Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistit vastasyntyneen vanhemmat

Vierailija
14.12.2011 |

Kertovat sentin ja 10 gramman tarkkuudella tuoreen vauvansa mitat, ja minuutin tarkkuudella syntymäajan.

Aivan kuin koko maailmaa kiinnostaisi noin tarkasti tietää.

Eli hetkeksi ylpeät vanhemmat saavat päähänsä niin paljon kusta, että 100-kertaisesti yliarvioivat miten suuri asia maailmalle se heidän vauvansa syntymä on. 95% vanhemmista on vauvan syntymän jälkeen muutaman päivän ajan narsistisia.

Vielä ei ole lähipiiristä tullut vastaan yhtäkään joka ei tohon narsistiansaan olisi tippunut.

Itseäni ei sentit ja grammat kiinnosta lainkaan. En edes tiedä mikä on normaali, onko 48cm paljon, vai onko 53cm vähän. Ja vaikka tietäisin, niin eipä noista voi päätellä oikeastaan mitään.

Ainoa mikä kiinnostaa on syntyikö vauva elävänä vai kuolleena. Piste.

Eli vähän realismia ensi kerralla?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahimmillaan liian pieniä potkuhousuja tai myssyä lahjaksi.

Vierailija
22/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jo puolivuotias, ja vieläkin sattuu, että joku kysyy, minkä kokoinen se oli syntyessään, varsinkin vanhemmat tädit usein kyselevät tätä (samoin kyselevät imettämisestä). Itseäni ei olisi erityisesti kiinnostanut kertoa vauvan mittoja kaikille, mutta tiesin, että niitä kuitenkin kysytään, joten samalla vaivalla.. Enkä siis tarkoita, että olisin ne mitat halunnut salassakaan pitää, mutta ei minua haittaisi, jos jotakuta ei kiinnostaisi. Mieheni kotimaassa ei ole tapana kertoa syntyneen vauvan kokoa, vaan useimmiten ilmoitetaan, että tyttö tai poika on nyt syntynyt ja mahdollisesti nimi, jos se on jo päätetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se parempi että ap on tyyvyäinen?

Vai pitääkö laittaa viesti ilman mittoja? Tyyliin, Poika syntyi, elossa on? Kiinnostaako ap:eetä yhtään vauvan sukupuoli? vai olisko parempi jättää sekin pois viestistä?

Vierailija
24/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksette saman tien kerro minkä väriset hiukset ja silmät vauvalla on?

Ihme natsimeininkiä tollanen mittojen kertominen. Kielii jotenkin siitä että alle 185-senttisiä miehiä ei pidetä minään. Että heti vartin iässä pitää tietää sentin tarkkuudella mitat. Senttirasismia. Kielii tosiaan siitä, että pituudella on väliä. Heti pitää olla mainostamassa että lapsemme ei ole kääpiö eikä edes vajaamittainen.

Maailman laajuisesti tarkasteltuna kyseessä on varmaan harvinainen asia. Varmaan vain Saksassa ja Suomessa tehdään noin... Rotuoppi on mennyt perille. Kertokaapa vielä nenän leveys!

Vierailija
25/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme natsimeininkiä tollanen mittojen kertominen. Kielii jotenkin siitä että alle 185-senttisiä miehiä ei pidetä minään. Että heti vartin iässä pitää tietää sentin tarkkuudella mitat. Senttirasismia. Kielii tosiaan siitä, että pituudella on väliä. Heti pitää olla mainostamassa että lapsemme ei ole kääpiö eikä edes vajaamittainen.

Maailman laajuisesti tarkasteltuna kyseessä on varmaan harvinainen asia. Varmaan vain Saksassa ja Suomessa tehdään noin... Rotuoppi on mennyt perille. Kertokaapa vielä nenän leveys!

Mutta aina sitä on multa kysytty. "onko tukkaa" jne. Nykyään pyydetään heti lähettämään kuva, kiitos kamerakännyköiden :)

Vierailija
26/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heheee :D rupes naurattamaan, vai senttirasismia.. :D Eihän kukaan kai ole sanonut, että joku tietty mitta pitäisi olla!! :D Eiköhän se oo ihan sama kuitenkin lopulta onko se vauva todella pieni mitoiltaan vai iso.. Lähinnä tiedot kerrotaan, kun sitä kuitenkin kysytään.. ihania ne vauvat ovat, ovat pieniä tai isoja! :D

Vierailija
27/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei, ei minulla ole 18 sentin penis, vaan 18,3 sentin!"

Jokainen sentti ja gramma vaan pitää riuhtoo vauvastakin esiin. Ei puhettakaan että vauvani olisi 4-kiloinen - se on 4245 gramman painoinen! Ei mikään vain neljän kilon nysä. Ja pituuttakin on huimat 53,5 senttiä, tai itse asiassa 53,52 senttiä, jos hiuksetkin lasketaan. Ei siis mikään puolen metrin luihu hobitti.

