Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kotiäitien tehtävä huolehtia,

Vierailija
12.12.2011 |

että lasten luokkakaverit pääsee koulun jälkeen lämpimään, kun eivät kotiinsa pääse.

Jo toistuvasti eräs lapsi tulee ovellemme kun joutuisi kolme tuntia olemaan ulkona.

Vanhemmille sanominen ei auta, eräästä asiasta sanoin ja sen jälkeen äiti lopetti tervehtimisen.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi olisi unohtanut avaimensa tai ei vastaisi puhelimeen niin minä kyllä lähtisin töistä etsimään tai joku muu. järkyttävää että on ihmisiä jotka eivät tiedä missä heidän pienet koululaiset koulun jälkeen ovat 8/

Vierailija
22/52 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkö tuomitsette niin ette kysyisi?

Lapseni on ekaluokkalainen ja olen kotona vauvan kanssa.

En ole kokenut tarvetta antaa lapselle avainta käyttöön.

4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen täälläkin ihmetellyt. Olen päättänyt että soitan lastensuojeluviranomaisille jos lapsi on pihalla yksin kylmässä jo 10 asteen pakkasessa ilman kotiavainta ja mahdollisuutta soittaa äidilleen. nälkähän 6 tuntia koulussa olleella lapsella jo tuohon aikaan on ja mulla ei oo varaa eikä halua muiden kakaroita ruokkia. ilmiselvää heitteillejättöä!

Toivottavasti tää on provo. Käviskö mielessä, että lapsi olisi voinut unohtaa ne avaimet kotiin?! Ja vanhemmat on töissä. Omalle tokaluokkalaiselleni kävi niin, että jätti kotiin sekä repun, puhelimen että kotiavaimet. Huomasi sen rappukäytävässä, ja oli miettinyt että soittaa jonkun naapurin ovikelloa ja pyytää apua, mutta olikin sitten mennyt kouluun.. toisaalta kun ei ne naapuritkaan muuta olisi voineet kun pyytää huoltomiestä avaamaan oven että lapsi olisi saanut tavaransa. Opettaja sitten soitti ja sanoi, miten oli lapselle käynyt, kysyi, että miten iltapäivä. Meillä onneksi on paikka, minne lapsi voi hätätapauksessa mennä, ettei ihan tarvitse pihalla palella kunnes tulen töistä. Mulla on jo pelkkä työmatka 1 tunti, joten ihan pikaisesti täältä ei lennetä lasta auttamaan jos pulassa on. Siinä vaiheessa, kun tämä varapaikka ei ole enää käytettävissä, ei ole muuta vaihtoehtoa lapsella kuin jäädä pihalle odottamaan että pääsee kotiin. Jos ei kavereilleen pääse. Ja jos sinä teet tästä lastens.ilmoituksen, niin se olet kyllä sinä, joka tässä apua ja tukea tarvitset, kun et kykene soittamaan edes sitä huoltomiestä että lapsi pääsisi kotiin??!!! Ja kyllä - ottaisin vaikka joka kerta sen lapsen kotiini, jos on tilanne, ettei jostain syystä pääse kotiinsa ennen kuin vanhemmat tulee kotiin. Eikä minulla ole oikeutta arvostella toisten vanhemmuutta, en ole sen parempi kuin naapurikaan, vaikka eri tavalla toimimmekin.

Vanhempien kuuluu huolehtia että lapsella on lämpimät kuivat vaatteet, on turvassa, kotiavaimet, puhelimet ja tarvittavat kouluvälineet aamulla mukana!!!!!jäätyy kuoliaaksi 30 asteen pakkasella oisit tehny abortin jos et osaa huolehtia lapsestasi

Eli koska en tehnyt aborttia, vaan lapsen, minun pitäisi olla kotiäitinä nyt, jotta voin olla paapomassa lapselle ne kotiavaimet mukaan? Olen siis epäkelpo äiti, lapseni on heitteillä, koska olen töissä ja lapsi joutuu itse huolehtimaan itsensä aamulla kouluun ja iltapäivällä kotiin ja kerran on unohtanut repun, avaimet ja puhelimen kotiin?

No, jos lohduttaa, täällä meillä ei pakkasta ole 30 astetta, kun ei lapissa eikä edes koillismaalla asuta. vetää tulee.

Myös opettajamme on edesvastuuton, kun ei moittinut minua huonoksi vanhemmaksi, vaikka töissä olen enkä kotona. Työttömänähän en voisi olla, vaan sitten olisin tuloton ja sossun luukulla. Se olisikin hyvä juttu.

no ei sun kotiäidiksi tarvitse rueta että huolehdit lapselle avaimet ja puhelimen reppuun mukaan. voit tehdä sen vaikka 12 aikaan yöllä tai iltapäivällä muistaa varmaan kuitenkin repun ottaa mukaan kouluun lähtiessä???t:2-vuorotyötä tekevä äiti

Vierailija
24/52 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n kirjoituksesta saa sen käsityksen, että jossain päin Suomea on lukuisia lapsia, jotka jokaikinen päivä odottelevat pihalla, että vanhemmat tulevat töistä kotiin. Jostain syystä lapsille ei siis ole annettu avaimia omiin koteihinsa. Näitä lapsia AP sitten on kyllästynyt pelastamaan oman kotinsa suojiin. Kuulostaa absurdilta, mutta AV-mammojen elämä on muutenkin välillä niin kummallista, että eiköhän heiltä löydy tälläisiä erikoisia naapurejakin...

Vierailija
25/52 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen täälläkin ihmetellyt. Olen päättänyt että soitan lastensuojeluviranomaisille jos lapsi on pihalla yksin kylmässä jo 10 asteen pakkasessa ilman kotiavainta ja mahdollisuutta soittaa äidilleen. nälkähän 6 tuntia koulussa olleella lapsella jo tuohon aikaan on ja mulla ei oo varaa eikä halua muiden kakaroita ruokkia. ilmiselvää heitteillejättöä!

Toivottavasti tää on provo. Käviskö mielessä, että lapsi olisi voinut unohtaa ne avaimet kotiin?! Ja vanhemmat on töissä. Omalle tokaluokkalaiselleni kävi niin, että jätti kotiin sekä repun, puhelimen että kotiavaimet. Huomasi sen rappukäytävässä, ja oli miettinyt että soittaa jonkun naapurin ovikelloa ja pyytää apua, mutta olikin sitten mennyt kouluun.. toisaalta kun ei ne naapuritkaan muuta olisi voineet kun pyytää huoltomiestä avaamaan oven että lapsi olisi saanut tavaransa. Opettaja sitten soitti ja sanoi, miten oli lapselle käynyt, kysyi, että miten iltapäivä. Meillä onneksi on paikka, minne lapsi voi hätätapauksessa mennä, ettei ihan tarvitse pihalla palella kunnes tulen töistä. Mulla on jo pelkkä työmatka 1 tunti, joten ihan pikaisesti täältä ei lennetä lasta auttamaan jos pulassa on. Siinä vaiheessa, kun tämä varapaikka ei ole enää käytettävissä, ei ole muuta vaihtoehtoa lapsella kuin jäädä pihalle odottamaan että pääsee kotiin. Jos ei kavereilleen pääse. Ja jos sinä teet tästä lastens.ilmoituksen, niin se olet kyllä sinä, joka tässä apua ja tukea tarvitset, kun et kykene soittamaan edes sitä huoltomiestä että lapsi pääsisi kotiin??!!! Ja kyllä - ottaisin vaikka joka kerta sen lapsen kotiini, jos on tilanne, ettei jostain syystä pääse kotiinsa ennen kuin vanhemmat tulee kotiin. Eikä minulla ole oikeutta arvostella toisten vanhemmuutta, en ole sen parempi kuin naapurikaan, vaikka eri tavalla toimimmekin.

Vanhempien kuuluu huolehtia että lapsella on lämpimät kuivat vaatteet, on turvassa, kotiavaimet, puhelimet ja tarvittavat kouluvälineet aamulla mukana!!!!!jäätyy kuoliaaksi 30 asteen pakkasella oisit tehny abortin jos et osaa huolehtia lapsestasi

Eli koska en tehnyt aborttia, vaan lapsen, minun pitäisi olla kotiäitinä nyt, jotta voin olla paapomassa lapselle ne kotiavaimet mukaan? Olen siis epäkelpo äiti, lapseni on heitteillä, koska olen töissä ja lapsi joutuu itse huolehtimaan itsensä aamulla kouluun ja iltapäivällä kotiin ja kerran on unohtanut repun, avaimet ja puhelimen kotiin? No, jos lohduttaa, täällä meillä ei pakkasta ole 30 astetta, kun ei lapissa eikä edes koillismaalla asuta. vetää tulee. Myös opettajamme on edesvastuuton, kun ei moittinut minua huonoksi vanhemmaksi, vaikka töissä olen enkä kotona. Työttömänähän en voisi olla, vaan sitten olisin tuloton ja sossun luukulla. Se olisikin hyvä juttu.

no ei sun kotiäidiksi tarvitse rueta että huolehdit lapselle avaimet ja puhelimen reppuun mukaan. voit tehdä sen vaikka 12 aikaan yöllä tai iltapäivällä muistaa varmaan kuitenkin repun ottaa mukaan kouluun lähtiessä???t:2-vuorotyötä tekevä äiti

että lapsi unohti repun kotiin. lue ennenku moitit, d44.

ja sinä äiti joka ensiksi kysyi miksi lapsella pitäisi olla avaimet, aivan tahallasiko yrität täällä päteä? nimettömänä av palstalla? 'tuomitset ennenkuin tiedät' no kuinka vaikeata se on ensimmäiseen viestiisi ilmoittaa että no koska olen kotona niin muksu ei tarvitse avaimia. tai jättää kokonaan mainitsematta että sinun lapsellasi ei ole avaimia koska sinun tilanteesihan on ihan eri kuin ap:n kertomalla henkilöllä

miksi täällä on aivovammasta porukkaa

Vierailija
26/52 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me kaikki aikuiset olemme samassa veneessä, kyllä meillä on velvollisuus katsoa pienempien perään.

Siitä lähtien, kun lasten elintila on pihapiiristä laajentunut on heillä ollut avain kotiinsa ja nytkin vaikka olen kotiäitinä, sitä voi aina tulla jotakin yllättävää, ettei sitä olekkaan ketään ottamassa lasta vastaan koulusta.

Vierailija
27/52 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aikuisen pitää avata suunsa ja selvittää mikä on tilanne.

Et ilmeisesti kommunikoi lastesi kavereiden kanssa.

Ei ihme, että lasteni kaverit kehuvat minua, että kuinka kiva äiti Villellä on.

Vaikutat kauhean ilkeältä ihmiseltä.

En haluaisi että ottaisit lastani kotiisi vaan mielummin saisi jäädä ulos.

Pienet lapset unohtelee vaikka mitä kotiinsa vaikka kaikki tavarat olisi penkillä valmiina.

Vierailija
28/52 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin on, aikuisuuteen kuuluu vastuunotto. Voiko ihan oikeasti joku olla tunnepuoleltaan köyhä ja yleisesti välinpitämätön, ettei päästä lasta kotiinsa.

Eihän se lapsen vika ole, että hänelle ei ole suotu vastuunottoon kykenevää vanhempaa. Miksi lyödä vielä lyötyä lisää?!

Miten lapsi koskaa oppii luottamaan aikuisiin, kun jatkuvasti lyödään ovi nenän edestä kiinni.

Vierailija
29/52 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkö tuomitsette niin ette kysyisi?

Lapseni on ekaluokkalainen ja olen kotona vauvan kanssa.

En ole kokenut tarvetta antaa lapselle avainta käyttöön.

4

Jos olisit maininnut tämän OLEELLISEN asian heti niin varmaan vastauksetkin olis ollu erilaisia.

mistä h**vetistä me tiedetään, että olet vauvan kanssa kotona?!?!?!?!?

sama

Vierailija
30/52 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi jatkuvasti TOISTUVASTI unohtaa reppuaan, avaintaan ja puhelintaan jo sen se kertoo että lapsi on liian pieni olemaan yksin ja työssäkäyvän on pakko keksiä keino miten lapsesta huolehditaan. Sovittava vaikka opettajan kanssa että kysäisee onko avaimia lapsella ja soittaa vanhemmille jos ei ole. ei voi jättää toista oman onnensa nojaan..

Vierailija
31/52 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uhri onkaan pedofiileille tuo kylmissään, nälissään ja useita tunteja yksinään hortoileva pieni ihminen onkaan jolla välinpitämättömät vanhemmat :/

Vierailija
32/52 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aikuisen pitää avata suunsa ja selvittää mikä on tilanne. Et ilmeisesti kommunikoi lastesi kavereiden kanssa. Ei ihme, että lasteni kaverit kehuvat minua, että kuinka kiva äiti Villellä on. Vaikutat kauhean ilkeältä ihmiseltä. En haluaisi että ottaisit lastani kotiisi vaan mielummin saisi jäädä ulos. Pienet lapset unohtelee vaikka mitä kotiinsa vaikka kaikki tavarat olisi penkillä valmiina.

Lastens.ilmoitukseksi riittää pelkkä HUOLI.

Voit tehdä ilmoituksen, että olet koko kouluvuoden seurannut, miten naapurin miikka ei pääse kotiin vaan on AINA ulkona koulun jälkeen säästä huolimatta xx-xxx tuntia. Lapsella on myös nälkä. ja lapsi palelee pakkasessa ja vesisateessa. Olet huolissasi koska vahemmat ovat kyvyttömiä huolehtimaan lapsesta ja toivot vanhemmille tukea ja apua ja vaikka perhetyön palveluita jotta lapsen iltapäivä ulkoa pakkasesta hoidettaisi lämpimään ja lapsi saisi välipalansa.

Ls:n sossujen on pakko selvittää mikä perheen tilanne on.

Ja jos lasens. katsotaan aiheettomaksi, eikä asiakkuutta tai jatkoja tai toivomaanne huostaanottoa tapahdu, siellä se merkintä kuitenkin on ja pysyy kuin paksa junttilan tuvan seinässä. Kun sitten teininä poliisisetä kaataa miikkan siiderit asfalttiin, ja siitä tulee lastens.ilmoitus, siellä pohjalla on merkintä; aha, sinusta ei huolehdittu lapsenkaan.

Paras keino vittuilla inhottaville naapureille, paras keino aiheuttaa heille ikävyyksiä, ahdistusta ym., on tehdä ihan mistä asiasta vaan lastens.ilmoitus!! Voit keksiä itse lisää tai keksiiä koko ilmoituksen sisällön, kerro vaikka että perheessä on väkivaltaa ja alkoholia!! se on hyvä!

Älä hyvä ihminen missään nimessä ota sitä lasta kotiisi - tartuttaa jonkun taudin vielä. Äläkä anna ruokaa, kamalaa mikä lovi omassa taloudessa, jos joku naapurin pentu on syömässä yhden tai kaksi leipäviipaletta!

Vierailija
33/52 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi jatkuvasti TOISTUVASTI unohtaa reppuaan, avaintaan ja puhelintaan jo sen se kertoo että lapsi on liian pieni olemaan yksin ja työssäkäyvän on pakko keksiä keino miten lapsesta huolehditaan. Sovittava vaikka opettajan kanssa että kysäisee onko avaimia lapsella ja soittaa vanhemmille jos ei ole. ei voi jättää toista oman onnensa nojaan..

Kuten sanoin: mene hoitoon. Missä olen sanonut että toistuvasti. Sanoin jo ensimmäisessä viestissä, että YHDEN KERRAN. Jos tokaluokkalainen koulu-uransa aikana yhden kerrran unohtaa repun (jossa ne avaimet ja puhelin) kotiin, niin kenelle se on toistuva.

Ja ok. oletetaan ettei lapsi selviä yksin kouluun aamuisin. Kouluun meno on 9 tai 10. Vanhemmat töissä. Miten lapsen kouluaamut hoidetaan? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

Vierailija
34/52 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. toinen äiti teresa

Vierailija
35/52 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kun tulen klo 16 töistä kotiin, alan äiti teresaksi- josksu teen jopa ruuat naapurinKIN lapsille

t. nro 37

Vierailija
36/52 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on itsestäänselvyys, että myös naapurin lapsille tarjotaan, jos ovat ruoka-aikaan kylässä. Enkä ole mikään äiti teresa. Ihan varmasti saavat ruokaa kotonakin, mutta ei tulisi mieleenkään olla tarjoamatta. Ei ole pakko syödä, mutta emme köyhdy vaikka olisi yksi suu enemmän pöydässä.

Vierailija
37/52 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Oletko sinä ihan viisas? Olet siis oikeasti sanomassa, vakavalla naamalla,e ttä jos lapsi unohtaa repun ym. kamat kotiin, äiti on kyvytön huolehtimaan ja olisi pitänyt tehdä abortti? Olet uskomaton olento, ja tommosella tyypillä on vielä lapsiakin itsellään, järkyttävä tyyppi.

Jos sanon, että lapsi unohti YHDEN KERRAN repun, avaimet ja puhelimen kotiin, niin mistä oletat, ettei niitä olisi lapselle siihen esille ja mukaan otettavaksi laitettu?

Katos, minä kerron sulle:

soitan joka aamu lapselle töistä, että miten aamu on sujunut, tarkistan että on syönyt aamupalan ja pukenut vaatteet ym ja sitten myöhemmin soitan että on aika lähteä kouluun.

Käymme samat litaniat joka aamu läpi. Avaimet on laitettu valmiiksi reppuun. Puhelin on siinä samassa pinossa, missä on reppu, ulkohousut, takki, pipo, hanskat, kengät . Ne lapsi sitten pukee päälleen, laittaa puhelin reppuun, repun selkään ja huolehtii oven kiinni ja lähtee kouluun.

On ihan mahdollista, että hän unohtaa toisenkin kerran laittaa sen repun selkään. Eli pakkaa puhelimen reppuun, jossa on avaimet, lähtee kouluun ja unohtaa repun eteiseen kotiin.. tajuatko.

Eiköhön jokainen äiti tai isä laita ne koulutarvikkeet lapselle esille eteiseen hyvään paikkaan ja soittele ja muistuta lähdöstä. Lapsi on lapsi ja me aikuisetkin joskus sähläämme ja unhdamme avaimet kotiin tai vastaavaa.

Sulle sanon, että mene hoitoon.

Vierailija
38/52 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Oletko sinä ihan viisas? Olet siis oikeasti sanomassa, vakavalla naamalla,e ttä jos lapsi unohtaa repun ym. kamat kotiin, äiti on kyvytön huolehtimaan ja olisi pitänyt tehdä abortti? Olet uskomaton olento, ja tommosella tyypillä on vielä lapsiakin itsellään, järkyttävä tyyppi.

Jos sanon, että lapsi unohti YHDEN KERRAN repun, avaimet ja puhelimen kotiin, niin mistä oletat, ettei niitä olisi lapselle siihen esille ja mukaan otettavaksi laitettu?

Katos, minä kerron sulle:

soitan joka aamu lapselle töistä, että miten aamu on sujunut, tarkistan että on syönyt aamupalan ja pukenut vaatteet ym ja sitten myöhemmin soitan että on aika lähteä kouluun.

Käymme samat litaniat joka aamu läpi. Avaimet on laitettu valmiiksi reppuun. Puhelin on siinä samassa pinossa, missä on reppu, ulkohousut, takki, pipo, hanskat, kengät . Ne lapsi sitten pukee päälleen, laittaa puhelin reppuun, repun selkään ja huolehtii oven kiinni ja lähtee kouluun.

On ihan mahdollista, että hän unohtaa toisenkin kerran laittaa sen repun selkään. Eli pakkaa puhelimen reppuun, jossa on avaimet, lähtee kouluun ja unohtaa repun eteiseen kotiin.. tajuatko.

Eiköhön jokainen äiti tai isä laita ne koulutarvikkeet lapselle esille eteiseen hyvään paikkaan ja soittele ja muistuta lähdöstä. Lapsi on lapsi ja me aikuisetkin joskus sähläämme ja unhdamme avaimet kotiin tai vastaavaa.

Sulle sanon, että mene hoitoon.

Hyvä et toimit noin, ei kaikki perheet huolehdi lapsistaan ja olikin vähä niiku tarkotettu niille joten kaiva se herne pois sieltä pyllystäs

Vierailija
39/52 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin vain silloin jos tiedettiin etukäteen ettei ketään ole kotona kun tulen koulusta. Oman avaimen sain varmaan joskus ala-asteella? ja aloin kanniskella sitä säännöllisesti mukana vasta yläasteella. Omakotitalo, ei ole ovet lukossa.

Vierailija
40/52 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sinä sitten minua täällä haukut.

en tunne yhtäkään perhettä, joka ei huolehdi lapsistaan. ja tunnen aika paljon perheitä. missä muualla kuin teidän av-mammojen mielukuvituksissa nämä lapsistaan vastuuttomat vanhemmat ovat.

.

Oletko sinä ihan viisas? Olet siis oikeasti sanomassa, vakavalla naamalla,e ttä jos lapsi unohtaa repun ym. kamat kotiin, äiti on kyvytön huolehtimaan ja olisi pitänyt tehdä abortti? Olet uskomaton olento, ja tommosella tyypillä on vielä lapsiakin itsellään, järkyttävä tyyppi. Jos sanon, että lapsi unohti YHDEN KERRAN repun, avaimet ja puhelimen kotiin, niin mistä oletat, ettei niitä olisi lapselle siihen esille ja mukaan otettavaksi laitettu? Katos, minä kerron sulle: soitan joka aamu lapselle töistä, että miten aamu on sujunut, tarkistan että on syönyt aamupalan ja pukenut vaatteet ym ja sitten myöhemmin soitan että on aika lähteä kouluun. Käymme samat litaniat joka aamu läpi. Avaimet on laitettu valmiiksi reppuun. Puhelin on siinä samassa pinossa, missä on reppu, ulkohousut, takki, pipo, hanskat, kengät . Ne lapsi sitten pukee päälleen, laittaa puhelin reppuun, repun selkään ja huolehtii oven kiinni ja lähtee kouluun. On ihan mahdollista, että hän unohtaa toisenkin kerran laittaa sen repun selkään. Eli pakkaa puhelimen reppuun, jossa on avaimet, lähtee kouluun ja unohtaa repun eteiseen kotiin.. tajuatko. Eiköhön jokainen äiti tai isä laita ne koulutarvikkeet lapselle esille eteiseen hyvään paikkaan ja soittele ja muistuta lähdöstä. Lapsi on lapsi ja me aikuisetkin joskus sähläämme ja unhdamme avaimet kotiin tai vastaavaa. Sulle sanon, että mene hoitoon.

Hyvä et toimit noin, ei kaikki perheet huolehdi lapsistaan ja olikin vähä niiku tarkotettu niille joten kaiva se herne pois sieltä pyllystäs

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan