Miksi nainen valehtelee miespuolisesta ystävästä?
Naiseni on aika sosiaalinen ja meillä on erilaiset harrastukset. Molemmat tapaavat paljon erilaisia ihmisiä ja myös toisen sukupuolen edustajia, mikä on täysin hyväksyttävää. Kavereita saa minusta olla. Minusta meillä on periaatteessa hyvä suhde (yli 4 vuotta asuttu yhdessä), keskustelemme paljon, teemme ruokaa, katselemme elokuvia, kävelemme ja käymme ulkona...
Mutta minua on alkanut häiritsemään se, että yksi naiseni miespuoleinen kaveri tuntuu jotenkin jatkuvasti liittyvän naiseni tekemisiin, vaikka naiseni sen kieltääkin. Onhan hän ollut samassa harrastusryhmässä, mutta silti...
Joo, olin hieman mustasukkainen taannoin kun nainen kävi "tykkäämässä" tuon kaverin facebook-kuvia, joissa mies poseraa yksin ja kysyin häneltä, että "tykkäätkö, että mies on komea"? Vastaukseksi sain hirveän raivarin tyyliin "mitä vittua sä nuuskit ja epäilet, mä en oo ton kanssa missään tekemisissä!!!" No, yhdessä tanssivat ainakin joskus, koska näin sattumalta valokuvia yhdessä FB -ryhmässä postattuna aiheesta - meillä kun on yhteisiäkin kavereita:). Sekin ok, saahan hän tanssia ja tanssi kuvissa toki muidenkin kanssa. Kuvista en naiselle maininnutkaan.
Myöhemmin mies ilmestyi naisen MSN -kaveriksi, joka sekin ookoo, mutta minusta tuntui hieman kummalliselta, koska meillä oli ollut typerä keskustelu juuri hänestä. Miksi provosoida? Olen paljon työmatkoilla ja puhuin naiseni kanssa skypen käytöstä ainakin ulkomaanmatkoilla hintojen säästämiseksi, mutta hän sanoi "ettei jaksa avata sitä tiliä". Kuitenkin ollessamme lomamatkalla muutama kuukausi sitten käytimme naisen läppäriä, johon hän antoi mulle tunnusluvut. Avatessani desktopin skype aukesi automaattisesti ja naisellani olikin skypetili ja ainoana kontaktina tuo mies (edes minua ei ollut kontaktiksi laittanut). Nainen kielsi asian jyrkästi, suuttui paiskoi tavaroita ja syytti minua valehtelusta, vaikka hän se oli valehdellut. Väitti edelleen, että tiliä ei vaan ole ja että minä olen paranoidinen. En edes ollut "vakoillut" mitään, mutta kun se skype nyt vaan aukesi ja siellä se oli:)
Sivukorvalla olen edelleen kuullut naisen mainitsevan tuon miehen nimen ystävättärensä kanssa puhelimessa. Lisäksi huomasin naisen unohtaneen kotona paperilappusen jolla oli viestitellyt parhaan kaverinsa kanssa luoennolla (jatko-opiskeluja) ja siinä oli mainittu tuo mies nimeltä yhteydessä jossa nainen oli ollut viikonlopun samoilla festivaaleilla miehen kotipaikkakunnalla (ennen mies asui samalla paikkakunnalla kanssamme). Ei siinä mitään suoraan puhuttu vaan juoruttiin tyyliin "perjantaina X tuli tansseihin, hihii, lauantaina yksi nainen katto mua tosi kummallisesti, mun kaveri meni puhumaan siitä X:n kanssa, hihii." Ihan viaton viesti tuokin voi toki olla, mutta miksi TAAS samasta tyypistä.
Niin, pointti on se, että aluksi en ollut lainkaan mustasukkainen asiasta ja olen sanonut monta kertaa, että "voittehan te olla kavereita mun puolesta". Mutta joka kerta nainen toistaa: "emme ole missään tekemisissä". Niin ja huutaa kuin hinaaja mun paranoiasta.
