Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistit vastasyntyneen vanhemmat

Vierailija
14.12.2011 |

Kertovat sentin ja 10 gramman tarkkuudella tuoreen vauvansa mitat, ja minuutin tarkkuudella syntymäajan.

Aivan kuin koko maailmaa kiinnostaisi noin tarkasti tietää.

Eli hetkeksi ylpeät vanhemmat saavat päähänsä niin paljon kusta, että 100-kertaisesti yliarvioivat miten suuri asia maailmalle se heidän vauvansa syntymä on. 95% vanhemmista on vauvan syntymän jälkeen muutaman päivän ajan narsistisia.

Vielä ei ole lähipiiristä tullut vastaan yhtäkään joka ei tohon narsistiansaan olisi tippunut.

Itseäni ei sentit ja grammat kiinnosta lainkaan. En edes tiedä mikä on normaali, onko 48cm paljon, vai onko 53cm vähän. Ja vaikka tietäisin, niin eipä noista voi päätellä oikeastaan mitään.

Ainoa mikä kiinnostaa on syntyikö vauva elävänä vai kuolleena. Piste.

Eli vähän realismia ensi kerralla?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsismia? Right....

Vierailija
2/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita mittojen ilmoittamista en minäkään ole koskaan ymmärtänyt:) Siis että miksi ne pitää kertoa, ei se toki mua haittakaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta sua ei ärsytä?

Hahhahhaa!

Vierailija
4/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta sua ei ärsytä?

Hahhahhaa!

Kun MINÄ en halua tietää, niin niitä ei saa kertoa.

Tiedoksi vain, useitakin ne mitat kiinnostavat, kuten esim. minua.

Vierailija
5/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän sun aivopierusiko nyt pitäisi kiinnostaa?

Vierailija
6/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piste.

Vierailija
7/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se nyt vaan menee niin, että mainitsemasi 95% vanhemmista iloitsee niin suuresti vauvastaan ,että haluavat kuuluttaa siitä kaikille. Yksityiskohtineen kaikkineen....vaikka sua ei kiinnostaiskaan. Ei niitäkään varmasti kiinnosta kaikki sun jutut.

Ihmiset nyt yleensä juttelee monista asioista, joista keskustelukumppani ei ehkä ole niin kiinnostunut.

Outoa olisi, jos tuoreet vanhemmat lähettäisivät viestin sukulaisille, että "Elävänä syntyi!"

Vierailija
8/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mää kerroin vauvan painon ainaki gramman tarkkuuella koska MUUT halus tietää TARKAT mitat...

Ja eipä ole tullut vastaan yhtään vastasyntyneen vanhempaa joka ois vaan ilmassu että "No about 50cm ja noin 3kg-4kg väliltä"

Ap taitaa tosiaan olla ite narsisti.....

Vierailija
9/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmetellyt samaa, vaikken noin kärkkäästi. En edes omien lasteni mittoja muista tarkalleen. Tosiaan ilmoittelin lähimmille vain pienen tytön ja pojan syntyneen ja miestäkin pyysin ilmoittamaan samalla tavalla kun ei kai ne numerot ketään kiinnosta. Yllättävän moni niitä kuitenkin kyseli sitten.

Vierailija
10/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mää kerroin vauvan painon ainaki gramman tarkkuuella koska MUUT halus tietää TARKAT mitat...

Ja eipä ole tullut vastaan yhtään vastasyntyneen vanhempaa joka ois vaan ilmassu että "No about 50cm ja noin 3kg-4kg väliltä"

Ap taitaa tosiaan olla ite narsisti.....

Ihmettelisin jos joku ilmoittaisi NOIN mitat :D Pitäisin vanhempia aika ihmeellisinä. On ihanaa että uudet vanhemmat pitävät omaa vauvaansa maailman tärkeimpänä asiana, sitähän se heille onkin. Mä en kutsuisi sitä narsismiksi, vaan rakkaudeksi

Vierailija
11/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihmiset nyt yleensä juttelee monista asioista, joista keskustelukumppani ei ehkä ole niin kiinnostunut."

No tuo juuri on narsismin keskeisin määritelmä. Välittää vain itsestään, ei toisista. Minä minä minä minä minä. Olla äänessä kun rakastaa omaa ääntään ja omia juttujaan.

Vauvaansa voi rakastaa myös menemättä narsismin puolelle. Narsismia se on silloin jos olettaa että se oma vauva on toisille aivan yhtä tärkeä kuin itselle.

Narsismia on myös se jos laittaa tekstarin koko suvulle kun lapsi on käynyt ekaa kertaa potalla. Ja sentin ja gramman tarkkuudella kertoo pökäleen mitat.

Niin ja siis sukupuoli on myös kiinnostava asia. Julkkiksistakin yleensä kerrotaan vain nuo. "Saku Koivulle on syntynyt terve poikavauva." Ei niitä senttejä ja grammoja kerrota. Koska uutisankkurit eivät ole narsisteja...

Jos Tuksulle syntyy vauva, en halua kuulla sentin ja gramman tarkkuudella.

Vierailija
12/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten raporttiin kuuluu vielä, että nyt se syö rintaa ja nyt se pissasi :D

Ehdin niin monet tekstarit ja niiden omahyväisyyden lukea hoitojen aikana, että kun oma ihmeemme syntyi, ilmoitimme seuraavana päivänä näin:

Meillä on nyt pieni tyttö. Kaikki meni hyvin.

Vanhemmille ja ihan läheisille soitimme tietysti jo heti kun pystyimme.

Kukin tavallaan, toiset ovat vain niin ylpeitä "aikaansaannoksestaan". Saahan noita viestejä lähettää jos tahtoo mutta kertoo se jotakin myös lähettäjästä.

