Montako lahjaa teidän lapset yhteensä saa?
Sekä itseltä että sukulaisilta/ muilta?
Minä laskeskelin, että noin 10 lahjaa tulee sukulaisilta ja kummeilta, itse laitetaan 2-3. Omissa lahjoissa on mukana sukkia yms. tarpeellista, näitä olen pyytänyt myös isovanhemmilta.
Kommentit (9)
Ostimme pojalle itse kaksi lahjaa, tytölle emme ostaneet, kun hän on niin pieni, ettei pakettipaljoudesta välitä. Ja vauvaleluja meillä on talo täynnä esikoisen jäljiltä. Isovanhemmilta, kummeilta ja meidän vanhempien sisaruksilta tulee yksi paketti jokaiselta.
Ihana kuulla, että muissakin perheissä lahjamäärät on kohtuullisia. Meillä on talo täynnä entisiä (leikkimättömiä) leluja ja pelejä, joten emme aio antaa kouluikäisille pojillemme yhtään lelua eikä peliä. Sen sijaan mm. urheiluvälineitä, sarjakuvakirjat, kännykkä, karkkia, fleece-peitot, lamppu. Isomman pojan paras kaveri kehui viime aaton jälkeen saaneensa 29 lahjaa. Meidän pojat oli ihan tyyväisiä viiteen (vai kuusiko?) per nenä. Olen saanut naapurustosta sitä kuvaa, että kaikki muut lapset saa enemmän lahjoja kuin meidän pojat... siksi oli kiva kuulla ettei joka perheessä touhu ole mennyt näin ööveriksi. Tosin vähän jäniittää joka vuosi, että ovatko pojat tyytyväisiä aattona lahjoihinsa.
alakoululaisia. Vamhemmilta, isovanhemmilta, kummeilta. Meillä annetaan aika paljon kirjoja.
Toivelistoilta valkkaan 5-6 lahjaa kummallekin. Lisäksi ostan kirjoja, musiikkia, vaatteita. Paketteja tulee yhteensä 10-15. Ulkopuolelta ei tule kauheita määriä, veikkaan 5-10 per nenu.
Ihana kuulla, että muissakin perheissä lahjamäärät on kohtuullisia. Meillä on talo täynnä entisiä (leikkimättömiä) leluja ja pelejä, joten emme aio antaa kouluikäisille pojillemme yhtään lelua eikä peliä. Sen sijaan mm. urheiluvälineitä, sarjakuvakirjat, kännykkä, karkkia, fleece-peitot, lamppu. Isomman pojan paras kaveri kehui viime aaton jälkeen saaneensa 29 lahjaa. Meidän pojat oli ihan tyyväisiä viiteen (vai kuusiko?) per nenä. Olen saanut naapurustosta sitä kuvaa, että kaikki muut lapset saa enemmän lahjoja kuin meidän pojat... siksi oli kiva kuulla ettei joka perheessä touhu ole mennyt näin ööveriksi. Tosin vähän jäniittää joka vuosi, että ovatko pojat tyytyväisiä aattona lahjoihinsa.
Minä pyrin aina ostamaan ne toivotuimmat lahjat. Onneksi myös sukulaiset (tädit ja isovanhemmat) kysyvät toivomuksia joten ainakin lahjat ovat aina mieleisiä., vaikka pettymyksiltä ei voi välttyä (me emme millään pysty emmekä halua toteuttaa koko toivelistaa).
Olemme laittaneet rajaksi sen 10 lahjaa per muksu, koska muutoin paketit vain avataan, vilkaistaan ja nakataan sivuun seuraavan lahjan tieltä.
Isovanhemmat ja kummit kysyvät toiveita ja näin jokainen saa vielä 4-5 lahjaa. Itse ostamamme on tänä jouluna n. 150 e ja nuo muut on sitten kirjoja, lautapelejä, harrastuksiin liittyviä. Meidän lapset on jo koululaisia, joten vaatteita heille ei oikein osaa enää ostaa, ehkä jotain pyjamaa tms.
TYTTÖ 2,5v:
-meiltä leikkikeittiön(50e)
-meiltä Barbien(12e)
-meiltä esiliinan(10e)
-isovanhemmilta sai 35e rahaa jolla ostimme pakettiin vaatetta
-isomummilta 20e jolla ostimme pakettiin vaatetta
-11v tädiltä(ehkä parin euron arvoinen) paketti
-kummien lahjoja on tulossa 3kpl, ei tietoa sisällöstä
-ehkä toisilta isovanhemmilta vielä joku(halpa) lahja
POIKA 1,5v:
-meiltä Brio-junarata(40e)
-meiltä pari lelutraktoria kirpputorilta(3,5e)
-isovanhemmilta rahaa 35e, jolla ostimme pakettiin vaatetta
-isomummilta 20e, jolla ostimme pakettiin vaatetta
-kummeilta 2kpl lahjoja(ei tietoa minkä arvoisia)
-ehkä toisilta isovanhemmilta vielä joku halpa paketti
Vielä on vähän auki, että pitäiskö pikkuveikalle ostaa vielä jotain....ja ehkä tytölle leikkikeittiöön lisää astioita, vispilöitä, tms...:)
yhteensä kahdeksan lahjaa (neljä kummallekin). Meiltä vanhemmilta viisi (molemmat esikoiselle).