ttumaiset kerrostalonaapurit gallup!
Että jep,millasia teillä on /on ollut?
Meillä ihan uskomattoman huono tuuri tän nykysen kanssa kun ostettiin uus asunto. Pidettiin tuparit-tuossahan ne oli heti muijansa kanssa valittamassa että VIIDELTÄ AAMULLA kuulu Leevi and the Leavingseja liian lujaa... :D Öö,sori,unohdettiin ilmottaa,tää kieltämättä oma moka.
Mutta on tuo äitynyt nyt ihmeelliseks. Juttelee kuulemma miehelleni aina rapussa tavatessaan että "sun naisellas on aika kantava mutta kaunis ääni" ja " naisesi ääni kuului viimeyönä kello 01.17". Lisäksi juttelimme(ei huudettu) eräänä yönä mieheni kanssa kahdesta tekemästäni abortista(aikasemmista suhteista,oli pakko) jonka naapuri oli kuullut(joku stetoskooppi seinässä varmaan) ja hän oli ottanut asian puheeksi mieheni kanssa RAPUSSA,"muiden kuullen",mielestäni ei kovin mukavaa.
Lisäksi puhuu meille naisystävästään ja perheestään ihan kuin heistä jotain tietäisimme.
No,on vaan jotenkin outo/tulee tunne että koituu hänestä jotain ongelmia vielä meidän asumiselle...Plah,olkoon.
Muita?
p.s. Koirasta ei kuulemma ole häiriötä kun hänkin on koiraihmisiä.....
-a.p.
Kommentit (30)
Menen 7:ään töihin myös usein viikonloppuna ja tarvitsen ainakin kuuden tunnin yöunet. Kumma jos teidän talon säännöissä ei ole mainittu että yöaikaan on hiljaisuus tms.
Tarkoitin 3+3 alaoven kolausta ja tähän vielä päälle oman oven kolaukset.
Kyllä mun mielestä kerrostalossa on helpompi asua jos ei ihan joka kopauksesta vedä herneitä nenäänsä,asumisen äänet siis ok,häiriköinti ei.
-ap
Menen 7:ään töihin myös usein viikonloppuna ja tarvitsen ainakin kuuden tunnin yöunet. Kumma jos teidän talon säännöissä ei ole mainittu että yöaikaan on hiljaisuus tms.
Mitäs jos minä pääsen seitsemältä 11:sta tunnin yövuorosta ja yritän mennä aamulla nukkumaan kun muut alkavat heräillä?
Mitäs jos minä pääsen seitsemältä 11:sta tunnin yövuorosta ja yritän mennä aamulla nukkumaan kun muut alkavat heräillä?
7:ään meno oli vain esimerkki. Mieheni puolestaan tekee 24 h työvuoroja joka 4. pv. Kyllä siis meilläkin yritetään nukkua kun muut heräävät.
liikenteessä,kyllä sä ap saat soittaa musaa ja jopa puhua asunnossasi,ja pitää tuparit kerranhan sitä vaan muutetaan;)
Ei ole normaalia kyylätä kellontarkasti,mitä kukakin tekee,se on sairasta.
Just joo ;D sä oot ap hulvaton :DD On se kumma, kun "kaikesta turhasta" sitä valitetaankin... Todnäk niistä tupareista on kantautunut ihan kohtuullisen paljon ääntä jo ennen Leevejäkin, mutta musiikin luukutus aamuyöstä on katkaissut kamelin selän.
Luoja mä inhosin kerrostalossa asumista, never again. AINA joku möykkäsi, ihan aina. Ja AINA jollain oli remontti, ihan aina. Sanoinko että never again..
kävin sanomassa metelistä. Naapurit olivat ihan ihmeissään mutta myös pahoillaan. Olivat luulleet että rakennuksessa on niin hyvä äänieristys ettei naapuriin kuulu mitään, koska he itse eivät kuulleet koskaan mitään naapuriasunnoista. No eivät kai kun ympärillä asui vanhuksia ja lapseton pariskunta=me ja kun pitivät itse sellaista meteliä. Jatkossa olivat hiljempaa.
Just joo ;D sä oot ap hulvaton :DD On se kumma, kun "kaikesta turhasta" sitä valitetaankin... Todnäk niistä tupareista on kantautunut ihan kohtuullisen paljon ääntä jo ennen Leevejäkin, mutta musiikin luukutus aamuyöstä on katkaissut kamelin selän.
Luoja mä inhosin kerrostalossa asumista, never again. AINA joku möykkäsi, ihan aina. Ja AINA jollain oli remontti, ihan aina. Sanoinko että never again..
Oon asunu kolmessa eri kerrostalossa, kaikki vieläpä opiskelijakämppiä, ja hyvin rauhallista on. Joo joku koira joskus haukahtelee ja joku kakru itkee, jotkut vähän riitelee ja joku joskus naulaa yhden naulan seinään... Hui hui. Kyllä se on hirveää jos kerran päivässä kuuluu jostain päin taloa joku elämisen ääni.
Eli kuten jo sanoin, kokemukseni mukaan kerrostaloissa on oikein mukava asua. Ellei sitten satu tavalla tai toisella häirikkönaapureita (joka viikonloppu bileet, kyttäilijöitä, joka askelesta valittajia, mitä näitä nyt on). Eipä ole sattunut.
Mä olen sitä mieltä että tuparit, synttärit ja muut semmoset yksittäiset pirskeet on täysin ok. En jaksais kyllä valittaa. Sit jos toistuu joka vkloppu tai joka toinenkin niin alkais ehkä vähän kyrsiä.
Ja sellaiset ihmiset, joka häiriintyy ovien avaaminen / sulkeminen, rapussa liikkuminen, askeleet yläkerrasta jne normielämä: sanomattakin selvää, että vian ei tarvii olla iso kun se on päässä. Eli kannattaisko harkita jotain muuta kuin kerrostaloa, eikä valittaa niistä naapureista.
Suihkussa saa muuten ihan laillisesti käydä ympäri vuorokauden kun itselle sopii, siitä ei ole naapurilla oikeutta valittaa. En kyllä tiedä miten suihkussa käymisestä vois kuulua niin kova ääni naapuriin, että siihen herää tms.
mm. siltä että aina joku remontoi. Ja sitä ollaan vielä nuoria ja samanhenkisiä siellä asuessa niin ei biletys häiritse. Ei ole munkaan paikka kerrostalo EI!!!!
Kun jokainen asukas pitää kerran vuodessa ne vain kerran vuodessa juhlat niin kyllä siitä ääniä kertyy. Ja ehkä sulla on huono kuulo, mutta todellakin äänet kuuluu. Kanta-astujien jatkuva tömyytys, yläkerran ukon kuseminen keskelle lammikkoa jne. Panoäänet tietty rusinana pullassa. Ja vanhahkossa kerrostalossa vuorotellen tekivät remontteja. Päiväsaikaan toki, mutta silloin mun oli tarkoitus opiskella. No paremmin sain sitten luettua kirjastossa.
Never again.
Just joo ;D sä oot ap hulvaton :DD On se kumma, kun "kaikesta turhasta" sitä valitetaankin... Todnäk niistä tupareista on kantautunut ihan kohtuullisen paljon ääntä jo ennen Leevejäkin, mutta musiikin luukutus aamuyöstä on katkaissut kamelin selän. Luoja mä inhosin kerrostalossa asumista, never again. AINA joku möykkäsi, ihan aina. Ja AINA jollain oli remontti, ihan aina. Sanoinko että never again..
