Avun antaminen/Oulu
Asumme Oulussa ja odotamme kolmatta lasta. Tiedämme jo nyt, että meillä on lapsiluku sitten täynnä. Ennestään on jo tyttö ja poika ja kaapit täynnä molemmille sukupuolille sopivaa tavaraa. Tästä kuopuksesta emme vielä tietä kumpi on tulossa ja siksi pääosin kaikki tavarat onkin yhä tallessa.
Meillä alkaa siis pikkuhiljaa jäämään tavaraa pieneksi tai muuten iän puolesta lapset kasvavat ohi. Olen antanut tuttavaperheille vaatteita yms. mutta suurin osa tuttavistani ostaa itse tarvitsemansa. Lisäksi en oikein ole kirpparityyppi siinä mielessä, että jaksaisin ja ehtisin lähteä myymään meiltä jäävää tavaraa. Olisin sen muutaman kirpparilta tienattavan satasen edestä onnellinen, jos voisin antaa apua jollekin oikeasti sitä tarvitsevalle.
Täällä tuntuu olevan paljonkin perheitä, joissa on tiukkaa ja huoli huomisesta. Osaisitteko siis auttaa minua ja kertoa, mihin voisin lahjoittaa lasten vaatetta ja tavaraa Oulussa? Ja nimenomaan sellaiseen paikkaan, jossa ne annetaan vastikkeetta eteenpäin oikeasti apua tarvitseville?
Mietin, että voisimme vaikka alkaa "kummeiksi" jollekin nuorelle äidille tai yh-äidille, jolle apu olisi oikeasti tarpeen. Meiltä nimittäin jää vuoden sisään pinnasängyistä, kantokopista ja rattaista lähtien kampetta pois käytöstä - sisä- ja ulkovaatteista puhumattakaan! Suurin osa tosi hyväkuntoista tavaraa ja osa sellaista, että niillä pääsee ainakin alkuun, jos haluaa sitten uusia jossain vaiheessa. Rikkinäiset yms heikkokuntoiset kamat olen jo laittanut roskiin eli sellaista en olisi jakamassa eteenpäin.
Hyviä vinkkejä mihin voisi olla yhteydessä asian tiimoilta?
Kommentit (3)
Olenpa heti tuonne yhteydessä kun saamme kuopuksen maailmaan ja tavaraa alkaa jäädä yli. :)
-ap
Sinne voit vinkata että mistä osoitteesta tarvitseva saa tavarat noutaa, mutta kaatopaikkana yhdistyksiä ei kannata käyttää.
http://www.osyy.fi/