Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kummeille lahjaksi?

Vierailija
13.12.2011 |

Keski-ikäisiä, itse lapsettomia.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olette ostaneet?

Vierailija
2/18 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäisiä ja lapsettomia, joo, mutta sellaisethan voivat olla minkälaisia vain. Nämä kummit, millaisia ihmisiä, mistä kiinnostuneita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat varmaan elokuvista (leffalippuja annettiin viimevuonna). Asuvat kerrostalossa, ei lemmikkejä. Ei taida olla mitään suurempia "intohimoja" mihinkään harrastukseen, sanoisin semmoisia rauhallisia koti-ihmisiä "joilla on jo kaikkea".

Ai niin, ja unohtui mainita, ettei ole kauheasti varaa laittaa lahjaan,max 20e.

Vierailija
4/18 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuollaisille löytyy Pentikiltä kivoja ideoita ja valmiiksi pakattuja kauniita sisustusjuttuja.

Vierailija
5/18 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole saanut koskaan mitään kummilapsiltani tai heidän vanhemmiltaan.

Vierailija
6/18 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suklaata ja erilaisia pesuaineita (shampoota, hoitoainetta, käsisaippuaa, palasaippuaa jne.). Joukossa on sekä perheellisiä kummeja että sinkkukummi.

Vierailija
7/18 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka vuosikertaglögin tai skumppapullon. Lisäksi lapsen viimeisin valokuva ja ehkä jokin hienompi suklaarasia tms.

Vierailija
8/18 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse oon tykännyt eniten kaikista kummilapsilta saamistani lahjoista eniten niistä, jotka lapset on tehneet itse. Ja syy on puhtaasti "itsekäs", itse tehdystä lahjasta saan tunteen että minulla on lapselle ja hänen vanhemmilleen merkitystä, kun erikseen on nähty vaivaa ja käytetty aikaa tehdä minulle jotain. Suklaat ja glögit ovat kivoja, mutta ne ovat vain hetken herkkuja. Joulu on mulle tunteellista aikaa :)

Vierailija
9/18 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kynttiläpakkaus ja/tai glögipullo. Tylsähköä, mutta turvallista.

Sisustustavarasta en ole aivan 100-varma, vaikka uskoisinkin tuntevani kummitädin maun. Voi olla ettei sitten osukaan oikeaan. Meillä taitaa vielä lasten käsistä tulla ei-niin-esillepano-kelpoista tuotetta;) Ehkä muutaman vuoden päästä...

-ap

Vierailija
10/18 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana ajatus muistaa lapsen kummeja!

Minulla on kummilapsia 6 ja yhdenkään vanhemmat eivät ole koskaan kiittäneet lahjoista, saati muistaneet kummia mitenkään.

Ei anneta edes kuvaa lapsesta.

Minusta tämä on käsittämätöntä.

En minä ole mikään lahja-automaatti jolta vaaditaan millon mitäkin lahjaksi siitä koskaan edes kiittäen.

Tympii.

Joskus PYYSIN, että taiteellisesti lahjakas lapsi olisi kummitädilleen piirtänyt/maalannut jotain, ei liene yllätys etten ole koskaan mitään saanut.

Eipä silti, ei näitä kummilapsia koskaan meillä kylässäkään näy. Meille on niin pitkä matka. Meiltä heille ei.

Vierailija
11/18 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on useana vuonna kummeille leivottu pipareita, pakattu kauniiseen purkkiin. Joskus myös taatelikakku. Tänä vuonna menee sekä piparkakkuja että kaneliässiä. Lisäksi ostimme kivoja mukeja ja kalastusta harrastavalle kummisedällä kalapiikin. Joka vuosi ei näin paljon mutta nyt nuo osuivat kohdalle. Hyvä viinipullo myös vaihtoehto.

Muistamme lasten kummeista juuri näitä lapsettomia mutta yhteisestä sopimuksesta emme veljieni perheitä koska spvittu että heidän kesken ei aikuislahjoja vaihdeta. Ostamme toisaalta heidän jo aikuistuville nuorillee lahjat.

Vierailija
12/18 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsestäänselvyys! Tuleehan kummeiltakin aina lahja, niin jouluna ja synttäreinä. Nimipäiviä meillä ei juhlita, mutta yksi kummeista muistaa silloinkin kortilla.

Outo ajatus, ettei toisinpäin pitäisi yhteyttä. Olen oikeasti hämmästynyt, että tällaista on!

Kun lapset on isompia, voivat sitten itse ottaa tavaksi huolehtia muistamisesta, niin minunkin lapsuudessani tehtii, ja omaa kummiani muistan edelleen korteilla ja kirjeillä.

-ap

p.s. Tuo leipominenkin on kiva idea:)

Vierailija
13/18 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos lapsi sen hankkii, niin ok, mutta kuulostaa, että ap ostaa lapsensa kummille lahjan. No, meillä ei ole kyllä tapana ostaa lahjoja kuin oman perheen jäsenille, isovanhemmille ja kummilapsille. En itse kaipaa kummilapsilta lahjaa.

Vierailija
14/18 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsensa kummeille lahjan (lapsi ei vielä itse osaa)

Tosin kummitäti on myös ystäväni, mutta lahja tulee nimenomaan kummeille kiitokseksi.

Tai jos lapsi sen hankkii, niin ok, mutta kuulostaa, että ap ostaa lapsensa kummille lahjan. No, meillä ei ole kyllä tapana ostaa lahjoja kuin oman perheen jäsenille, isovanhemmille ja kummilapsille. En itse kaipaa kummilapsilta lahjaa.

Vierailija
15/18 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan kukan tai konvehtirasian, jos satumme näkemään muutenkin joulunaikaan. Olen tosin sanonut, ettei kummienkaan tarvitse ostaa mitään minun lapsilleni. Paras lahja lapselle on, että hänen elämässään on ihmisiä, jotka hänestä välittävät. Jos kummius on pelkän lahjan antamista, niin sitten voi jättää sen lahjankin väliin. Mukavampaa on jos kutsutaan puolin ja toisin kylään. Olemme valinneet kummeiksi sellaiset ihmiset joiden kanssa on mukava pitää yhteyttä.

Vierailija
16/18 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kummius on pelkän lahjan antamista, niin sitten voi jättää sen lahjankin väliin..

Kylässä käydään, puolin ja toisin.

Vierailija
17/18 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kukka sopii aina kun ei osta allergisoivaa.

Vierailija
18/18 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seinäkalenterit, jossa kuvia kummilapsesta ensimmäisenä vuonna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä