Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rupesi ahdistamaan, kun tajusin, että et voi koskaan täysin irtautua yhteiskunnasta, yhteiskunta ei anna ihmisten olla.

Vierailija
04.08.2026 |

Et voi mennä ja kyhätä alkeellista, sähkötöntä ja vedetöntä mökkihökkeliä johonkin korpimetsään, vaikka pieni maapläntti olisi omasi ilman, että joku säännöllisesti kiikuttaisi laskun ovesi taakse ja, jos et maksa niin mökkisi ja OMISTAMASI maapläntti voidaan ottaa sinulta pois, vaikka olet sen jo kertaalleen maksanut. Täysin omavaraisenakin olemisen tämä yhteiskunta on tehnyt mahdottomaksi, sillä et saa esimerkiksi metsästää omaa ruokaasi ja kalastukseenkin tarvitaan tietyissä tilanteissa lupa. Systeemi on tehty niin, että eristäytyminen on liki mahdotonta. Järjestelmästä pääset eroon vain ku*lemalla. Sairas maailma.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kutsutaan sosialismiksi ja siinä sinäkin olet valtion omaisuutta. 

Vierailija
2/22 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt tätä, että, jos vain katoaisin(ei ole lähipiiriä, joka etsisi) ja asettuisin johonkin erämaahan piiloon ja nakuttelisin jonkun majan niin kuinka kauan viranomaisilla menisi löytää minut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta se onkin ja meidät aivopestään tähän malliin lapsesta saakka ja edelleenkään suurinosa ihmisistä ei nää tässä mitään epänormaalia. Toivon, että ihmiset joskus alkaisivat heräilemään tähän laajemmin, ehkä seuraavat sukupolvet..

Vierailija
4/22 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt tätä, että, jos vain katoaisin(ei ole lähipiiriä, joka etsisi) ja asettuisin johonkin erämaahan piiloon ja nakuttelisin jonkun majan niin kuinka kauan viranomaisilla menisi löytää minut?

Miksi ihmeessä viranomaiset haluaisivat löytää sinut?

Vierailija
5/22 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin Verojen takia 

Vierailija
6/22 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. 

Vierailija
7/22 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet jonkun omistamalla maalla, niin menisi niin kauan aikaa, kun maanomistaja löytää sinut ja ilmoittaa poliisille. Joudut menemään todella kauas jonnekin valtion maille tai isoon kansallispuistoon. Miten tulisit toimeen siellä? Ei lääkäriapua, ei ruokakauppaa? 

Vierailija
8/22 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi he etsisivät sinua. Kuvittelet suuria itsestäsi.

Vierailija
9/22 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kapitalismi tarvitsee orjia. Sitä me olemme, orjia kapitalistisessa yhteiskunnassa. Siksi kaikki maksaa helvetisti ja rikkaat vaan rikastuu ja köyhät köyhtyy. Me olemme kapitalismissa tuote ja hyödyke.

Vierailija
10/22 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mene jonnekin vinkuintiaan. Siellä saat kuolla täysin yksin.

Vierailija
11/22 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin Verojen takia 

Höpö höpö. Olen asunut toisessa maassa eikä suomen verottaja ollut vähääkään minusta kiinnostunut.

Vierailija
12/22 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, päiväni pilattu klo 14:47

Vierailija
13/22 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä jos kiinteistöveron maksu kerran vuodessa on liikaa sinun sietäkyvyllesi, sitten ollaan todella heikoilla.

Vierailija
14/22 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, päiväni pilattu klo 14:47

Kuka sen pilasi? 

Vierailija
15/22 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tässä yks päivä mietin samaa. Kyllä sieltä viimeistään kuukauden sisään joku mulkero verottaja tuo jonkun 1000e kaskun jostain minkä et edes kuvitellut olevan todellista.

Vierailija
16/22 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin Verojen takia 

Näin on ollut oikeasti jo vuosisatoja.

Vierailija
17/22 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin kunkku aikoinaan antoi verottomia maaplänttejä suomalaisten uusasutettavaksi. Myös aatelisille luottomiehilleen antoi tällaisia mahtavia etuja.

Oi niitä aikoja!

Sen jälkeen verotus on ollut osa arkipäiväämme, halusipa tai ei.

Vierailija
18/22 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

voita asua teltassa. ja varastaa riisiä alepasta.

Vierailija
19/22 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kapitalismi tarvitsee orjia. Sitä me olemme, orjia kapitalistisessa yhteiskunnassa. Siksi kaikki maksaa helvetisti ja rikkaat vaan rikastuu ja köyhät köyhtyy. Me olemme kapitalismissa tuote ja hyödyke.

Opetelkaa ymmärtämään mikä on kapitalismin ja sosialismin ero. (Anarko)kapitalismissa sinun ei tarvitse olla kenenkään orja, mutta sinua ei myöskään tarvitse kenenkään auttaa ellet sitten ole erikseen tehnyt siitä sopimusta. Sinä voit itse määritellä työsi hinnan ja jokainen voi itse päättää ostaako työtä määrittämälläsi hinnalla. Kapitalismi on juuri tuota aloituksessa haaveiltua, eli olet oman onnesi nojassa ja toisaalta olet täysin vapaa elämään miten haluat kunhan et vahingoita muita. Jos kilpailu toimii, hinnat ovat markkinoiden mukaiset, toisin kuin sosialismissa missä hinta määritellään erikseen.  Kapitalismissa rikastuminen on mahdollista kaikille joille siihen kyky riittää, sosialismissa rikastuu vain ne jotka ovat päättävässä asemassa. 

Reaalimaailma on jotain näiden kahden välillä, mutta ainakin Suomessa ollaan kyllä reilusti siellä sosialismin puolella ja tämä kurittaa meitä kaikkia. En halua anarkokapitalismia Suomeen, mutta kyllä ahkerilla pitäisi olla oikeus kartuttaa omaisuuttaa, sen sijaan että kaikki hyödyt jaetaan heille joita työnteko ei kiinnosta. Ja sanon tämän ihan työttömänå, en ole rikas tai muutenkaan etuoikeutettu. Sosialismi ei ole oikeudenmukainen järjestelmä.

Vierailija
20/22 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis kyllähän olemme jo pienestä asti olleet myös riippuvaisia yhteiskunnasta, useimmat meistä on syntynyt sairaalassa, äitimme on hoitanut meitä vanhempainvapaalla, ja olemme saaneet rokotukset jotta emme kuolisi vakaviin tauteihin taaperona. 

Ahdistavaahan se silti on, että yhteiskunnan painostuksesta ei pääse eroon. Kukaan ei kysynyt meiltä, haluammeko osallistua ja mihin saakka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi