Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kenelläkään muulla käytössä

Vierailija
13.12.2011 |

ns. kiertävää ruokalistaa? Meidän perheellämme on ja sisältää 26 eri ruokaa joita syödään jokaista kerrallaan n. kaksi päivää. Olen kokenut tämän käytännön todella hyväksi, sillä voin suunnitella kuukauden ruokaostokset etukäteen ja ostaa kaiken valmiiksi minkä voi pakastaa (autoa ei ole ja prismaan päästään kerran kuussa). Lisäksi tulee syötyä monipuolisesti kaikenlaista eikä tarvitse erikseen alkaa miettimään mitä seuraavaksi syötäisiin eikä ehdi kyllästyä mihinkään ruokaan. :) Ennen kuin oli tämä lista käytössä niin tuli aina tehtyä niitä muutamaa samaa ruokaa ja alkoi aika lailla jo kyllästyttämään..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tähän listasi!

Vierailija
2/6 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- chili con carne

- kinkkukiusaus

- jauhelihakeitto

- karjalanpaisti

- nakkikastike

- kanarisotto

- tomaattinen tonnikalakastike

- kinkkupasta

- makaronilaatikko

- naudansuikalekastike

- tomaatti-juustotäytteinen lihamureke

- sinihomejuusto-lohirullat

- uunimakkara

- kanakastike

- italianpata

- kalapuikot

- nakkikeitto

- nuudeliwokki

- jauhelihakastike

- tomaattiset jauhelihapihvit

- lihapullat ja kastike

- siskonmakkarakeitto

- kananugetit

- jauheliha-makaronipata

- kaalilaatikko

- kermainen lohifilee

Eli ihan perusruokia mutta vaihtelua löytyy :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmiiksi iltapaloja myöten. Suunnittelen niin, että mukana on lihaa, kalaa, kanaa, makkaraa, kasviksia, salaattiruokaa... Ja eri muodoissa, eli keittona, uunissa, patana yms.

Näin tulee tehtyä ruoka kaikkein halvimmalla myös. Teen valmiit listat silloin, kun pitää säästää.

Vierailija
4/6 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmiiksi iltapaloja myöten. Suunnittelen niin, että mukana on lihaa, kalaa, kanaa, makkaraa, kasviksia, salaattiruokaa... Ja eri muodoissa, eli keittona, uunissa, patana yms.

Näin tulee tehtyä ruoka kaikkein halvimmalla myös. Teen valmiit listat silloin, kun pitää säästää.

juurikin tuosta säästösyystä tämän, sekä tietenkin monipuolisuuden vuoksi (ettei aina tule tehtyä niitä samoja ruokia). Ruokakulut ovat aikalailla tippuneet, kun olen alkanut etukäteen suunnittelemaan syömiset. :) Olen 2 lapsen yh eli täytyy hiukan yrittää säästellä, laadusta tinkimättä kuitenkaan. :) Ja joka ruoan kanssa meillä syödään salaattia ja kasviksia myös muilla aterioilla.

t. ap

Vierailija
5/6 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö kellään todellakaan ole tällaista systeemiä käytössä? :D Tuskin ainoa olen..

Vierailija
6/6 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuulostaa tosi hyvältä, vois ehkä itekkin koittaa väsätä joskus tollasta listaa niin arki "ehkä" helpottais