Huvittavaa kun haukutaan Ikeaa ja ollaan niin hienoja ja tutkimuksten mukaan kuitenkin ikean
tuotteet laadukkaampia kuin ne " hienot" ja kalliit.
Kommentit (23)
Saksalaisissa ohjelmissa niitä on todella paljon, mutta olen nähnyt Ikean huonekaluja myös amerikkalaisissa ohjelmissa.
Meillä on monia Ikean huonekaluja enkä voi niiden laadusta kyllä mitään huonoa sanoa. Keittiöremontista on 7 vuotta ja uudistamisenhalusta voisin remontin tehdä, muuten keittiö on ihan timmissä kunnossa. Vertailukohtana on esim. kaverin HTH:n keittiö, jossa ensimmäinen laatikko meni rikki kahden viikon käytön jälkeen.
Kaikki kirjahyllyt on meillä Ikeasta. Samalla rahalla, kun Iskusta tai Askosta saa melamiinipintaisia hutjuja hyllyjä saa Ikeasta puuviilutettua tukevaa tavaraa. Lastulevyähän nuo ovat, mutta kokopuiseen hyllyyn ei meillä olisi ikinä varaa. Kirjahyllyt ovat muutenkin mielestäni käyttötavaraa. Muuton yhteydessä eivät vanhat hyllyt välttämättä istu lainkaan uuteen kämppään ja tämän vuoksi on hyvä, että on varaa muunnella ratkaisuja.
Lapsilla on kerrossängyt Ikeasta niin kotona kuin kesämökilläkin. Ei mitään valittamista kummastakaan. Vanhemmilla on runkopatjat, joten ulkonäköseikoilla ei ole mitään väliä ja mieluummin säästän 2000 euroa muihin hankintoihin. Sängyt on minusta muutenkin hyvä uusia säännöllisin välein, sen verran paljon rakenteisiin kuitenkin pesiytyy pölyä, pöpöjä ja punkkeja vaikka kuinka siivoaisi (enkä minä todellakaan ole mikään himosiivoaja).
Sohvienkaan käyttöikä ei ole minulle mikään itseisarvo. Meillä on suvussa kaksi kiertopalkintosohvaa, jotka kulkevat nuorison parissa kämpästä toiseen siihen asti, kunnes sohvalle on löytynyt uusi uhri. Sohvat ovat ihan kamalan näköisiä, mutta niitä ei muka voi heittää pois, kun runko on ihan kunnossa vielä. Ei tuossakaan ole minusta mitään järkeä!
oletko koskaan ajatellut että huonekaluissa voi olla ns. ajattomia malleja jotka eivät todellakaan mene pois muodista??
oikein viimesen päälle muotikalusteisiin tosiaaan kyllästyy hetkessä kuten laavalamppuihin etc...
Ikeassa 300 x 2 + petari 300 euroa eli 900 euroa. Mutta mekin vaihdamme 10 vuoden päästä. Petarin 5 vuoden välein.
Hästenskin pitää vaihtaa 10 vuoden välein.