Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudun hakemaan avioeroa, koska vanhempani

Vierailija
13.12.2011 |

ilmoittivat, että tukevat siskoani taloudellisesti 50 ooo eurolla. Olen kyllästynyt tähän epäoikeudenmukaisuuteen. Siskoni hyppysissä rahat eivät vanhene ja siksi haluavat auttaa ostamaan oman asunnon. Ilmoitan siis, että itseasiassa minäkin tarvitsisin, kun en pienten lasten kanssa ja pienellä palkalla eronneana muuten voi asua omassa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin vanhemmille suoraan, että tollanen on ihan p***estä, meillä olis kyllä kans käyttöä rahalle.

Vierailija
2/21 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla näyttöä.

Vanhempani jaksavat korostaa, että eivät ole mielestään epäoikeudenmukaisia. Minä olen heidän mielestään onnistuneen kasvatuksen tulos ja heikompia täytyy auttaa. Ovat auttaneet tähän asti jo kylliksi siskoani, eikä siskoni niistä minulle huutele, aina saan kaivaa tietoa.

Siskoni valittaaa köyhyyttään ja heti kun on saanut vanhemmilta rahaa esim matkustaa maapallon ympäri tai aloittaa jonkin uuden kalliin harrastuksen. Näistä syistä hänellä ei ole vieläkään omaa asuntoa, vaikka hyvä palkka onkin. vanhempani luulevat, että yksin asuminen vain on niin kallista, kun eivät ymmärrä mihin kaikkeen muuhun sisko voi käyttää saamiaan rahoja. Siskolla on designhuonekalutkin vanhempien rahoilla ostetut. En ole ollut kateellinen, mutta eiköhän nyt ole aika muuttaa tilannetta minunkin hyväksi?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan oikeudenmukaista, että he tekevät omilla rahoillaan ihan mitä heitä huvittaa.

EHKä ne saa siskoltasi enemmän vastinetta rahoilleen.

Et voi odottaa, että sua "tuetaan" eronneenakaan sen enempää.

Vierailija
4/21 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittivat, että tukevat siskoani taloudellisesti 50 ooo eurolla. Olen kyllästynyt tähän epäoikeudenmukaisuuteen. Siskoni hyppysissä rahat eivät vanhene ja siksi haluavat auttaa ostamaan oman asunnon. Ilmoitan siis, että itseasiassa minäkin tarvitsisin, kun en pienten lasten kanssa ja pienellä palkalla eronneana muuten voi asua omassa.

Kantele verottajalle. Ei noin suurta summaa saa antaa ilöman lahjaveroa. :)

Vierailija
5/21 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempasikin ovat itsenäisiä aikuisia. Jos et avioelämään kykene, se on yksi ratkaisu. Rahan takia on turha omaa elämää rikkoa.

Mieti vähän, mitä ja minne kirjoitit. Ehkä itsekeskeisyydessäsi jää näkemättä mitä itse saat.

Vierailija
6/21 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jo on..olet valmis rikkomaan perhees rahan takia.varmaan se summa mitä ehkä tai jos saat tulee pitämään lapsesi onnellisina kun isä on muuttanut muualle...meillä aika samantyyppinen tilanne mutta syytäkööt rikkaat rahansa mine tahtovat,minä nautin perheestäni ja onnesta niin kauan kuin saan.rahalla sitä en saa..

Vierailija
7/21 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten ei kun verottajalle viestiä, jos eivät muuten tokene.

En hyväksy toisten sisarusten suosimista. Aivan käsittämättömiä ovat jotkut vanhemmat.

Vierailija
8/21 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli riittää kun haetaan asumuseroa ja ostetaan toinen asunto vanhempien avustuksella.

ap

Vierailija
9/21 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos rahan toivossa luopuu avioliitostaankin. Säälittävä vanhempiensa rahoja kyttäävä narttu. Perintöä odotellessa. Ilmeisesti myös ap:n vanhemmat ovat haistaneet ahneuden.

Oli myös tooodella kypsä asenne siskoonsa tällä pikku rouvalla.

Vierailija
10/21 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jo on..olet valmis rikkomaan perhees rahan takia.varmaan se summa mitä ehkä tai jos saat tulee pitämään lapsesi onnellisina kun isä on muuttanut muualle...meillä aika samantyyppinen tilanne mutta syytäkööt rikkaat rahansa mine tahtovat,minä nautin perheestäni ja onnesta niin kauan kuin saan.rahalla sitä en saa..

eiköhön se ero olisi tässä tapauksessa vain paperilla....jotkut vaan ei tajua,huoh.

Vierailija
11/21 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli riittää kun haetaan asumuseroa ja ostetaan toinen asunto vanhempien avustuksella.

ap

Mieti minkälainen pitää olla, että tuollaista petosta edes ajattelee. He ovat vanhempiasi, mutta hyväksyisitkö tuon tapaista petosta kenellekään vanhukselle?

Jos lähdet kokeilemaan, voi olla, että toivomasi tulos ei synny, vaan saat heidän vihat niskoillesi. Ei ainakaan synny sellaista kuvaa, että antaisit aihetta arvostukselle.

Vierailija
12/21 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuntuisi pahalta toisen suosiminen, varsinkin jos oikeasti taloudellisesti vastuuton elämäntyyli hänellä. 50 000 on kuitenkin suuri summa, jolle jokaisella varmaan olisi käyttöä. Perinnönjaossa ihmiset riitelevät pienemmistäkin summista.

