Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko minulla olla diabetes?

Vierailija
13.12.2011 |

Olen ollut 2 kertaa sokerirasitustestissä (molemmat eri raskauksissa). Arvot ovat olleet loistavat. Jälkimmäinen testi tehtiin n. vuosi sitten ja arvot olivat 4,6; 5,6 ja 4,9. Nyt olen alkanut epäillä diabetestä. Voisiko yhden vuoden aikana tapahtua niin iso muutos insuliinintuotannossa? Voiko minulla olla diabetes?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla riskitekijöitä?

Vierailija
2/9 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvauskeskuksessa mittaamassa verensokeri.

Mittaus kestää n. 10 sekunttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
4/9 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siitä miten elimistösi hyödyntää isuliinia. Miksi epäilet diabetesta? Onko siihen riskitekijöitä? Mene lääkäriin, jos voit huonosti.

Vierailija
5/9 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoa 20kg (tosin nyt laihdutan. Yli 5kg lähtenyt jo) ja tädillä 2.tyypin diabetes.

No, olisiko elimistöni yhtäkkiä lakannut hyödyntämästä insuliinia, kun vuosi sitten kaikki oli vielä hyvin?

En nyt osaa eritellä tähän mitään oireita, kun tarkkailen itseäni jatkuvasti ja löydän koko ajan uusia oireita (luulotauti). Halusin vain mielipiteitä siitä, miten todennäköistä olisi, että minulla olisi puhjennut diabetes?

ap

Vierailija
6/9 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sen taudiksikin kääntyä vuoden sisällä.

Syö terveellisesti ja säännällisesti, kyllä tiedät miten sitä hoidetaan. Urheillakin kannattaa, se vaikuttaa edullisesti.

Vierailija
7/9 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paljon sitä tutkitaan.

Mun diabetes tuli todella nopeesti. Ihan kuukaudessa. Pitkäaikainen verensokeri kertoi että en ollut sitä kauan sairastanut, mutta silloin kun se todettiin oli mun verensokerit pilvissä.

Diabetes yleensä käsittääkseni tulee pikkuhiljaa, mutta voi tulla rytinälläkin, niin kuin kävi mulle

Vierailija
8/9 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paljon sitä tutkitaan.

Mun diabetes tuli todella nopeesti. Ihan kuukaudessa. Pitkäaikainen verensokeri kertoi että en ollut sitä kauan sairastanut, mutta silloin kun se todettiin oli mun verensokerit pilvissä.

Diabetes yleensä käsittääkseni tulee pikkuhiljaa, mutta voi tulla rytinälläkin, niin kuin kävi mulle

oli

Vierailija
9/9 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten oli klassiset jano ja pissahätä kokoajan, varsinkin öisin korostu vessassa ramppaaminen ja juominen. Mun päätä vihloi takaraivosta oudosti, se meni ohi, mutta mun näkö huononi ihan niin paljon että en nähhyt telkkarin tekstejäkään kunnolla.

Onneks sain näköni takaisin heti kun sokerit saatiin matalammalle. Mä siis jouduin ihan insuuliinille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän