Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen selvinnyt koulukiusaamisesta, miten voisin auttaa muita?

Vierailija
13.12.2011 |

Mulla olis jonkunlainen tarve auttaa. Olen ihan tavallinen toimistotyöläinen, äiti ja vaimo. Mua kiusattiin 9 vuotta koulussa ja menin siitä aikoinani rikki. Toipumiseen meni parikymmentä vuotta. Nyt olen vahva ja jaloillani ja realisti. Millä tavalla voisi järkevästi jotenkin auttaa jotakuta?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiusaaja yrittää vielä aikuisenakin hyppiä silmille, mutta olen ajatellut niin, että kiusaaja on mieleltään hyvin sairas, oma elämä ei ole kunnossa, ajattelee että olen sama pehmolelu kiusattavaksi vielä aikuisenakin mutta erehtyy, jos tulee jossain vastaan kehoitan menemään hoitoon! Harmittaa tuollainen niin että voisin vaikka käydä käsiksi tarpeen vaatiessa.

Vierailija
2/15 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän vielä yrittää sinuun vaikuttaa? Minkä ikäinen olet?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi ei sentään yöllä, siitä tekisinkinsitten jo rikosilmoituksen.

Vierailija
4/15 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin melkein jo tuostakin rikosilmoituksen.

ap

Vierailija
5/15 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä jo helpottaa mieltä, mutta olen myöskin niin vahva, että kiusaaja on kusessa jos aiheuttaa minulle tuntuvaa kärsimystä, tänä päivänä hän ei todellakaan tiedä kenen kanssa on tekemisissä jos tilanne paisuu, "sitä tulee saamaan mitä tilaa"

Vierailija
6/15 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jo sietämätöntä, kun joku kuvittelee pystyvänsä edelleen vuosien jälkeen vaikuttamaan elämääsi. Loukkaavaa.

Jotenkin ajattelisin, että itsellesi kunnioittavinta olisi siirtää asia jonkun toisen tahon käsiteltäväksi. Ei sinun tarvitse enää ottaa vastaan mitään sellaiselta ihmiseltä. Me koulukiusatut olemme helposti jonkunlaisia "viemäreitä" lopun ikäämme. Kerran kun on sen vastaanottavan roolin joutunut omaksumaan, se tahtoo pitää otteessaan.

ap

Vierailija
7/15 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaen, eikä hänellä ole muita kohteita mitä kiusata, yrittää haalia itselleen valtavasti ystäviä ympärilleen, että on hyvät tukiverkostot.

Jotain hänen elämässään kuitenkin on pielessä, kun piru häntä kiertää ja usuttaa kiusaamaan, olen monta kertaa miettinyt ihan sitä, että epäilen hänessä narsistinkin ominaisuutta, sellaista valtaa hän yritää kaikkeen ja kävelee yli.

Vierailija
8/15 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jotain pielessä kun aikuinen ihminen jatkaa teiniangstitouhua. Joudutko olemaan jollain tavalla hänen kanssaan tekemisissä? Työn, asuinpaikan tms. kautta?

ap

Vierailija
9/15 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häntä kiusataan.

Vierailija
10/15 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisiko mahdollista ruveta tukihenkilöksi, ja mitä kautta, ja odotettaisiinko minulta jotenkin että osaisin ratkaista ongelmat.

En osannut itsekään aikoinani ratkaista, enkä osaa sanoa millä tavalla kiusaaminen voitaisiin lopettaa. Mutta voisin kuunnella.

ap

Vierailija
11/15 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osata ratkoa, ainakaan aina, jotain tukea, ymmärrystä ja omaa kokemusta...?

Vierailija
12/15 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyisi, toki on aina varmasti kovin omakohtaista miten nämä asiat on nähnyt ja kokenut lapsena ja nuorena.

Rupesin tutkimaan tukihenkilötoimintaa. En tiedä, mihin voin sitoutua. En halua haukata liian isoa palaa, ettei sitten se toinen osapuoli joudu pettymään.

Minkä ikäinen sinun lapsesi on?

ap

Vierailija
13/15 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkinen paine vie kaikki voimat.

Minä aikuisena pärjään, asun kiusaajan kanssa yhä samalla paikkakunnalla, mutta jossain hänet silloin tällöin näen, kierrän kaukaa, inho on erittäin suuri!

Vierailija
14/15 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sellaiset kokemukset kiusaajista, että menevät hämilleen jos tapaavat. Eivät osaa suhtautua. Yrittävät puhella kuten nyt puhellaan vanhalle luokkakaverille, mutta menee hermoiluksi ja tyhjän nauramiseksi. :) Ymmärrän heitä aikuisen näkökulmasta ja tunnen hienoista ylemmyyttä, myönnettäköön se.

ap

Vierailija
15/15 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähti sähköpostia Mannerheimin lastensuojeluliitolle, tiedustelin mitä eri tapoja olisi toimia tukihenkilönä.

Kiitos ideasta!

ap :)