Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä tästä? Miehen sisko ja joululahjat

Vierailija
11.12.2011 |

Eli miehen siskolla ei ole lapsia, mutta mies on. Meidän esikoinen on jo 6v. Omassa suvussani on tapana, ettei aikuisille osteta lahjoja, lapsille vaan. Emme ole siis ostaneet mieheni siskolle ja hänen miehelleen joululahjaa, he ovat ostaneet lapsillemme. Nyt kuulin anopilta, että miehen sisko oli sanonut etteivät tänä vuonna aio ostaa lahjoja lapsillemme sillä "ilmeisesti eivät tykkää kun ei koskaan tule vastalahjoja". Itse olen ihan äimänkäkenä? Miten helkkarissa se akka voi olla niin itsekäs? Oma siskoni on lapseton eikä minulle edes tulisi mieleen ostaa hänelle lahjaa eikä hän ole koskaan siitä mitään snaonut????

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, minä, minä, miiiiinun lapseni ja lapseni ja lapseni ja minä. Meille hei tänne, tuokaa meille, keskittykää meihin.

Vierailija
2/57 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä mielestäni outoa jos vain lapsille lahjat annetaan. tottakai annan lahjan myös aikuisille, esim sisaruksilleni, vanhemmilleni, lasten kummeille yms. Annanhan lahjan tarhan tädeillekin, toki siis myös läheisemmille. Tosi kiva joulu sellaisella lapsettomalla joka itse pistää paljon rahaa sukulaislasten lahjoihin eikä itse saisi mitään. Kyllä meillä kaikki saavat pari pakettia. Mieheni sisko tosin on tuota "vain lapsille"-koulukuntaa, ihmettelen eikö tule kiusaantunut olo kun vuodesta toiseen saa meiltä lahjan eikä itse ikinä älyä antaa vastalahjaa. Kaikki muut ostavat kaikille, hän vain lapsille ja kuitenkin "tilaa" tietynlaiset ja tarkasti määritellyt lahjat omille lapsilleen joka sukulaiselta erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä, ette muista läheisiänne itse lainkaan??

Kuvittelette vaan, että kaikki haluavat ostaa jotain teidän lapsillenne.

Muistatko ystäviäsikään lainkaan??

Vierailija
4/57 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan lahjoja vain omalle lapselleni ja miehelleni yhden. Muille en osta mitään, olivat lapsia tai aikuisia.

Vierailija
5/57 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kummi muistaa kummilastaan (näkemällä ja antamalla lahjat jouluna&synttäreinä, HUOM: ei tarvitse olla kalliita lahjoja!) ja sitten kun kummilapsi aikuinen suhde jatkuu edelleen, ja se kummilapsikin alkaa muistaa kummiaan. Hyvä suhde luodaan ajan mittaan, ja pitkssä juoksussa molempien on hyvä olla "saaja puolella", kummi vie kummilastaan vaikka Muumimaailmaan ja elokuviin, kun on vanha se sama kummilapsi käy edes kerran vuodessa moikkaamassa vanhainkodissa ja tuo mukanaan vaikka joulukukan ja nätisti paketoidun suklaarasian. Varsinkin lapsettomille tärkeä asia :)

Vierailija
6/57 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä tuo nainen ei ole ollenkaan itsekäs. Varmasti ketuttaa joka vuosi ostella teidän penikoille lahjoja eikä itse saa edes normaalia KUNNIOITUSTA sinulta. Puhut miehesi siskosta todella rumasti. Ja oletkohan ajatellut koskaan miksi heillä ei ole lapsia? Ehkä he eivät voi saada tai eivät halua lapsia? Ovatko he sen vuoksi yhtään sen huonompia eikä heitä näin ollen tarvitse muistaa jouluna? Ja oletko kysynyt mieheltäsi mikä HEIDÄN SUVUSSAAN on tapana? Miehesi äiti on ostanut myös sinulle ja miehellesi lahjoja myös ennen kuin teitte lapsia. Eikös se osoita että heidän suvussaan lahjoja saavat myös aikuiset? Meidän suvussa on tapana ostaa aikuisillekin jotain pientä. Sisarillani ei ole lapsia, mutta ostan molemmille jotain pientä ja samoin toisen miehelle (toinen siskoista on sinkku). Jos he saavat lapsia, ostamme sitten lahjat myös lapsille tai sovimme että tästedes jouluna lahjoja saa pääasiassa lapset. Aika töykeää minusta vuodesta toiseen ottaa lahjoja vastaan muttei koskaan antaa niitä.

Vierailija
7/57 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin annan jokaiselle lapseni kummille ja lasta muistaneelle jonkin joulumuistamisen, sillä minusta olisi omituista, jos antaminen olisi yksipuolista. Mikään ihmissuhde ei kestä yksipuolista muistamista kovin pitkään. Olisi hyvä antaa edes jotain pientä sen osoituksena, että arvostaa toisen ihmisen muistamista ja hyväntahtoisuutta sekä lahjaa. Ei minusta lapsille annettavat lahjat ole mitään itsestäänselvyyksiä ja velvollisuuksia, ja sen varjolla lapsen vanhemmat voivat jättää lahjan antajan vastalahjatta. Annatko edes joulukorttia ap miehen siskolle, vai oletko niin omahyväinen ja pihi, että nekin ovat kortilla?

Vierailija
8/57 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka pienenä, kunhan vanhemmat tätä siihen ohjaavat ja itse aluksi hankkivat kummin lahjan ihan itse. Se voi olla vaikka valokuvia kummilapsen ja kummin mukavista hetkistä yhdessä, joulukukka tms. pieni muistaminen. Lapsen kanssa voi askarrella kummille vaikka mitä ja opettaa näin lapselle vastavuoroisuuden periaatteita ja sitä, että yhtä tärkeää kuin on saaminen, on antaminenkin! Siitä tulee hyvä mieli ja niin ihmissuhteet toimivat: ne perustuvat VASTAVUOROISUUTEEN! Jos tätä ei tajua, aika nopsaan jää kyllä yksin.

Kuka jaksaa olla vain antava osapuoli missään suhteessa - joulupukki on satuolento, hän ja omat vanhemmat korkeitaan ovat henkilöitä, jotka ovat vain niitä antajia. Ihminen on jäänyt infantiilin tasolle, jos odottaa vain saavansa (tai että omat lapset saa) ilman mitään vastavuoroisuuden elementtiä.

23

Vierailija
9/57 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi miehesi siskon tarvitsisi ostaa teidän muksuille mitään jos ette itse osta heille?

Miksi heidän pitäisi lahjoa teidän lapsia (=teitä) ja teidän ei lainkaan tehdä mitään vastavuoroisesti? Että kukahan se itsekäs olikaan.. Mitä sinua edes liikuttaa, antaako he lahjan vai eikö?

Susta on siis ok, että toiset joka vuosi kuluttavat rahaa miellyttääkseen SINUN lapsia, mutta itse et viitsi antaa mitään. Huhhuh. En kyllä minäkään lahjoisi jotain perhettä jos ei mitään itsekään saa, että lahjat kelpaa teille mutta antaa ette voi yhtään.. Katso peiliin.

Vierailija
10/57 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni on sinkku ja lapseton, ja ostaa aina lapselleni lahjan. Ostaisi meillekin, mutta olen sanonut, ettei tarvitse, vaan kiva kun muistaa lastamme. Me TIETENKIN muistamme häntä jouluna.

Vierailija
11/57 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskenkin lahjoja, sitten kun lapsia alkoi syntymään niin sovittiin että ei osteta aikuisille. Tästä huolimatta ostin lapsettomalle siskolleni joka joulu lahjan siihen asti kun sai lapsen - oli minusta tasapuolista

Vierailija
12/57 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi suvussa on tapana antaa aikuisten kesken lahjoja - ja se on ihan yhtä hyvä tapa kuin se sinun suvussasi vallitseva - niin hän voi antaa siskolleen lahjan.

Koska teidän lapsenne kuuluvat - yllätys yllätys - myös miehesi sukuun he voivat antaa tädilleen jonkun kivan lahjan.

Näin sinun ei tarvitse rikkoa sukusi pyhä periaatteita.

Meillä annetaan lahjoja suht' pienessä piirissä: isovanhemmat, oma puoliso, sisarukset ja heidän perheensä, muutama läheinen ystävä ja naapuri. Rahaa on vähän, mutta siitähän lahjoissa ei olekaan kyse, vaan kekseliäisyydestä ja lahjan saajan ajattelemisesta.

Vierailija
13/57 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi oudolta. Eikö vanhemmat voisi hankkia lahjat lapsilleen?

Vierailija
14/57 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lahjanantaja muuten voi tietää oliko lahja vaatimukset täyttävä.

Vierailija
15/57 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n kans samaa mieltä? Mä en halua mitään joululahjoja. Ne on yleensä niitä pakko muistaa ja pakko keksiä jotain-lahjoja. Mä en tee mitään millään krääsällä ja niitä on inhottavaa viedä nurkkiin pyörimään. En halua mitään koristeltuja tulitikkuaskeja tai kauheita joulusukkia tai karhunkieltä induktioliedelle. Enkä sitä, että vaihdetaan aikuisten kesken suklaarasia. Mieluummin vain lapsille lahjat.

Vierailija
16/57 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki miehen siskolle suunnilleen samanarvoinen lahja, ennenkuin vaadit lapsellesi lahjaa häneltä.

Vierailija
17/57 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin vain lapsille lahjat.

Eikö riitä, että vanhemmat ja isovanhemmat ostavat lapsille lahjat? Joku kohtuus pitäisi olla.

Vierailija
18/57 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun lapsille pitäisi ostaa lahja,mutta vastalahjaa et aio antaa,no huh huh!Sinähän se tässä varsin itsekäs olet!!

Vierailija
19/57 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän mielestä on ihan ok, että me majoitetaan häntä ja perhettään ilmaiseksi Helsingissä.

Että me ostetaan "yhteislahjat" aina kaikille sukulaisille: Lue: Minä ostan lahjan/lahjakortin ja onnittelukortin. Käly rustaa oman nimensä korttiin, ei maksa mitään ja ojentaa sitten lahjan omissa nimissään.

Hän antaa aina vain yhteislahjoja: Miehen vanhemmat ostaa lahjan/lahjakortin ja kortin. Muu kuin yllä eli käly rustaa korttiin nimensä ja ojentaa lahjan suurieleisesti.

Hänellä on melkein aikuiset pojat, joilta tulee säntillinen teini-ikäisten lahjatoivelista.

Meidän lapset on 7 ja 9. Heille tulee "yhteislahja"...

Vierailija
20/57 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaa lahjoja vain lapsille, mutta joskus saatamme tehdä poikkeuksen aikuisten suhteen, jos tiedämme jonkun tarvitsevan jotain tiettyä. Joulu on nykyään liian kaupallinen ja tuntuu, että joillekin ne lahjat on pääasia. Me olemme joka vuosi muistuttaneet läheisiämme, että me ostamme lahjoja vain lapsille ja minä + mieheni emme tarvitse mitään. Tästä ollaan myös yleensä pidetty kiinni.