Oon asunu kolmessa eri kerrostalossa, kaikki vieläpä opiskelijakämppiä, ja hyvin rauhallista on. Joo joku koira joskus haukahtelee ja joku kakru itkee, jotkut vähän riitelee ja joku joskus naulaa yhden naulan seinään... Hui hui. Kyllä se on hirveää jos kerran päivässä kuuluu jostain päin taloa joku elämisen ääni. Eli kuten jo sanoin, kokemukseni mukaan kerrostaloissa on oikein mukava asua. Ellei sitten satu tavalla tai toisella häirikkönaapureita (joka viikonloppu bileet, kyttäilijöitä, joka askelesta valittajia, mitä näitä nyt on). Eipä ole sattunut. Mä olen sitä mieltä että tuparit, synttärit ja muut semmoset yksittäiset pirskeet on täysin ok. En jaksais kyllä valittaa. Sit jos toistuu joka vkloppu tai joka toinenkin niin alkais ehkä vähän kyrsiä. Ja sellaiset ihmiset, joka häiriintyy ovien avaaminen / sulkeminen, rapussa liikkuminen, askeleet yläkerrasta jne normielämä: sanomattakin selvää, että vian ei tarvii olla iso kun se on päässä. Eli kannattaisko harkita jotain muuta kuin kerrostaloa, eikä valittaa niistä naapureista. Suihkussa saa muuten ihan laillisesti käydä ympäri vuorokauden kun itselle sopii, siitä ei ole naapurilla oikeutta valittaa. En kyllä tiedä miten suihkussa käymisestä vois kuulua niin kova ääni naapuriin, että siihen herää tms.
muutaman viikon kuluttua ovikello soi ja naapuri (naispuolinen) tuli valittamaan seksiäänistä. Ymmärrän valituksen aiheen, koska käsitin, miten ääniherkkä talomme on, mutta se tyyli. Naapuri huusi ja haukkui ja siinä samalla arvosteli seksielämäni mm. sanoen, ettei ole NORMAALIA rakastella niin usein jne. Olin parikymppinen opiskelijatyttö ja mulla oli eka poikaystävä... noh, ehkä se ei ollut parin lapsen äidille normaalia, mutta sen ainakin muistan, että olin nolona asiasta kuukausikaupalla jälkeenpäin.
helvettiä möykkäätte siellä? Kerrostalossa ei jumalauta soiteta viideltä aamulla musiikkia, oli ilmoitettu etukäteen tai ei. Joku roti ja möykälle seis viimeistään puoliltayön (vaikka meilläkin alkaa hiljaisuus 10). Kerrostalojen seinät on usein paperia, syytä pitää pienempää suuta. SINÄ olet se vittumainen naapuri, ei naapurisi joka arvostaa hiljaisuutta ja rauhaa.
Oma yläkerran naapuri jumputtaa bassoa keskellä yötä, joka viikonloppu 2 kertaa bileet ja musiikki soi. Helvetin siistiä. Seuraavalla kerralla kun tulee merkittävää mölyä niin pistän valituksen menemään, ei jumputuksen tahdissa oikein pysty opiskelemaan. Kauhulla odotan jos tähän asuntoon vielä vauva tehdään, että mitä niistä öistä sitten tulee.
Yöllä ei tahallaan mölytä, vaikka jokainen varmasti ymmärtääkin jos JOSKUS ennen riittävän aikaista eteenpäin baariin siirtymistä on siellä kämpässä vaikka ne tuparit, mutta siis _JOSKUS HARVOIN_, mutta jos sä **tun taliaivo mölyät viideltä aamulla imbesillin känniääliöseurueesi kanssa, tai muuten vaan kailotat yöhiljaisuusajasta piittaamatta, niin sitä saat mitä tilaat. Valituksia niskaan naapureiltasi ja ihan syystä! Tajuatko sääntöjen noudattamisesta muutenkaan mitään? Oletko sä aivan kasvattamatta jätetty tyhjäpää, vai mikä ihme enää selittää sun logiikkaasi? Sitä saat mitä tilasit, KUN susta valitetaan. SÄ olet kuule todella huono naapuri, opettele ottamaan muutkin ihmiset huomioon. Olet kotirauhanhäiritsijä.
No ap:lle ihan sellainen juttu että jos oikeesti kuuluu noin selvästi puhe, että saavat ihan selvää mitä puhutaan, niin on teillä huonot äänieristykset, eikä naapurit turhasta taida valittaa.
Ja jos mun naapuri soittais musaa klo 5 aamuyöllä, ilmoittamatta etukäteen, niin taatusti valittaisin. Vaikka olisi kyseessö niinkin hyvä bändi kuin Leevi and the Leavings.