Kertoisin kyllä varmaankin verottajalle jos vanhemmat eivät kirjaisi tuota ennakkoperinnöksi. Itse olen saanut vanhemmiltani muinoin 15 000 markkaa, joilla rahoitin osan tarvitsemani soittimen hankinnasta. Se on ennakkoperintöä ja mielestäni oikein toimittu.

Siskoani vanhemmat ovat tukeneet pienimuotoisesti taloudellisesti mutta sen ymmärrän, se oli väliaikaista eikä siitä sen enempää. Suuret summat asia erikseen.

Vierailija
13/21 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppui nyt! Voin oikeasti nauttia pienestä lomasta poissa miehen luota. Miehenikään ei ole tyhmä. Ollaan sovittu yhdessä, että asumusero olisi jees juttu. Meille on ollut aivan sama, että ollaanko avo - vai avioliitossa, vain taloudelliset syyt puolsivat avioitumista. Ei aiota erota. Haetaan vain eroa, joka tarkoittaa siis asumuseroa ja voidaan antaa ostettava asunto käyttöön vanhemmille lapsillemme, kun muuttavat pian opiskelemaan.

ap

Vierailija
14/21 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppui nyt! Voin oikeasti nauttia pienestä lomasta poissa miehen luota. Miehenikään ei ole tyhmä. Ollaan sovittu yhdessä, että asumusero olisi jees juttu. Meille on ollut aivan sama, että ollaanko avo - vai avioliitossa, vain taloudelliset syyt puolsivat avioitumista. Ei aiota erota. Haetaan vain eroa, joka tarkoittaa siis asumuseroa ja voidaan antaa ostettava asunto käyttöön vanhemmille lapsillemme, kun muuttavat pian opiskelemaan.

ap

Vierailija
15/21 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Mieti minkälainen pitää olla, että tuollaista petosta edes ajattelee. He ovat vanhempiasi, mutta hyväksyisitkö tuon tapaista petosta kenellekään vanhukselle?

Jos lähdet kokeilemaan, voi olla, että toivomasi tulos ei synny, vaan saat heidän vihat niskoillesi. Ei ainakaan synny sellaista kuvaa, että antaisit aihetta arvostukselle.

Vanhemmat tässä petoksen tekee, tuon suuruinen rahasumma on luettava ennakkoperinnöksi..

Vanhemmat saavat hassata omat rahansa miten lystäävät mutta eivät voi jakaa rahojaan vain yhdelle lapselle olivat sitten eläviä tai kuolleita..

Vierailija
16/21 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinänsä kiinnostavaa, että alkavatko vanhempasi lahjoa sinua samalla tavalla kuin siskoasi jos eroat. Siis raadollisella tavalla kiinnostavaa. Ikävä tilanne.

ap

Vierailija
17/21 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet säästeliäitä lastemme vuoksi, eikä siitä ole ollut meille mitään muuta etua, kuin että emme asu vuokralla. Siskoni on hyötynyt vanhempien kustannuksella kerjäämällä sääliä ja olemalla tuhlaajatyttö.

En aio loukata vanhempiani. Ehkä he havaitsevat, että minäkään en ole niin vahvoilla, mitä he ovat ajatellet. Voi tulla ero. Minulla tulee olemaan pieni eläke, koska hoidin lapsia kauan kotona.

Toivottavasti avioliittomme kestää, mutta ostettava asunto menisi minun nimiini kaiken varalta. Miehelle tämä sopii. Parempi näin kuin siskoni jatkuvat avunpyynnöt vanhemmilta. Voin aina kertoa anhemmilleni, että onneksi pysyvää eroa ei tullutkaan.

ap

Vierailija
18/21 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat saavat hassata omat rahansa miten lystäävät mutta eivät voi jakaa rahojaan vain yhdelle lapselle olivat sitten eläviä tai kuolleita..

Tottakai saavat antaa vaikka kaikki yhdelle. Itse olen menestynyt, opiskeluaikana kuitenkin oli todella tiukkaa ja sain aikanaan todella vähän vanhemmiltani. Sisarukseni saivat vuokraan tukea ja kaikkeen muuhun. Veli osti heidän avullaan asunnon, jonka myi hyvin pian hyvällä netolla. So what. Elämä on. Itse olen sinä aikana kehittänyt ensin uraa, sen jälkeen yritystäni, josta on yrityslaina. Veli rakensi sillä netolla hienomman asunnon kuin minulla ja hänellä on vähemmän asuntolainaa. Se on hänen elämänsä, perheelläni on oma elämä.

Vanhemmat tekevät itse ratkaisunsa. Ei heidän ratkaisuistaan tarvitse tykätä, mutta ei niitä kannata jäädä märehtimään, vaan elää omaa elämää. 50000 EUR on aika pieni summa, en sotkisi perhesuhteita milloinkaan rahasta. Mieluummin annan omastani kuin mietin, että se hiertäisi ihmisten välillä.

Vierailija
19/21 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokin hiertää perheen välejä. Siskonikin saa surkutella, kun täydellinen avioliittoni onkin päätynyt asumuseroon... Lohdutan häntä, että sentään sovussa ja yhteisymmärryksessä miehen kanssa.

Niin ja minä näin nälkää opiskellessani, mutta siskoni sai silloinkin tukea vanhemmilta. Minä sain töitä aina kriittisellä hetkellä, kun rahat oli loppu, mutta siskoni ei edes yrittänyt, vaan vietti kaikki opiskelukesät vapaalla. Ei ajatustakaan töiden teosta.

Enkä ole katkera. Olen vain realisti.

ap

Vierailija
20/21 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinunkaan kasvatus mennä ihan nappiin, vaikka vanhempasi niin kuvittelevat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme