Onko kotiäitien tehtävä huolehtia,
että lasten luokkakaverit pääsee koulun jälkeen lämpimään, kun eivät kotiinsa pääse.
Jo toistuvasti eräs lapsi tulee ovellemme kun joutuisi kolme tuntia olemaan ulkona.
Vanhemmille sanominen ei auta, eräästä asiasta sanoin ja sen jälkeen äiti lopetti tervehtimisen.
Kommentit (52)
olen täälläkin ihmetellyt. Olen päättänyt että soitan lastensuojeluviranomaisille jos lapsi on pihalla yksin kylmässä jo 10 asteen pakkasessa ilman kotiavainta ja mahdollisuutta soittaa äidilleen. nälkähän 6 tuntia koulussa olleella lapsella jo tuohon aikaan on ja mulla ei oo varaa eikä halua muiden kakaroita ruokkia. ilmiselvää heitteillejättöä!
Mutta meillä tehdään välillä niin että poika menee koulusta kaverille, soittaa minulle saako jäädä ja sovitaan kotiintuloaika.
Jos ei vieraspaikkaan sovi niin tulee kotiin.
Eikä se todellakaan haittaa jos lapsi ei saa mennä kaverille leikkimään.
En voi olettaa että lapseni menisi johonkin sisälle tai edes kotipihaan 3 tunniksi. Tottakai se pitää voida kieltää (vaikka ilman syytäkin) ja lapsi tulee kotiin.
Etukäteen voisin sopia jonkun kaveriperheen kanssa että lapseni menee sinne, enkä ole sitten kotona mutten voi olettaa että lapsi pääsee jonnekin eikä lapsi voisi tulla kotiin.
Pienen koululaisen vanhempana koitan pitää antennit terävänä ja muistaa että lapsella ulosanti on melko heikkoa vielä ja asiat voi ilmoittaa "väärin", niistä annan arestia tarpeentullen. Kerran on napsahtanut aresti jo kun poika kertoi kaveriperheelle että hänellä on lupa tulla (niinkuin onkin lupa mennä kysymään leikkikaveriksi) mutta jätti sitten kuitenkin ilmoittamatta minulle kenelle kaverille päätyi eikä kotiintuloaikaakaan sovittu.
Ei tarkoittanut asialla mitään, se vaan touhotti liikaa.
Ehkä ap.n tapauksessa äiti on jäänyt uskoon että lapsi saa jäädä teille leikkimään ja todellisuudessa lapsi onkin ollut tuntikausia ulkona?
Voisi silloin sinuakin harmittaa jos kommunikaatio on tehnyt tuon. Ja harmillista lapselle.
Jo toistuvasti eräs lapsi tulee ovellemme kun joutuisi kolme tuntia olemaan ulkona.
Eikö sillä ole avaimia omaan kotiinsa?!??
Mutta jos koittaa ajatella toisenkin perheen kautta (ilman että tietää mitä on tapahtunut) niin on se lapsi jäänyt pihalle ulos kylmään kenties juurikin sen kaveriperheen takia?
4
Meidän lapsella ei ole kotiavaimia. Pitäisikö olla?
4
Ei myöskään ole puhelinta, että voisi soittaa vanhemmilleen.
Minä teen töitä kotona tai työhuoneella. Molempiin tunkee välillä lapsia, jotka ei syystä tai toisesta pääse kotiinsa.
Ei haittaa tai häiritse minua.
olen täälläkin ihmetellyt. Olen päättänyt että soitan lastensuojeluviranomaisille jos lapsi on pihalla yksin kylmässä jo 10 asteen pakkasessa ilman kotiavainta ja mahdollisuutta soittaa äidilleen. nälkähän 6 tuntia koulussa olleella lapsella jo tuohon aikaan on ja mulla ei oo varaa eikä halua muiden kakaroita ruokkia. ilmiselvää heitteillejättöä!
Toivottavasti tää on provo.
Käviskö mielessä, että lapsi olisi voinut unohtaa ne avaimet kotiin?! Ja vanhemmat on töissä.
Omalle tokaluokkalaiselleni kävi niin, että jätti kotiin sekä repun, puhelimen että kotiavaimet. Huomasi sen rappukäytävässä, ja oli miettinyt että soittaa jonkun naapurin ovikelloa ja pyytää apua, mutta olikin sitten mennyt kouluun.. toisaalta kun ei ne naapuritkaan muuta olisi voineet kun pyytää huoltomiestä avaamaan oven että lapsi olisi saanut tavaransa.
Opettaja sitten soitti ja sanoi, miten oli lapselle käynyt, kysyi, että miten iltapäivä. Meillä onneksi on paikka, minne lapsi voi hätätapauksessa mennä, ettei ihan tarvitse pihalla palella kunnes tulen töistä. Mulla on jo pelkkä työmatka 1 tunti, joten ihan pikaisesti täältä ei lennetä lasta auttamaan jos pulassa on.
Siinä vaiheessa, kun tämä varapaikka ei ole enää käytettävissä, ei ole muuta vaihtoehtoa lapsella kuin jäädä pihalle odottamaan että pääsee kotiin. Jos ei kavereilleen pääse.
Ja jos sinä teet tästä lastens.ilmoituksen, niin se olet kyllä sinä, joka tässä apua ja tukea tarvitset, kun et kykene soittamaan edes sitä huoltomiestä että lapsi pääsisi kotiin??!!!
Ja kyllä - ottaisin vaikka joka kerta sen lapsen kotiini, jos on tilanne, ettei jostain syystä pääse kotiinsa ennen kuin vanhemmat tulee kotiin. Eikä minulla ole oikeutta arvostella toisten vanhemmuutta, en ole sen parempi kuin naapurikaan, vaikka eri tavalla toimimmekin.
Eikö ole hänellä ole avaimia omaan kotiinsa? Vai unohteeleeko lapsi avaimet?
Meillä lapset keksi kertoa, että kaverilla ei ole avaimia, kun tiesivät etten henno ulos lasta jättää. Saivat toisista seuraa, eikä toisen tarvinnut olla tunteja yksin.
4
Siis miksi ihmeessä ei ole?
Mutta meillä tehdään välillä niin että poika menee koulusta kaverille, soittaa minulle saako jäädä ja sovitaan kotiintuloaika.
Jos ei vieraspaikkaan sovi niin tulee kotiin.Eikä se todellakaan haittaa jos lapsi ei saa mennä kaverille leikkimään.
En voi olettaa että lapseni menisi johonkin sisälle tai edes kotipihaan 3 tunniksi. Tottakai se pitää voida kieltää (vaikka ilman syytäkin) ja lapsi tulee kotiin.Etukäteen voisin sopia jonkun kaveriperheen kanssa että lapseni menee sinne, enkä ole sitten kotona mutten voi olettaa että lapsi pääsee jonnekin eikä lapsi voisi tulla kotiin.
Pienen koululaisen vanhempana koitan pitää antennit terävänä ja muistaa että lapsella ulosanti on melko heikkoa vielä ja asiat voi ilmoittaa "väärin", niistä annan arestia tarpeentullen. Kerran on napsahtanut aresti jo kun poika kertoi kaveriperheelle että hänellä on lupa tulla (niinkuin onkin lupa mennä kysymään leikkikaveriksi) mutta jätti sitten kuitenkin ilmoittamatta minulle kenelle kaverille päätyi eikä kotiintuloaikaakaan sovittu.
Ei tarkoittanut asialla mitään, se vaan touhotti liikaa.Ehkä ap.n tapauksessa äiti on jäänyt uskoon että lapsi saa jäädä teille leikkimään ja todellisuudessa lapsi onkin ollut tuntikausia ulkona?
Voisi silloin sinuakin harmittaa jos kommunikaatio on tehnyt tuon. Ja harmillista lapselle.
Meillä kun lapset tulee kotiin koulusta niin syövät ruokaa tai välipalaa! Ymmärrätkö miten noloa on kun jonkun lapsi tuijottaa nälkäisenä vieressä tai että joutuu aina tarjoamaan sillekkin, ruoka on kallista eikä sitä jaksa aina kotiin kantaa. Kaikista parasta olisi jos sinäkin pyytäisit lapsesi kotiin ennen kaverille menoa syömään jotain niin ei muiden äitien kannata potea huonoa omatuntoa siitä että lapsesi maha kurnii..Ja muille kokeilkaahan itse odotella työpäivän jälkeen pihalla märissä vaatteissa 30min-3 tuntiin jotakin avaamaan ovea. voi alkaa pidemmän päälle ahdistamaan..
Kyllä lapsen pitää sisälle päästä, oli avaimet tai ei, vara-avaimella tai joku ovi auki.
Vierailija - 12.12.11 02:35 (ID 13885105)
Niin että minne pihakoivun juurelle me hautaamme ne vara-avaimet, kun kerrostalossa asutaan? Ulko-ovetkin on lukossa, avaimella pääsee.
Naapurit ovat sellaisia,e ttä en todellakaan antaisi avaimiani heille. Kaverit on hekin töissä, eivätkä pääse ovea avaamaan jos lapsi unohtaa.
Eli minne piilotan vara-avaimen, kerrostalo on. Ja ulko-ovetkin ovat aina lukossa, avaimella. Kiitos vinkeistä.
4
Onko se mielestäsi joku erikoisuus, että lapsilla on avaimet OMAAN kotiinsa? Mun mielestä se on käsittämätöntä jos sillä ei ole.
Mut mikäs siinä, onhan tuolla pakkasessakin kiva oleskella, kodin sijaan.
jos ei ole varaa tarjota kavereille välipalaa.
Toivottavasti tää on provo.
Käviskö mielessä, että lapsi olisi voinut unohtaa ne avaimet kotiin?! Ja vanhemmat on töissä.Omalle tokaluokkalaiselleni kävi niin, että jätti kotiin sekä repun, puhelimen että kotiavaimet. Huomasi sen rappukäytävässä, ja oli miettinyt että soittaa jonkun naapurin ovikelloa ja pyytää apua, mutta olikin sitten mennyt kouluun.. toisaalta kun ei ne naapuritkaan muuta olisi voineet kun pyytää huoltomiestä avaamaan oven että lapsi olisi saanut tavaransa.
Opettaja sitten soitti ja sanoi, miten oli lapselle käynyt, kysyi, että miten iltapäivä. Meillä onneksi on paikka, minne lapsi voi hätätapauksessa mennä, ettei ihan tarvitse pihalla palella kunnes tulen töistä. Mulla on jo pelkkä työmatka 1 tunti, joten ihan pikaisesti täältä ei lennetä lasta auttamaan jos pulassa on.
Siinä vaiheessa, kun tämä varapaikka ei ole enää käytettävissä, ei ole muuta vaihtoehtoa lapsella kuin jäädä pihalle odottamaan että pääsee kotiin. Jos ei kavereilleen pääse.
Ja jos sinä teet tästä lastens.ilmoituksen, niin se olet kyllä sinä, joka tässä apua ja tukea tarvitset, kun et kykene soittamaan edes sitä huoltomiestä että lapsi pääsisi kotiin??!!!Ja kyllä - ottaisin vaikka joka kerta sen lapsen kotiini, jos on tilanne, ettei jostain syystä pääse kotiinsa ennen kuin vanhemmat tulee kotiin. Eikä minulla ole oikeutta arvostella toisten vanhemmuutta, en ole sen parempi kuin naapurikaan, vaikka eri tavalla toimimmekin.
Vanhempien kuuluu huolehtia että lapsella on lämpimät kuivat vaatteet, on turvassa, kotiavaimet, puhelimet ja tarvittavat kouluvälineet aamulla mukana!!!!!jäätyy kuoliaaksi 30 asteen pakkasella oisit tehny abortin jos et osaa huolehtia lapsestasi
pitäis jo ekassa neuvolassa ottaa puheeksi :D:D
Koulusta tultiin suoraan meille ja sanottiin, että ei pääse kotiin kun ovi on jäässä tai ei ole avaimia tai äiti käski odottaa isoveljen.
Tai pelkästään, että äiti on luvannut tulla teille illaksi.
Näitä sitten oli joka päivä pari kolme ruokapöydän vieressä sylki suusta valuen odottamassa välipalaa. Tuleehan se halvemmaksi syötättää kakaransa naapureissa niin ei itse tarvi välipaloja maksaa.
Jos ei vieraspaikkaan sovi niin tulee kotiin.Eikä se todellakaan haittaa jos lapsi ei saa mennä kaverille leikkimään.
En voi olettaa että lapseni menisi johonkin sisälle tai edes kotipihaan 3 tunniksi. Tottakai se pitää voida kieltää (vaikka ilman syytäkin) ja lapsi tulee kotiin.Etukäteen voisin sopia jonkun kaveriperheen kanssa että lapseni menee sinne, enkä ole sitten kotona mutten voi olettaa että lapsi pääsee jonnekin eikä lapsi voisi tulla kotiin.
Ei tarkoittanut asialla mitään, se vaan touhotti liikaa.Ehkä ap.n tapauksessa äiti on jäänyt uskoon että lapsi saa jäädä teille leikkimään ja todellisuudessa lapsi onkin ollut tuntikausia ulkona?
Meillä kun lapset tulee kotiin koulusta niin syövät ruokaa tai välipalaa! Ymmärrätkö miten noloa on kun jonkun lapsi tuijottaa nälkäisenä vieressä tai että joutuu aina tarjoamaan sillekkin, ruoka on kallista eikä sitä jaksa aina kotiin kantaa. Kaikista parasta olisi jos sinäkin pyytäisit lapsesi kotiin ennen kaverille menoa syömään jotain niin ei muiden äitien kannata potea huonoa omatuntoa siitä että lapsesi maha kurnii..Ja muille kokeilkaahan itse odotella työpäivän jälkeen pihalla märissä vaatteissa 30min-3 tuntiin jotakin avaamaan ovea. voi alkaa pidemmän päälle ahdistamaan..
Mulla ei oli sydäntä jättää toista palelemaan ulos, jos se ei tosiaan omaan kotiin pääse.
Täytyy sanoa vielä että, meillä ei ole koskaan ollut tollaista ongelmaa vaikka meillä on 3 koululaista ja kaks jo yläasteella.
Joskus on joltain jäänyt avain kotiin ja on tullut meillä mutta ihan satunnaisesti on niin käynyt.
Toivottavasti tää on provo. Käviskö mielessä, että lapsi olisi voinut unohtaa ne avaimet kotiin?! Ja vanhemmat on töissä. Omalle tokaluokkalaiselleni kävi niin, että jätti kotiin sekä repun, puhelimen että kotiavaimet. Huomasi sen rappukäytävässä, ja oli miettinyt että soittaa jonkun naapurin ovikelloa ja pyytää apua, mutta olikin sitten mennyt kouluun.. toisaalta kun ei ne naapuritkaan muuta olisi voineet kun pyytää huoltomiestä avaamaan oven että lapsi olisi saanut tavaransa. Opettaja sitten soitti ja sanoi, miten oli lapselle käynyt, kysyi, että miten iltapäivä. Meillä onneksi on paikka, minne lapsi voi hätätapauksessa mennä, ettei ihan tarvitse pihalla palella kunnes tulen töistä. Mulla on jo pelkkä työmatka 1 tunti, joten ihan pikaisesti täältä ei lennetä lasta auttamaan jos pulassa on. Siinä vaiheessa, kun tämä varapaikka ei ole enää käytettävissä, ei ole muuta vaihtoehtoa lapsella kuin jäädä pihalle odottamaan että pääsee kotiin. Jos ei kavereilleen pääse. Ja jos sinä teet tästä lastens.ilmoituksen, niin se olet kyllä sinä, joka tässä apua ja tukea tarvitset, kun et kykene soittamaan edes sitä huoltomiestä että lapsi pääsisi kotiin??!!! Ja kyllä - ottaisin vaikka joka kerta sen lapsen kotiini, jos on tilanne, ettei jostain syystä pääse kotiinsa ennen kuin vanhemmat tulee kotiin. Eikä minulla ole oikeutta arvostella toisten vanhemmuutta, en ole sen parempi kuin naapurikaan, vaikka eri tavalla toimimmekin.
Vanhempien kuuluu huolehtia että lapsella on lämpimät kuivat vaatteet, on turvassa, kotiavaimet, puhelimet ja tarvittavat kouluvälineet aamulla mukana!!!!!jäätyy kuoliaaksi 30 asteen pakkasella oisit tehny abortin jos et osaa huolehtia lapsestasi
Eli koska en tehnyt aborttia, vaan lapsen, minun pitäisi olla kotiäitinä nyt, jotta voin olla paapomassa lapselle ne kotiavaimet mukaan? Olen siis epäkelpo äiti, lapseni on heitteillä, koska olen töissä ja lapsi joutuu itse huolehtimaan itsensä aamulla kouluun ja iltapäivällä kotiin ja kerran on unohtanut repun, avaimet ja puhelimen kotiin?
No, jos lohduttaa, täällä meillä ei pakkasta ole 30 astetta, kun ei lapissa eikä edes koillismaalla asuta. vetää tulee.
Myös opettajamme on edesvastuuton, kun ei moittinut minua huonoksi vanhemmaksi, vaikka töissä olen enkä kotona. Työttömänähän en voisi olla, vaan sitten olisin tuloton ja sossun luukulla. Se olisikin hyvä juttu.
muutta se on heitteillejättö, jos lapsi joutuu olemaan kolme tuntia pakkasessa odottamassa kotioven aukeamista!