Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vantaalla on ilo asua...

Vierailija
14.12.2011 |

Tai varmaan sama ongelma monessa muussakin paikassa, mutta nyppii.

Lääkärille ei saa aikoja mitenkään. Vaikka lapsen edelliseen käyntiin on kirjattu mitä toimenpiteitä pitäisi tehdä jos ei tauti helpota jne.. niin ei silti aikaa saa, kun tarve olisi.

Sanotaan vaan mene aamulla jonottamaan terveyskeskukseen jos pääsisit lääkärille ja lääkäri katsoo mitä tehdään !!!

Ihan hullua!

Ja joo, meillä on vakuutukset, mutta ei sekään aina niin ilo ole. Jatkuvaan viime aikoina ravattu lääkärissä ja rahahan pitää aina olla millä maksaa käynnit + testit ja näin joulukuussa rahaa menee tarpeeksi ilman ylimääräisiäkin kuluja.

Ja joo saahan ne vakuutuksista takaisin, mutta ei heti jne...

Huoh, helpotti :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttui viime keväänä, erittäin huonoon suuntaan siis. Mutta ihme ja kumma, mä sain lapselleni lääkäriajan seuraavalle päivälle! Olo on epätodellinen. Asia lie sen verran vakava?

Vierailija
2/10 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska minä olen aina saanut lapsille ja jopa itselleni tarvittaessa ajat!! Itä- Vantaalla asutaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Myyrmäessä ei saa enää aikoja, ellei mene jonottamaan näissä akuuteissa tapauksissa. Muutoin ajan saa ihan ok n kuukauden päähän.

Vierailija
4/10 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aika pahasti takkuaa lekurille pääsy.

Tilanne tosiaan paheni n. vuosi sitten.

Nyt joutuu aina menemään aamusta päivystykseen ensin jonottamaan luukulle jossa joku arvioi että tartteeko oikeasti lekuria vai riittääkö sairaanhoitaja. Sitten jonottamaan sairaanhoitajalle tai hyvässä lykyssä pääset jonottamaan lääkärille.

Tällä reissulla menee aina useampi tunti ja sehän on mukavaa ajankulua sairaan taaperon kanssa.

Näin siis idässä.

Vierailija
5/10 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no just myyrmäestä puhun, huoh.

Lääkärille ajan saa vain ne kellä omalääkäri etuoikeus....

Vierailija
6/10 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi me otimme vuosi sitten ja lähdimme!!

Kyllästyimme kaikkeen Vantaalla. Olen itse asunut 30 vuotta Vantaalla, syntynyt siellä jne. Mies asunut 15 vuotta..

Laitoimme talon myyntiin, mies sai vakituisen työpaikan Keski-Suomesta. Nyt ollaan asuttu Keski-Suomessa kohta siis vuosi. Toki ihmisiä välillä ikävä, mutta takaisin Vantaalle en muuttaisi ihan helposti!

Esikoinen aloitti koulun täällä syksyllä ja toinen lapsi päiväkodin. Itse olin 6 kk työttömänä, nuorimman kanssa kotona. Nyt töissä omalla alallani, ei vakipaikka mutta tyhjää parempi.

Uusi koti on rakenteilla ja viihdymme erittäin hyvin Keski-Suomessa. Palveluita löytyy, aivan saman kaupat ym..

Lääkäriin pääsee omaan terveyskeskukseen samana päivänä. Jos siis akuutimpi asia. Muuten ajat menee noin 3 viikon päähän.. mutta ollaan päästy lääkäriin joka kerta kun on ollut tarvetta. Yksityiset lääkärit vähän vähemmällä täällä mutta kunnallinen pelaa hyvin.

Vierailija
7/10 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vain ihan selkeästi ja jämäkästi, että nyt on päästävä lääkäriin tai että nyt on tämän hoiduttava.

Ystävällisesti ja hiiltymättä.

Tänään jätin juuri aamulla lääkärille soittopyynnön ja sanoin vain vastanneelle hoitajalle, että "nyt tämä saa riittää, asia on hoidettava heti".

Ja kas: lääkäri soitti 10 minuutin päästä ja sain lääkityksen jota vaadin.

Ja kun lapsen oiontahoito ei meinannut onnistua, soitin viisi kertaa asiasta vastaavalle ylilääkärille. Nyt on hampaat oiottu.

Vierailija
8/10 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo jonotushomma on tosiaan tullut...mutta olen käsittänyt, että lapset otettais jonon ohi? Itse joskus jonotin Korsossa, eikä tuossa kauhean kauaa mennyt. Meillä kyllä kauhean vähän on tuonne asiaa, joten ehkä siksikään en ole kaikkia epäkohtia havainnut.

T. Se ihan tyytyväinen hullu :)

Vierailija
9/10 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo jonotushomma on tosiaan tullut...mutta olen käsittänyt, että lapset otettais jonon ohi? Itse joskus jonotin Korsossa, eikä tuossa kauhean kauaa mennyt. Meillä kyllä kauhean vähän on tuonne asiaa, joten ehkä siksikään en ole kaikkia epäkohtia havainnut. T. Se ihan tyytyväinen hullu :)

Onneksi harvoin tarvitsee mennä, yleensä minäkin käytän yksityistä, mutta aina se ei onnistu :( joten lapsen kanssa on jonotettu ensin hoitajalle pari tuntia, jonka jälkeen lääkärille jonottaminen olisi ollut saman verran, kiitimme palvelusta ja lähdimme kotiin sairastamaan...

Vierailija
10/10 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me ollaan päästy jonon ohi Koivukylän ta:lla reilu vuosikkaan kanssa asioidessa. Toki siinä ensimmäisellä luukulla ei pääse ohittelemaan, mutta lääkärille mennessä sitten. Tuolloin tosin sattui niin, että asemalla oli hiljainen aamu, jota hoitajatkin ihmettelivät.

Myös Haartmanin hammaspäivystyksessä jouduin ottamaan tytön mukaan muutaman viikon ikäisenä imetyksen takia ja sielläkin tietoihini merkittiin heti, että vauva mukana, niin asiointi hoitui ripeämmin.

Olen ihan tyytyväinen Vantaalla asuja, tänne Helsingistä muutettiin. Kyllähän nuo julkiset palvelut tökkivät, mutta ei tilanne taida olla sen parempi pääkaupunkiseudulla muuallakaan. Olen myös huomannut, että virastorakennukset ainakin Tikkurilassa ovat kaikki melkeinpä huvittavan huonokuntoisia betonikolosseja :)

Vantaalla sentään neuvolassa saa (tai sai) "kunnon ajat", eikä niinkuin kuulemani mukaan Helsingin puolella tarvitse asioida viidentoista minuutin pikavisiitillä.