Kokemuksia läheisen psykoosista?
Miten selvisitte?
Kommentit (5)
Siinä mun kokemus psykoosista! Eli kenen todellisuus oikein on järkkymässä?
Mulla on kokemus läheisen psykoosista. Se alkoi sillä että hänen oli vaikea keskittyä, oli jotenkin synkkä ja vihamielinen ja alkoi saada jotain ihmeen "pakkoajatuksia" (kehitti itselleen kohtuuttoman ja epärealistisen murheen jostakin asiasta, ei kyennyt kuuntelemaan kannustavaa järkipuhetta ja siksi vajosi koko ajan syvemmälle synkkyyteen sen keksityn murheensa kanssa). Lopulta itsemurhayritys (verrattain normaalin vaiheen aikana, ei olisi voinut aavistaa...) ja hoitoon osastolle. Lääkitys kohdilleen ja tilanne ok, vaikka hivenen apaattinen olikin.
Myöhemmin toinen psykoosi olikin sellainen, että lukittautui täysin, ei suostunut hakemaan apua eikä puhumaan ja oli äärettömän vihamielinen (muttei aggressiivinen fyysisesti, eikä mitenkään "riehunut" mutta se viha paistoi kilometrin päähän olemuksesta). Piti toimittaa väkisin hoitoon kun läheisten voimat loppuivat pelossa elämiseen. Sitten uusi lääkitys ja tilanne ok.
Läheiset itse sekoja ja jossain omituisessa tilanteessa (tilassa)!!!! Luulevat ongelman ratkeavan lähettäessään terveen lähiomaisensa hoitoon!
Kukaan ei osaa selittää mikä se psykoosi oikein on!