Ymmärrän siis naapuriasi aika suuressa määrin.
Mutta siis, oikeasti hirveisiin naapureihin.
Asuin n. 10 vuotta sitten kämppiksen kanssa Krunikassa kolmiossa vuokralla. Olimme molemmat työssäkäyviä naisia, mutta nuoria ja hyviä ystäviä joten päätettiin säästää vuokrakuluissa ja muuttaa yhteen, Krunikassa hinnat kun on melko suolaisia..
Muuttopäivänä seinänaapuri raotti ovea ja kyyläsi mitä rapussa tapahtuu. Ei tervehtinyt tms. totesi vaan että tännehän ei mitään lesboja haluta ja vetäisi oven kiinni.
Tein vuorotyötä ja lähdin töihin joskus klo 4 aamulla. Naapuri teki valituksen isännöitsijälle, että hissin käyttö pitää kieltää siihen kellon aikaan. No, en sit käyttänyt hissiä.
Sehän ei ämmälle riittänyt. Vaati että pitää kulkea ilman kenkiä rapussa!
No, olisipa jäänyt tähän.. Naapuri soitti poliisit metelin takia viikonloppuisin paikalle. Emme olleet edes itse kotona, kun väitti että meiltä kuuluu jumalatön mökä.
Heitti kerran 6. kerroksesta ikkunasta kadulle muovikassillisen roskia, yriten osua kämppikseeni sillä.
Hakkasi seiniä päivät pitkät, kun tiesi että m,ä nukun päiväunia yövuoron jälkeen.
Ilmoitti vuokraisännälle että me pidetään bordellia hänen asunnossaan.
Löi veljeäni kerran rapussa, huutaen että huorissakäyminen riittää!
Pahinta oli että tämä nainen oli lääkäri, joka oikeasti hoiti potilaita.
Irtisanoimme itsemme 4 kk piinan jälkeen, vuokraisäntä kertoi että edellinen vuokralainen oli kestänyt vähemmän aikaa naapurin piinaa. Vuokraisäntä päätti myydä asunnon.
Mä silti inhoon mun yläkertalaisia.Ne on jostain arabimaasta ja käytöksestä päätellen luulee vieläkin menevänsä 24/7 kameleilla beduiinimarkkinoilla.
Toi ryske on helvetillistä enkä viitsi/uskalla edes kostaa kun mulla on vuoden vanha lapsi joka nukkuu jo nyt huonosti niiden mulkkujen takia.
Joka kerta kun olen käynyt ystävällisesti puhumassa asiasta vastaus on sama "kulttuuerot".
Sinä päivänä kun mä tuun lopullisesti hulluksi,vedän molotovin koktailit ikkonoista sisään ja huudan et tää on sit vain "KULTTUURIERO".
helvettiä möykkäätte siellä? Kerrostalossa ei jumalauta soiteta viideltä aamulla musiikkia, oli ilmoitettu etukäteen tai ei. Joku roti ja möykälle seis viimeistään puoliltayön (vaikka meilläkin alkaa hiljaisuus 10). Kerrostalojen seinät on usein paperia, syytä pitää pienempää suuta. SINÄ olet se vittumainen naapuri, ei naapurisi joka arvostaa hiljaisuutta ja rauhaa.
Oma yläkerran naapuri jumputtaa bassoa keskellä yötä, joka viikonloppu 2 kertaa bileet ja musiikki soi. Helvetin siistiä. Seuraavalla kerralla kun tulee merkittävää mölyä niin pistän valituksen menemään, ei jumputuksen tahdissa oikein pysty opiskelemaan. Kauhulla odotan jos tähän asuntoon vielä vauva tehdään, että mitä niistä öistä sitten tulee.
Johan totesin että oli oma moka,joku laitto vielä aamuyöstä pauhaamaan jonkun "Teuvo,maanteiden kuningas"-biisin joka sinänsä naurattaa kun siitä pauhasivat.
Eihän se todellakaan ole sopivaa jos kerrostalossa melskataan yöllä mutta mun mielestä on eri asia yks möhläys kun jatkuva huudatus.