Olenko siis mielestänne paranoidinen asian suhteen? Miksi naisen on pakko valehdella, kun voisi vaan todeta, että "joo, me ollaan kavereita, tapaillaan joskus ja jutellaan"?
Kommentit (36)
Tosin voi olla myös, että ne vaan flirttailee ja nainen on siitä innoissaan?
Mutta miksi salailu?
ap
Yleinsä kannattaa hyvin pitkälti luottaa omaan vaistoonsa. En tarkkaan tiedä tilannettanne, mutta tuollainen mistä kerroit kertoisi kyllä enemmästä kuin pelkästä suuttumuksesta mustasukkaisuuden takia. Minkälainen on kommunikointinne muuten? Kerrotteko toisillenne asioista vapaasti, vai voisiko tyttöystävälläsi olla sanattomasta sopimuksesta noin "salaiset" välit miespuoliseen ystävään?
syyttänyt seurustelukumpppania väärin perustein, joten joskus se vaistokin erehtyy. Toki olo tuntuu aika kurjalta, koska ihan tosissani rakastan tuota naista.
Meillä on se kommunikointiongelma, että nainen on hiljaista sorttia ja ei koskaan halua puhua tunteistaan, paitsi kertoo kyllä rakastavansa minua ihan päivittäin kun emme riitele. On saanut luonteensa vaikean lapsuutensa takia (isä ja äiti tiukkoja kasvattajia).
Kommunikaatio on hirmuisen vaikea laji, mutta ilman sitä ei suhteesta tule mitään. Jos naisesi oikeasti haluaa panostaa suhteeseenne hän opettelee kommunikoimaan ja kertomaan tunteistaan enemmän. Sinullakin on myös huono kokemus edellisen parisuhteen takia, joten ymmärrän tilanteen olevan vähintäänkin hankala. Helppoa ulospääsyä ei silti ole, ei tällaista ainakaan kannata maton alle lakaista.
että käymme paljon yhdessä ulkona ja paikoissa joissa tuon miehen kavereitakin käy - jopa miehen uudella kotipaikkakunnalla jossa tuo mies saattaisi samaan paikkaan tulla itsekin tai kävellä kadulla vastaan. Naiseni on aina kainalossani ihan omasta tahdostaan ja hänellä on FB:issa paljon kuvia meistä yhdessä (minun pyytämättäni). Poisti edelleen pyytämättäni tuon miehen kaverilistaltaan joku kuukausi sitten ja hänellä on kuitenkin tuon miehen kavereita listallaan. Outoa, jos yrittäisi viestittää, että minua ei ole edes olemassa.
ap
Yleinsä kannattaa hyvin pitkälti luottaa omaan vaistoonsa. En tarkkaan tiedä tilannettanne, mutta tuollainen mistä kerroit kertoisi kyllä enemmästä kuin pelkästä suuttumuksesta mustasukkaisuuden takia. Minkälainen on kommunikointinne muuten? Kerrotteko toisillenne asioista vapaasti, vai voisiko tyttöystävälläsi olla sanattomasta sopimuksesta noin "salaiset" välit miespuoliseen ystävään?
syyttänyt seurustelukumpppania väärin perustein, joten joskus se vaistokin erehtyy. Toki olo tuntuu aika kurjalta, koska ihan tosissani rakastan tuota naista.
Meillä on se kommunikointiongelma, että nainen on hiljaista sorttia ja ei koskaan halua puhua tunteistaan, paitsi kertoo kyllä rakastavansa minua ihan päivittäin kun emme riitele. On saanut luonteensa vaikean lapsuutensa takia (isä ja äiti tiukkoja kasvattajia).
Kommunikaatio on hirmuisen vaikea laji, mutta ilman sitä ei suhteesta tule mitään. Jos naisesi oikeasti haluaa panostaa suhteeseenne hän opettelee kommunikoimaan ja kertomaan tunteistaan enemmän. Sinullakin on myös huono kokemus edellisen parisuhteen takia, joten ymmärrän tilanteen olevan vähintäänkin hankala. Helppoa ulospääsyä ei silti ole, ei tällaista ainakaan kannata maton alle lakaista.