Ja otekin on niin kova että kun sormea tarjoaa niin meinaa puristaa irti. Sitkeä veijari.

Vierailija
28/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sukupuoli on sarja normeja ja käyttäytymistä, johon ympäristö kasvattaa."

Eiköhän sukupuoli kuitenkin ole sama asia kuin että onko haaroissa penis vai vagina.

Muutenhan homot olisivat naisia ja lesbot miehiä.

Sukupuoli on biologiaa, ei psykologiaa.

Puhuin sosiaalisesta sukupuolesta, joka rakentuu joko suhteessa biologiseen sukupuoleen, tai sitten irrallisena siitä. Useimmat vanhemmat ohjaavat lastaan samastumaan sosiaalisesti biologiseen sukupuoleensa. Minusta lapselle tulisi antaa mahdollisuus valita. Pimppi ei saa lasta käyttäytymänn tietyllä tavalla, mutta se saa että jo lapsesta asti kutsutaan meidän ihanaksi söpöksi kauniiksi ihkupihkuprinsessaksi mamman silmäteräksi iskän ihanuudeksi. Lapsi oppii että hänen täytyy olla tietynlainen jotta hänestä välitettäisiin. Ja se on hemmetin paha juttu.

Vierailija
29/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerroin kaikille että meillä on näin ja näin pieni vauva. Alle kolmekiloisia molemmat, ja täydellisiä silti! Enemmän mua säälittää ne yli neljäkiloisia maailmaan pukanneet äidit, auts.

Vierailija
30/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka kusi ap:n muroihin?

vai mistä oikein tuulee, ap?

voisin vielä lisätä että 95% vanhemmiksi tulevista ihmisistä EI ole narsisti. Narsismi on lapsuudesta lähtien kehittynyt persoonallisuushäiriä, siis _omasta lapsuudesta_ ei oman lapsen lapsuudesta kehittynyt. Tuota vakavaa persoonallisuuden vinoutumaa kuvaavaa termiä viljellään nykyään liikaa ja näköjään jotkut luulee että kaikki mikä ei itseä miellytä on merkki _jonkun muun_ narsismista!?

Vierailija
31/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tarkkaan kuin ikinä on vain kätilö ilmoittanut olen laittanut sekä mitat että syntymäajan ja hiusten määrän&värin&pituuden viesteinä eteenpäin.

Se on sillä hetkellä minulle ja miehelleni se maailman tärkein, juhlavin ja arvokkain hetki, nimittäin se lapsen syntymä, että kaikki vähäinenkin tieto minkä siitä saa irti ja jaksaa näpytellä jaetaan ystävien ja sukulaisten kanssa.

Lapsettomat kusipäät saavat ihan pitää turpansa kiinni, minua ei kiinnosta heidän mielipiteensä. Minulla on lapsettomia ystäviä, muttei heillä kusi läiky ei paska tee patoja.

Vierailija
32/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tekee kyllä karhunpalveluksen narsistikeskustelulle osoittamalla, että jotkut eivät vieläkään tiedä pätkän vertaa mitä narsimi tarkoittaa.

Ole ap sinäkin huoletta joskus terveellä itsetunnolla varustettu, ja kerro omasta saavutuksestasi ylpeänä muillekin. Joskus on mukavaa vain iloita yhdessä toisten kanssa, ja iloita muiden saavutuksista! Joka vauva kieltämättä myös on.

Vierailija
33/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO ehkä se nyt vaan on sellainen vakiintunut TAPA kertoa ne mitat, en usko että e sn suurempaa psykoanalyysia vaatii...

Vierailija
34/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No narsistin laitoin otsikkoon koska halusin provosoida teitä keskustelemaan. En mä siinä sitä sanaa käytä tieteellisesti, vaan mukavana haukkumasanana, joka herättäis reaktioita.

Olisin voinut haukkua myös liian ylpeäksi. Tai ylpeydestä sokeaksi.

Pointti on kuitenkin etten tajua tuollaista hullaantumista, että pitää ihan 5 gramman tarkkuudella paino kertoa. Olen aivan varma että itse en painoja tule kertomaan, ja jos niin enintään puolen kilon tarkkuudella, 4kg, 4,5kg, 5kg. Todennäköisimmin en painoja kerro. Ja jos niin ehkä sit vain kokonaislukuina. "Noin 5kg oli paino jos sillä mitään väliä sulle on, mutta jos haluat tarkat grammaluvut tietää niin soita hoitajille, mä en niitä niin tarkkaan kuunnellut."

Ehkä lapsessa se olennaisin asia ei ole että pääsee brassailemaan senteillä ja grammoilla.

En myöskään ole varma että tulisin synnytykseen osallistumaan. Riippuisi aivan siitä mitä sinä iltana tulisi telkkarista.

