karhuista, jotka vaanivat ja pyrkivät sisään ovesta, jota en saanut kunnolla kiinni. Näitä en ole onneksi nähnyt enää vuosiin.

Vierailija
19/29 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lähdössä Etelään, mutta lentokone ei ikinä vaan pääse perille tai en pääse koko lentokoneeseen.

Ajoittain toistuu myös uni, jossa juoksen kotonani tai kodin lähistöllä karkuun jotain puukkomiestä.

Soittaminen hätänumeroon ei onnistu koskaan unessa.

Mikähän tarkoitus näillä on?

Vierailija
20/29 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei ole maininnut vessaunia. Mulla toistuu se, etta vessaan pitaisi paasta, mutta aina niissa on jotain vikaa, joten en.joko halua menna tai pissaaminen/kakkaaminen on tosi hankalaa. Esim bajamaja ihan taynna, thai-hierontapaikassa piti pissia hierontapoydan lapi siita reiasta missa naama on normaalisti kun sua hierotaan (vaikkei thaihieronnassa edes olla sellaisella tavallisella hierontapoydalla), usein olen ollut kylassa jossain, missa pontto on jotenkin tuolin omainen eli pissaaminen tapahtui jonkun kankaan lapi, jne jne. Taa uni toistuu aina sillontallon.

Toinen on minulla myos myohastymisuni. Lentokoneeseen kiire, eika pakkaamisesta tule loppua. Hirvee epatoivo paalla. Joskus tahan liittyy se, etta kun ehdin ihan viime tingassa koneeseen, niin se kone on kummallinen, esim siella pitaa maata lattialla.

Kolmas, mita naen satunnaisesti, on se, etta osaan lentaa. Aika usein lennan lapsuudenkotini ymparistossa. Lentaminen tapahtuu vahan kuin uiminen normaalisti, eli jaloilla potkin vauhtia ja sujuu yleensa ihan helposti.