Koska nainen on niin hiljainen (myös kavereidensa kanssa sellainen "observoija"). Mutta meillä on paljon läheisyyttä fyysisesti. Suukkoja päivittäin, halauksia, aina käsi kädessä yhdessä liikkuessamme ja vieläpä hänen aloitteestaan:)
Juuri tuo, että hermostuu kertoo kyllä enemmän kuin tuhat sanaa ja se, ettei halua kanssasi puhua kun olet matkoilla, mutta toisen miehen kanssa koska vaan. Onko naisesi taloudellisesti riippuvainen sinusta? Koita saada se kunnolla jäämään kiinni ja potki mäkeen, vaikutat fiksulta, joten varmasti saat jonkun uuden kunnollisen naisen jostain. Hankit vaikka venäläisen tai muun ulkomaalaisen naisen jos ei suomalainen tuon jälkeen kiinnosta.
On jatko-opiskelija ja itse olen töissä. Tienaankin aika hyvin. Kun toi skype aukesi, vahingossa ja näin miehen nimen, niin toki oli pakko katsoa, että onko kommunikoitu paljonkin. Siellä luki: "ei viimeaikaisia tapahtumia", joten ei tietoa tai sitten ne on pyyhitty pois.
Tuota miestä en tunne kuin ulkonäöltä, mutta tiedän, että monet naiset juoksevat perässä. On tanssinopettaja ammatiltaan. Toisaalta juoksevat useat miehetkin vaimokkeenikin perässä ja kyllä hän on tunnettu kauneudestaan huolimatta moraalisesti tiukkana ennen meidänkin suhdettamme.
Toisaalta naiseni sai pienen mustasukkaisuuskohtauksen kuukausi sitten kun olin itse käynyt oluella naispuoleisen ystävän kanssa...Mutta en minä sitä salaillutkaan.
Haistan provon...
Juuri tuo, että hermostuu kertoo kyllä enemmän kuin tuhat sanaa ja se, ettei halua kanssasi puhua kun olet matkoilla, mutta toisen miehen kanssa koska vaan. Onko naisesi taloudellisesti riippuvainen sinusta? Koita saada se kunnolla jäämään kiinni ja potki mäkeen, vaikutat fiksulta, joten varmasti saat jonkun uuden kunnollisen naisen jostain. Hankit vaikka venäläisen tai muun ulkomaalaisen naisen jos ei suomalainen tuon jälkeen kiinnosta.
On jatko-opiskelija ja itse olen töissä. Tienaankin aika hyvin. Kun toi skype aukesi, vahingossa ja näin miehen nimen, niin toki oli pakko katsoa, että onko kommunikoitu paljonkin. Siellä luki: "ei viimeaikaisia tapahtumia", joten ei tietoa tai sitten ne on pyyhitty pois.
Tuota miestä en tunne kuin ulkonäöltä, mutta tiedän, että monet naiset juoksevat perässä. On tanssinopettaja ammatiltaan. Toisaalta juoksevat useat miehetkin vaimokkeenikin perässä ja kyllä hän on tunnettu kauneudestaan huolimatta moraalisesti tiukkana ennen meidänkin suhdettamme.
Toisaalta naiseni sai pienen mustasukkaisuuskohtauksen kuukausi sitten kun olin itse käynyt oluella naispuoleisen ystävän kanssa...Mutta en minä sitä salaillutkaan.
Haistan provon...
Emme ole naimisissa vaan kihloissa ja avoliitossa. Eikö naistaan voi silloin kutsua "vaimokkeeksi"? Ainakin minusta tuo termi tarkoittaa, että ei tarvcitse olla virallisesti aviopari.