Opiskelen itse teatterialaa joten valvon monesti öisin kun luen jotta saan lukea/harjoitella mieheltä ja koiralta rauhassa. Jos puheeni yöllä (esim. monologiharjoitukset,) naapuria häiritsevät en voi muuta kun todeta että mua häiritsee postinjakaja :D
-a.p
olisi jo varmasti tullut varoitus.
Ja jos monologiharjoitukset kuuluu naapuriin, niin osakkeen haltuunotosta ruvettaisiin aika pian puhumaan hallituksessa.
Kerrostalo ei ole mikään taiteilijayhteisö vaan jotkut, esim. seinänaapurit tai alakerran asukkaat voi vaikka haluta nukkua yönsä rauhassa.
olisi jo varmasti tullut varoitus.
Ja jos monologiharjoitukset kuuluu naapuriin, niin osakkeen haltuunotosta ruvettaisiin aika pian puhumaan hallituksessa.
Kerrostalo ei ole mikään taiteilijayhteisö vaan jotkut, esim. seinänaapurit tai alakerran asukkaat voi vaikka haluta nukkua yönsä rauhassa.
Kyllä kerrostalossa saa PUHUA yöllä. En voi mitään sille jos naapuri on herkkäkorvainen.
Mitä osakkeen haltuunottoon tulee niin kyllä siinä pitäis ensin aikalaiset keskustelut käydä ja se kolme varotusta takana,meillä EI ole ensimmäistäkään.
Kyllä se itseäkin ketuttaa kun viereisen rapun teinit juhlii "melko" lujaa joka vkonloppu niin että siihen herää vaikka en ole kovin herkkäuninen. Ei silti ole tullut mieleenkään valittaa!!!
Kerrostalo on kerrostalo eikä mikään metsätorppa. Toki jos jatkuvaa HÄIRIÖTÄ on niin on syy tehdä valitus. PUHUMINEN yöllä EI aiheuta häiriötä,kukin taaplaa tyylillään eli valvoo millon valvoo. Huutaminen on asia erikseen :)
-a.p.
mutta toisaalta naapurisi voi olla seinäntakana desibelimittarin ja nauhurin kanssa.
Ihmiset eivät vaan ymmärrä kuinka kovaa puhuvat, varsinkin jos ovat nauttineet hieman viiniä (tällä en tarkoita että sinä olisit).
Ja se ensimmäinen varoitus olisi tullut siitä Teuvosta. Ja samalla kun olisi kirjattu siitä varoitus, olisi jo varuille keskusteltu strategiasta jos häiriöt toistuvat ja varmasti olisivat vanhimmat hallitusjäsenet todenneet että tarvittaessa käynnistetään haltuunottoprosessi.
Oikea sukunimi ovessa ja talonkirjassa toki saattaa vähentää riskiä.
Ja hei, on väärää tietoa että tarvitsisi kolme varoitusta. Yksikin riittää.
Esim. tuolla asia on kerrottu selvästi:
http://www.laki24.fi/aski-asuntoosake-huoneisto.html
Usko pois, meidän yhtiö on vanha yhtiö kantakaupungissa. Erittäin tarkka siitä että asukasaines pysyy ns. toivottuna, sen vuoksi on tehty haltuunottoja ja käytetty jopa etuosto-oikeuttakin.
mukavia vastauksia,kiitos niistä.
Täällä meillä EI siis vietetä mitään 24/7 tupareita jatkuvasti,ehkä ilmaisin itseni väärin.
Mutta se että asuu kerrostalossa ei voi määrittää ihmisen vuorokausirytmiä,kukin valvokoon kun haluaa.
Entäpä vuorotyöläiset,kiva tulla puolenyön aikaan vaikka ensihoitotyöstä pitkän työmatkan takaa kotiin,koira haluaisi vielä yöpissille ja itse pitäs sitten vielä painaltaa suihkuun kun aamulla alkaa vuoro seitsemältä-> viideltä koira ulos-> ajamaan töihin.Tästähän tulee jo 3x3 ovenkolausta hiljaisuuden aikana+suihkun ääni.
t.ap,se vittumainen naapurisi