Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä ihmisestä, jolle 3000 euron palkka on liian pieni?

Vierailija
14.12.2011 |

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se olisi. Ansaitsen nyt 5700 euroa kk+bonukset. Jos palkka laskisi, tuntuisi 3000 euroa tosi pieneltä. Siksipä en oikein helposti halua vaihtaa työtä helpompaan, koska se korreloi alallani palkkaan.

Vierailija
2/75 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovapalkkaisella alalla tai ammatissaan korkealla tasolla, tai sitten on mitoittanut menonsa liian sioiksi (esim. liian iso laina). Varmaan muitakin vaihtoehtoja on mutta nämä nyt tuli ekana mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin minä: paljon töitä ja vastuuta, palkka vaan ei nouse vaikka päällään seisoisi. Ja kuitenkin yleinen palkkataso näissä hommissa on korkeampi.

Vierailija
4/75 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttopalkkani on 3500 EUR/kk, ja mielestäni ansaitsisin enemmän. Loppujen lopuksi ihmisen sielun ja vapaa-ajan saa aika halvalla työnantaja ostettua. Moni kun tekee ilmaiseksi ylimääräistä, pohtii vapaa-ajallaan työasioita, jne.

Toki työnantajalla on paljon enemmän kuluja työntekijää kohden kuin se, minkä työntekijä bruttona saa, mutta silti summa on suhteellisen pieni, kun kyseessä on asiantuntijayritys, jossa työt harvemmin jäävät siihen pöydälle neljältä iltapäivällä seuraavaa aamua odottamaan.

Haluan myös alleviivata että en tee palkatonta ylityötä. Jos lähetän sähköpostinkin kotoa niin pidän siihen menneen ajan myöhemmin vapaana. Koska kyseessä ei ole esimiehen määräämä "ylityö", en siitä myöskään ylityöpalkkaa saa. Nautin muuten tilanteesta, koska usein helpotan seuraavan päivän työtaakka käymällä kotoakin käsin sähköpostikeskusteluja yrityksen muiden toimipisteiden kanssa, jotka sijaitsevat hyvinkin erilaisilla aikavyöhykkeillä. Illalla yhteen postiin reagoiminen vähentää keissin hoitamiseen mahdollisesti kuluvaa aikaa jopa päivällä - juurikin aikavyöhyke-erojen takia.

Ja mitä alkuperäiseen kysymyksen asetteluun tulee, niin olen sitä mieltä, että kyseinen henkilö on ehkä arvonsa tunteva ja jonkin verran koulutettu ihminen, joka tietää mitä hänen kuuluisi ansaita.

Vierailija
5/75 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aika holtiton raha-asioissaan tai ajattelisin heti jotain peliongelman tapaista, miehessä olisi todellinen turn off jos sanoisi ettei tolla summalla pärjää 4 viikosta. Voihan joku kadottaa miljooniakin pienessä ajassa jos ei yhtään ymmärrä rahan päälle

Vierailija
6/75 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on esim. hyvin koulutettu ja vastuullisessa asiantuntijatehtävässä niin 3000 on liian vähän sellaisesta hommasta.

Vierailija
7/75 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on aika holtiton raha-asioissaan tai ajattelisin heti jotain peliongelman tapaista, miehessä olisi todellinen turn off jos sanoisi ettei tolla summalla pärjää 4 viikosta. Voihan joku kadottaa miljooniakin pienessä ajassa jos ei yhtään ymmärrä rahan päälle

Eli eli.. Kuulostaa kommunismilta. Kukaan ei siis saisi mielestään ansaita enempää palkkaa, työn laadusta ja määrästä riippumatta? Minä pärjään mainiosti summalla joka tuon ylittää, mutta tiedän että panokseni firmlle on silti arvokkaampi. Yritys tekee minun ansiostani (osaltaan minun) hyvää tulosta kymmenien miljoonien edestä. Olen mielestäni oikeutettu oikeaan korvaukseen, riippumatta siitä miten ns. pärjään neljä viikkoa. Kyllähän jokainen varmasti tonnillakin selviäisi, mutta mitä järkeä on hankkia tietotaitoa ja kokemusta, sekä kouluttaa itseään, jos ei vaativampiin ja vastuullisiin tehtäviin hakiessaan voisi odottaa korkeampaa palkkaa kuin kaupan kassalla saisi?

Vierailija
8/75 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3000 netto kuussa ei riittaisi. mitas musta, kun on tottunut tienaamaan enemman, on kulutkin sen mukaiset.

suu sakkia myoten.

Vierailija
9/75 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan juuri tuon 3000 euroa kuukaudessa opetustyöstä. Koulutus on FM ja jatko-opintojakin on takana useampi vuosi. En silti sanoisi, että palkkani on pieni. Minulle se riittää hyvin kaikkeen tarpeelliseen ja joka kuukausi jää vähän ylikin. Miksi vaatisin enemmän? Siksikö kun joku naapurikin saa?

ap

Vierailija
10/75 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle toi olis liian pieni, koska mun palkka on nyt noin 4500 euroa. Ihan tavallinen ihminen mä silti ole, en vaan suostu myymään osaamistani noin halvalla.

Vierailija
11/75 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan juuri tuon 3000 euroa kuukaudessa opetustyöstä. Koulutus on FM ja jatko-opintojakin on takana useampi vuosi. En silti sanoisi, että palkkani on pieni. Minulle se riittää hyvin kaikkeen tarpeelliseen ja joka kuukausi jää vähän ylikin. Miksi vaatisin enemmän? Siksikö kun joku naapurikin saa?

ap

mutta jos muulle henkilökunnalle maksettais 3000 ja sulle 1500 niin olisko se ok?

Vierailija
12/75 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On iso asuntolaina, kolme lasta pääkaupunkiseudulla enkä halua asua missään ihan korvessa, jonne en edes ehtisi ajoissa päiväkotiin viideksi työpaikalta. Olen tehnyt yliopistossa kuuden vuoden tutkinnon, sen jälkeen itsenäisesti kahden vuoden tutkinnon ja olen ollut vastuullisessa, kiireisessä työssä 8 vuotta. Mielestäni siihen nähden palkkani on liian pieni.

Vierailija
13/75 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten keskipalkka on n. 3200.

Eiköhän tuo 3k ole jo liian pieni vähän kaikkien mielestä.

Itellä on yt-neuvottelujen uhka päällä ja jos joutuisin työttömäksi, niin ennemmin vetäisin lonkkaa ansiosidonnaisella kuin menisin duuniin kolmella donalla.

Vierailija
14/75 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan noin neutraalistikin arvioiden.

Vierailija
15/75 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin alallasi tuo palkka onkin ok

ap

mutta jos muulle henkilökunnalle maksettais 3000 ja sulle 1500 niin olisko se ok?

Koska vastaavista tehtävistä muille maksetaan pitkälti yli 4000 euroa. Erona on muodollinen pätevyys, eli tohtorintutkinto. Sisällöllisesti työmme on kuitenkin täysin samaa. En silti osaa tuntea kateutta tai koe olevani poljettu, koska saan sen mitä tarvitsen ja enemmänkin. Mitä väliä sillä on, että naapurihuoneessa samaa työtä tehdään kovemmalla rahalla? Asia olisi eri, jos tämä nykyinen palkkani ei riittäisi elämiseen ja joutuisin kituuttamaan.

ap

Vierailija
16/75 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on aika holtiton raha-asioissaan tai ajattelisin heti jotain peliongelman tapaista, miehessä olisi todellinen turn off jos sanoisi ettei tolla summalla pärjää 4 viikosta. Voihan joku kadottaa miljooniakin pienessä ajassa jos ei yhtään ymmärrä rahan päälle

Eli eli.. Kuulostaa kommunismilta. Kukaan ei siis saisi mielestään ansaita enempää palkkaa, työn laadusta ja määrästä riippumatta? Minä pärjään mainiosti summalla joka tuon ylittää, mutta tiedän että panokseni firmlle on silti arvokkaampi. Yritys tekee minun ansiostani (osaltaan minun) hyvää tulosta kymmenien miljoonien edestä. Olen mielestäni oikeutettu oikeaan korvaukseen, riippumatta siitä miten ns. pärjään neljä viikkoa. Kyllähän jokainen varmasti tonnillakin selviäisi, mutta mitä järkeä on hankkia tietotaitoa ja kokemusta, sekä kouluttaa itseään, jos ei vaativampiin ja vastuullisiin tehtäviin hakiessaan voisi odottaa korkeampaa palkkaa kuin kaupan kassalla saisi?

Silloin täytyisi etsiä muualta koulutustaan vastaavaa työtä tai ottaa pomon kanssa palkka puheeksi, ettei vaan olisi turhaa itsekehua tai jotain. Jos teet oikeesti NOIN hyvää tulosta niin luulisi työmarkkinoilla olevan vientiä ja palkka vähä isompi:) Kyl kaupan kassallakin opitaan koko ajan uutta ja varmasti on osana jokainen myyjä tahkoamassa niitä miljoonia :D t.kaupan kassa/osastovastaava joka tienaa 500 vähemmän kuin sinä ja varmasti vähemmällä vaivalla kuin sinä :D

Vierailija
17/75 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa olen palkkakuopassa

Koska vastaavista tehtävistä muille maksetaan pitkälti yli 4000 euroa. Erona on muodollinen pätevyys, eli tohtorintutkinto. Sisällöllisesti työmme on kuitenkin täysin samaa.

ap

mutta tässä nyt puhutaan tilanteesta, sulla olisi se tohtorintutkinto myös ja saisit puolet naapurihuoneessa samaa työtä tekevän palkasta.

Vierailija
18/75 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan olisi noussut keltainen neste päähän

Vierailija
19/75 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se ero johtuu tosta tohtorintutkinnosta ja on ymmärrettävää

Koska vastaavista tehtävistä muille maksetaan pitkälti yli 4000 euroa. Erona on muodollinen pätevyys, eli tohtorintutkinto. Sisällöllisesti työmme on kuitenkin täysin samaa.

ap

mutta tässä nyt puhutaan tilanteesta, sulla olisi se tohtorintutkinto myös ja saisit puolet naapurihuoneessa samaa työtä tekevän palkasta.

Vaikka minulla olisikin väikkäri valmis (pian onneksi on), en näe syytä miksi minun pitäisi kokea 3000 euroa liian pieneksi palkaksi, jos kerta tulen sillä hyvin toimeen. Yli 4000 euroa on sellainen summa, että en edes tietäisi mitä sillä tekisin! En tarvitse niin paljoa. Mutta mä en olekaan ahne ja kilpailuhenkinen.

ap

Vierailija
20/75 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se ero johtuu tosta tohtorintutkinnosta ja on ymmärrettävää

ap

Vaikka minulla olisikin väikkäri valmis (pian onneksi on), en näe syytä miksi minun pitäisi kokea 3000 euroa liian pieneksi palkaksi, jos kerta tulen sillä hyvin toimeen. Yli 4000 euroa on sellainen summa, että en edes tietäisi mitä sillä tekisin! En tarvitse niin paljoa. Mutta mä en olekaan ahne ja kilpailuhenkinen.

ap

ettet tarvitse palkankorotusta. Ihme juttu sinänsä, että yliopistoon pääsee noin yksinkertaisia ihmisiä.