Vierailija
35/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi järkevämpää miettiä mitkä on järkeviä tapoja ja mitkä ei. Kuin miettiä että mikä on vakiintunut tapa ja mikä ei?

Aika pitkään oli vakiintunut tapa laittaa homot vankilaan.

Jos joku asia on hölmö, niin eikö sen voisi jättää tekemättä, vaikka se vakiintunut tapa onkin?

Senttien kertominen menee samaan kategoriaan säästä juttelun kanssa.

Ja on niitä tyhmiä vakiintuneita tapoja satoja muitakin.

Itse teen mitä huvittaa, enkä orjallisesti mieti että mitkä tässä yhteiskunnassa nyt ovat vakiintuneita tapoja. Ehkä siis olen narsisti?

Vierailija
36/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin ilmoitin lapseni mitat ja sukupuolen ja muistaakseni syntymän kellonajankin. Lähetin saman viestin läheisille ja ystäville. En tajua, miksi muille niitä tekstareita edes laitettais, ja toisaalta, ystävistä tietää, että niitä kyllä kiinnostaa, ei ne muuten ystäviä olisikaan. Ja läheisiä (=lähisuku) tietty kiinnosti myös.

Vierailija
37/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi järkevämpää miettiä mitkä on järkeviä tapoja ja mitkä ei. Kuin miettiä että mikä on vakiintunut tapa ja mikä ei?

Aika pitkään oli vakiintunut tapa laittaa homot vankilaan.

Jos joku asia on hölmö, niin eikö sen voisi jättää tekemättä, vaikka se vakiintunut tapa onkin?

Senttien kertominen menee samaan kategoriaan säästä juttelun kanssa.

Ja on niitä tyhmiä vakiintuneita tapoja satoja muitakin.

Itse teen mitä huvittaa, enkä orjallisesti mieti että mitkä tässä yhteiskunnassa nyt ovat vakiintuneita tapoja. Ehkä siis olen narsisti?

Tai sitten olet vaan provo :D Alkoi ihan naurattaa tuo, kun aloit jankata miten ehkä voisit kertoa puolen kilon tarkkuudella sen painon kumminkin, tai ehkä kokonaislukuina. Mutta ne GRAMMAT! :D

Joo, onhan se tarkkojen tietojen kertominen aika huvittava tapa, mutta ei ehkä vakavuudessaan voi verrata homojen vankilaan laittamiseen. Tai no, sinun mielestäsi varmaan on luontevaa verrata näitä, koska onhan se nyt vakava ja ihmisoikeuksia loukkaava asia, jos joku kertoo jotakin mikä SINUA ärsyttää. Pitäisi niiden tajuta, että KORKEINTAAN 500 gramman tarkkuudella saisi kertoa, ei sen tarkemmin! :D

Vierailija
38/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsistilla on paljon ominaisuuksia joita on sun tekstin perusteella vaikea päätellä onko niitä vai ei, mutta yks on ainakin varma:

narsisti rakastaa puskasta ampumista ja naureskelee piilostaan toisen tyhmyyttä kun itse keksi mainion älykkään tavan höntsätä toista/toisia ja saa tuntea olevansa älykäs muihin verrattuna edes joskus. ehkä siis olet. :)

Vierailija
39/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään ole varma että tulisin synnytykseen osallistumaan. Riippuisi aivan siitä mitä sinä iltana tulisi telkkarista.

Muah! Provoilijan vaimo on varmasti todella onnellinen nainen! :D

Vierailija
40/47 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä sikäli provo että yritin saada paljon viestejä tähän, eli että tulis suosittu ketju.

Mutta sikäli ei provo, että en oikeasti tajua miten kaikki laittaa sentin ja 10 gramman tarkkuudella tuoreen vauvansa mitat. Siis järjestään kaikki. Sen ymmärtäisin jos vain puolet toimisi noin.

Jotain huvittavaa siinä on. En siis vittuunnu niistä viesteistä. Mutta jotain yhtä huvittavaa kuin katsella jalankulkijaa odottamassa valojen vaihtumista vihreäksi, vaikka monen korttelin matkalla ei ole yhtään autoa. En näe sitä järkeä ja hyötyä. En itse toimi samoin.

Toinen yleinen tapa on alkaa ostaa leluja ja vaatteita heti kun raskaudesta on saatu tieto. Totakaan en tajua. Eikö kannattaisi eka odottaa että lapsi syntyy? Keskenmenot on kuitenkin melko yleisiä.

Ykskin kaveri osti noin tuhannella eurolla leluja, monia sellasia joita vasta 5-vuotias voi edes käyttää. Sitten tuli keskenmeno parin kuukauden päästä. Eikä sillä ole vieläkään lasta. Missä lie lelut...

Monesti tuntuu että lapsi saa aikuisen ihmisen tyhmemmäksi kuin se oikeasti onkaan.