Emme ole naimisissa vaan kihloissa ja avoliitossa. Eikö naistaan voi silloin kutsua "vaimokkeeksi"? Ainakin minusta tuo termi tarkoittaa, että ei tarvcitse olla virallisesti aviopari.
mutta miehet ei vaan käytä tollasia sanoja. Ei ainakaan sais käyttää.. :x
Ap kuulostaa aika tossukalta mieheksi, jos vaimon suuttumisesta huolimatta ei nosta kissaa pöydälle ja odota valehtelua parempaa selitystä. Varsinkaan, kun on suuttuneena huutanut yhdestä asiasta, joka on myöhemmin paljastunut valheeksi.
mutta miehet ei vaan käytä tollasia sanoja. Ei ainakaan sais käyttää.. :x
Vaimoketta käytetään alueellisesti. Ainakin pohjanmaalla siihen törmää, enkä ymmärrä mitä vikaa siinä olisi.
Entä jos ovat vaan tuttuja ja naiseni on suuttunut mustasukkaisuudestani? Kai se niinkin voisi mennä?
ap
Valitan. Pettämiseltä haisee. Mustasukkaiseksi syyttäminen ja raivareiden vetäminen on aika varmoja merkkejä. Jos rauhallisesti naurahtaisi ja sanoisi asiat, niin voisin uskoakin, ettei mitään "juttua" ole. Naisen reaktio on noissa tilanteissa yrittää syyllistää puolisonsa, vaikka itse olisi vikapää. Olen kokenut pariinkin kertaan.
Tosin vielä ei välttämättä ole tapahtunut mitään.
"Vaimoke" nimitystä on kyllä ainakin Oulun suunnalla käytetty avovaimosta, ainakin näin miesten kesken. Tai sitten "avokki". En sitten tiedä, mitä nimitystä avomiehestä käytetään :)
Kyllä tuossa vähemmästäkin epäilykset herää ja raivo kohtaus sitä ruokkii edelleen mutta kun kerroit taustaa hänestä niin ehkä tosiaan rankan kasvatuksen sivutuotteita.
Selkeästi hän haluaa salailla asioita sinulta ehkä kokee ihastusta tähän toiseen mieheen ja kontaktin pito yllä ruokkii sitten hänen fantasioitaan. Ei välttämättä siis petä suoranaisesti vaikka monet kokevat tuonkaltaisen pettämisen vielä pahempana.
Ratkaisu olisi kyllä hyvä tehdä niin että voisitte käydä asian puhumalla läpi juurta jaksaen ja lyöt pöytään itsekin rehellisesti kaikki mitä tiedät asioista pieniä yksityiskohtia myöten ja tietenkin kerrot omat tuntosi asioista.
Valitettavasti kun asiassa on tuo taloudellinen puoli niin ihmisen moraali on hyvin elastinen käsite eli kun tiedetään että montaa ihmistä voi rakastaa yhtä aikaa niin lopputulos voi olla hyvinkin hämmentävä.
Minulla olisi hyvin pitkä juttu kerrottavana. Joten en voi , enkä pysty kertomaan kaikkea.Kirjoitus taitokin on sitä sun tätä, anteeksi siittä.En halua häntä loukata, koska olemme niin kauan aikaa olleet yhtessä.Nais kaveri on valehtellut minulle, niin kaun kun olemme olleet yhdessä. Nuorukaisesta vanhuteen saakka. Vähintään kolmen, eri miehen kansa on minua pettänyt, alku aikoina. Hän saa kunnon raivokohtauksia, jos otan entisiä asioita esiin.
Vaikka hän ei tietoisesti olisikaan pettämässä vaan ns. kaveeraamassa vieraan miehen kanssa, on naisilla taipumusta asettaa itsensä tilanteisiin, joista ajaudutaan hupsis kompsis sänkyyn ja sisäkkäin. Naiset tarvitsevat moraalisen tekosyyn, jonka nojalla voivat sanoa, että "se vain tapahtui". Pettäjänainen tavallaan tietää itse tekevänsä todella väärin ja haluaa näin vakuuttaa edes itselleen, ettei ollut tilanteeseen täysin syyllinen.
Toisin sanoen, tuo touhu ei johda kyllä mihinkään parisuhdetta rakentavaan toimintaan.
ap on selvästi nainen, jonka mies pettää