Helppo vauva-aika vielä ruokkii tuota erinomaisuutta. Hankala vauva opettaa olemaan hiljaa onnellinen, ei kaikki lapsessa ole omaa ansiota eikä kääntäen myöskään omaa syytä.

Vierailija
13/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan ne mitat sitten kertoa niille ketkä kysyy.

Ja onhan se niinkin että kun vauva on 10 minsaa vanha, niin mitäpä saavutuksia sillä vielä voisi olla? Sillä on vain sukupuoli ja mitat. Ja ehkä myös ääni, eli voisi kertoa monenko desibelin voimakkuudella itkee.

Mutta mitään kerrottavaa oikeastaan ei ole, vain sukupuoli ja että elää, ja mitat. Ehkä siksi moni kertoo myös ne mitat. Muuta olisi vaikea keksiä. Toki hinku kertoa vaikka mitä olisi, mutta ei vaan voi, koska vauva ei ole vielä tehnyt tai saavuttanut yhtään mitään.

Vierailija
14/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vois olla aihetta tutustua sanakirjaan tjsp. kun tuo narsismin määre on mennyt aika monelta ihan ohi.

Ja kyllä minuakin kiinnostaa ne tarkat mitat ja syntymäaikakin mielellään sillä minuutin tarkkuudella. Mutta jos tuoreita vanhempia ei kiinnosta kertoa, niin en ole sitten utelemassakaan.

Ja kyllä se jo menee sairauden puolelle, että juttelee VAIN siitä, mistä tietää vastapuolen olevan kiinnostunut. Vaikka kuinka sitä narsismiksi väittäisi, niin se ei sitä ole, jos sattuu päivän aikana puhumaan ihmisille asioista, joista he nyt eivät juuri suuremmin välitä. Samaan kategoriaan putoaa nuo lasten sentit ja grammat.

Mutta tämän ei luulisi AP:lle oikeassa elämässä huolta tuottavan, noin kärkkäästi keskustelun aloitettuaan hän varmaan kertoo ihan rehellisesti ja suoraan ilosta pakahtuville tuoreille vanhemmille, että "mua ei teidän kersan mitat kiinnosta" ja jos haluaa vielä olla kohtelias, niin ehkä tiedustelee, että "syntyikö se elävänä?".

Vierailija
15/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ainakin kerroin ne, koska tiesin, että tosi monet niitä kysyisivät kuitenkin, ja helpommalla pääsee kun kertoo saman tien..

Tosin kyllä itseäni kiinnostaa muiden vauvojen mitat.. Kiva tietää onko vauva pieni vai iso, pitkä vai lyhyt.. jne.. :D

Vierailija
16/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan ne mitat sitten kertoa niille ketkä kysyy.

Ja onhan se niinkin että kun vauva on 10 minsaa vanha, niin mitäpä saavutuksia sillä vielä voisi olla? Sillä on vain sukupuoli ja mitat. Ja ehkä myös ääni, eli voisi kertoa monenko desibelin voimakkuudella itkee.

Mutta mitään kerrottavaa oikeastaan ei ole, vain sukupuoli ja että elää, ja mitat. Ehkä siksi moni kertoo myös ne mitat. Muuta olisi vaikea keksiä. Toki hinku kertoa vaikka mitä olisi, mutta ei vaan voi, koska vauva ei ole vielä tehnyt tai saavuttanut yhtään mitään.

Teknisesti ottaen syntyvällä lapsella ei ole edes sukupuolta. Sukupuoli on sarja normeja ja käyttäytymistä, johon ympäristö kasvattaa. Minusta on härskiä, että väittämällä syntynyttä vauvaa tytöksi tai pojaksi vanhemmat tulevat törkeällä tavalla tunkeutuneeksi vauvan yksityisalueelle. Ilmoittaa nyt kaikille puolitutuille että vauvan housuissa on penis tai vagina, aika rumaa käytöstä. Minusta tiedoksi riittää että lapsi on syntynyt ja äiti ja lapsi ovat tevreitä. Toisten perverssiys ei minua kiinnosta, eikä se mitä pienellä vauvalla on housuissaan. Olisi parempi ettei siihen niin tuijotettaisi heti syntymästä lähtien vaan lapsi saisi kasvaa vapaasti itsekseen.

Vierailija
17/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asetun mieluusti tuoreiden vanhempien asemaan ja muistelen omien lasten syntymän jälkeisiä hetkiä kuullessani vanhempien ylpeänä kertomat mitat.

Vierailija
18/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sukupuoli on sarja normeja ja käyttäytymistä, johon ympäristö kasvattaa."

Eiköhän sukupuoli kuitenkin ole sama asia kuin että onko haaroissa penis vai vagina.

Muutenhan homot olisivat naisia ja lesbot miehiä.

Sukupuoli on biologiaa, ei psykologiaa.

Vierailija
19/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tässä kerrottaisiin miten oikeat narsistin kaltoinkohtelevat vauvaansa, mutta tämähän olikin kiva tarina :)

Vierailija
20/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. vetää herneen nenukkaan pienistä. Minusta taas on ihana kuulla kaikkien kavereiden vauvan mitat ja sukupuoli, kun siitä voi kuvitella millainen vauva on, pikkunen sirpukka vai iso mussukka.... Ja itse olen lähetellyt viestejä kaikille vähänkin läheisille tutuille, enpä ole yhtään ajatellut että se olis narsismia! Ymmärrän ettei se kiinnosta kaikkia, mutta sen viestin voi niin helposti poistaa, eikä ole mikään pakko vastata, joten miksi se olisi ongelma? Lapsettomuudesta kärsivän tuskan ymmärrän, mutta koska en tunne ketään sellaista, niin ei ole tarvinnut pohtia uskaltaako hehkuttaa vauvan syntymää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi