kotiäidit, millä te sitten pätisitte,
jos kaikki naiset pakotettais kotiin siihen saakka, että lapsi tulee 3 v? ketä sitten paheksuisitte?
Kommentit (15)
Olen kotona lapseni vuoksi.
Ap, se sinun on ehkä vaikea käsittää. Syystä, jota emme saa koskaan tietää.
Olen hoitovapaalla ja monet kaverinikin ovat. Emme koskaan arvostele emmekä kritisoi niitä jotka on (joutuneet) laittamaan lapsensa hoitoon heti ä-loman päätyttyä. Me tiedämme kyllä, kuinka raskas päätös se monille on, ja kuinka kova ikävä heillä on työpäivän aikana pientä lastaan. Olisi kaikkien etu, että kotiäitiyden ja täyden työpäivän välillä olisi enemmän vaihtoehtoja.
Olen kotona lapseni vuoksi.
Huh, en ole koskaan edes ajatellut, että minun pitäisi päteä kotona olollani :o
Jokainen tekee omat ratkaisunsa.
Hyvin provottu, av-mamat vimmastuivat.
Hyvin provottu, av-mamat vimmastuivat.
vastakaikua. Pätemisentarpeiselle ihmiselle on katkeraa, kun toisella ei olekaan tarvetta samaan, eikä saa haastettua kisaan.
Niin, sinun kaveripiirissä on mammoja jotka elää tuetta ja nostaa ainoastaan rahaa jonka saa jokainen joka ei laita lasta kunnalliseen päiväkotiin.
En ole JOUTUNUT laittamaan lasta hoitoon VANHEMPAINLOMAN jälkeen (äitiysloma päättyy pari kuukautta synnytyksestä) eikä ole mikään oletus että pitäisi jäädä hoitovapaalle. Se on mahdollisuus joka sallitaan ihan sillä että mammalla on työpaikka jonne palata mutta ihan yhtä hyvä ja terve valinta on palata töihin VANHEMPAINVAPAAN jälkeen. ;)
Kukaan ei anna hoitovapaasta rahaa, saa rahaa jos lapsi ei mene kunnalliseen hoitoon.
Tätä tuetaan koska tahdotaan antaa laajaa valikoimaa (yksityisiä) tai tuetaan muuhun toimintaan kuten vanhemmat menee vuorotellen töihin -ja saa hoitorahan, tai mummo, kummi saa rahan jos hoitaa lasta eikä alle 3- vuotias mene tarhaan jossa pitää pientenryhmässä ottaa huomioon enempi hoitajia, nukuttamisia ja muuta erilailla kuin isojen ryhmässä.
Vai mitä.
Tämä ei liity mitenkään siihen että yhteiskunta tukee pitämään lasta kotona. Vaikka sinä oletat että pitää jäädä kotiin..
Minä en päde kotiäitiydelläni. Olen kotona lapseni vuoksi.
Ja ehkä hienovaraisena pitämänsä v-uilun taidolla?
jos kaikki naiset pakotettais kotiin siihen saakka, että lapsi tulee 3 v? ketä sitten paheksuisitte?
Mä en ole tiennytkään että mun pitää päteä jotenkin sen takia että olen lapsieni kanssa ollut kotona sen kolme vuotta minkä saa kotihoidontukea?
Todella outo kysymys!
Mä en ole tiennytkään että mun pitää päteä jotenkin sen takia että olen lapsieni kanssa ollut kotona sen kolme vuotta minkä saa kotihoidontukea? Todella outo kysymys!
ei ole edes kyse kotiäitiydestä, kun puhutaan hoitavapaan ajasta ainoastaan, jos vielä sittenkin jää kotiin, on kotiäiti :) ilman tukia jne.
on loukku hyvin tienaaville äideille. köyhät ja laiskat akat tolla pätee et ovat niiin hyviä kun kotiäitinä ovat ja lapsia hoitavat..surkee raha
on loukku hyvin tienaaville äideille. köyhät ja laiskat akat tolla pätee et ovat niiin hyviä kun kotiäitinä ovat ja lapsia hoitavat..surkee raha
Olen hoitanut kaikki kuusi lastani kolmevuotiaiksi kotona, eli joku on saanut olla pitemmänkin pätkän ilman, että olen ollut välillä töissä. Samassa työpaikassa olen ollut jo 22vuotta, vaikka välillä hoitovapailla.
Paheksun:
päihteidenkäyttäjiä (en suklaan syöjiä, kahvin juojia enkä aikuisia, jotka osaavat käyttää alkoholia ilman humaltumistarkoitusta),
vastuuttomia luusereita,
väkivaltaisia ihmisiä,
rinsessoja ja rinssejä jotka kuvittelevat maailman pyörivän vain oman navan ympärillä...kaikkimullenytheti
päteä hampaat irvessä ja paheksua muita? Huhhuh.