Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tästä? Miehen sisko ja joululahjat

Vierailija
11.12.2011 |

Eli miehen siskolla ei ole lapsia, mutta mies on. Meidän esikoinen on jo 6v. Omassa suvussani on tapana, ettei aikuisille osteta lahjoja, lapsille vaan. Emme ole siis ostaneet mieheni siskolle ja hänen miehelleen joululahjaa, he ovat ostaneet lapsillemme. Nyt kuulin anopilta, että miehen sisko oli sanonut etteivät tänä vuonna aio ostaa lahjoja lapsillemme sillä "ilmeisesti eivät tykkää kun ei koskaan tule vastalahjoja". Itse olen ihan äimänkäkenä? Miten helkkarissa se akka voi olla niin itsekäs? Oma siskoni on lapseton eikä minulle edes tulisi mieleen ostaa hänelle lahjaa eikä hän ole koskaan siitä mitään snaonut????

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähipiirisi ei osaa ostaa sinulle sopivia lahjoja, niin ymmärrä ettei muilla mene niin. Minä voin vilpittömästi sanoa, että hyviä lahjoja aina saanut.

Tutuille joilta tietää paketin saavan, voi myös hieman vinkata (mikä EI tarkoita mitään "lahjalistaa") mitä tarvitsee. Ohimennen sanoa sivulauseessa kuinka tarvitsisi heijastimen kun näin pimeää, ihastella kuinka hieno joulutähti tutulla onkaan, mainita villasukkien tai kengänpohjallisten tarpeesta etc. Jos hyvin käy tuttu poimii sen idean ja sitten paketista paljastuu esim. heijastin. Mutta muutenkin omat sukulaiset tuntevat minut =osaavat ostaa lahjoja jotka mieluisia itsekin.

On vaikea kuvitella ettei nro 31:llä olisi muka MITÄÄN mikä olisi hänelle hyvä lahja. Joulukukka, pari laadukasta käsintehtyä konvehtia, seinäkalenteri (missä 31:lle mieluinen teema) seuraavalle vuodelle, leffaliput, tai ihan vaikka kahvipaketti tai hyvää teetä.

Vierailija
42/57 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin minulla on useampia sisaruksia. Minulla ei ole lapsia, ja minulle ei myöskään koskaan osteta lahjoja. Alkoi jossain vaiheessa tuntua tosi ikävältä olla aina vaan antajana, joten lopetin sen. Nykyään ostan lahjat enää vain kummilapsilleni.

Tämä vahvistaa sen, samoin tämä kyseinen sisko. Siis olet niin lapsellinen että haluat ITSELLESI paketin? Ja sen takia olet valmis tuottamaan pettymyksen sukusi lapsille?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olet niin lapsellinen että haluat ITSELLESI paketin? Ja sen takia olet valmis tuottamaan pettymyksen sukusi lapsille?

miksi esim. työnantajilla on tapana antaa lahjoja työntekijöille?

Eiköhän ne lapset saa lahjoja vanhemmiltaan, isovanhemmiltaan, kummeiltaan jne.. Sinä olet niin lapsellinen, että oletat, että aikuinen ihminen ei kaipaa muistamista? Sitäpaitsi, miehesi sisko ei ole vastuussa teidän lasten pettymyksistä, samoin kuin ei ketjuun vastannutkaan sukulaislastensa. Meidän suvussa on tapana antaa kaikille lahjat, vaikka lapset toki saavat enemmän ja pääasiassa kalliimpia lahjoja.

Vierailija
44/57 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lapsi ei osaisi edes ajatella asiaa, että kuka tuo kuka ei. Sä vaadit ja vaadit muilta ihmisiltä, varmasti teet oikein tilauksia että mitä pitäisi teille taas ostaa... Ihan hyvä että pistävät sulle vastaan! SÄ olet malliesimerkki ihmisestä, joka on todella itsekäs mutta laajennetusti siis lastensakin suhteen. Osta itse omalle kakaralleis, sinä itsekäs ihminen.

Ja mulla on kyllä tapana ostaa lahjoja useinkin ja mielellään, muttei niin että mä olisin joku hemmetin automaatti!

Vierailija
45/57 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muistetaan myös aikuisia, toki joissakin suvuissa voi olla niin ettei muisteta aikuisia, mikä minusta typerää.

Minä pidän lahjoista, sekä niin antamisesta että saamisesta. Annan lahjat n. 60-v vanhemmilleni ja myös mummolleni ja isotädille joilla ikää 80+. Samoin aikuisille sisaruksilleni myös, ja niin muistetaan miehenkin perheessä aikuisia myös.

Ja se lahja voi olla mitä tahansa, kunha sopii saajalleen. Ihan vaikka suklaata, heijastin, kirja josta tietää saajan pitävän, kaunis (ei välttämättä kallis) koru, kynttilä ta vaikka ässä-arpa.

Siinä että pitää lahjoista ei ole mitään lapsellista, päinvastoin minusta ihmisestä joka ei pidä lahjoista saa kylmän kuvan. On kamalaa kun tälläkin palstalla moni selittää että koskaan ei lahjoja ole miehen kanssa toisille ostettu jne. Minä kysyn miksi ei? Mikään ei ole hauskempaa kun saada kiva lahja joltakin läheiseltä, ja itsestä on myös hienoa antaa rakkaalle ihmiselle vaikkapa harvinainen vinyyli levy jota tämä kaipaa kokoelmaansa tmv. mikä saa toisen ilahtumaan :)

Vierailija
46/57 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos toinen oikein vaatii ja edellyttää sellaisia! Sulla on ajatus hukassa tuossa. Itsekäs olet sinä!

Vierailija
47/57 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niille lapsettomille ostetaan jotain, kun ei toisia voi pitää pelkkinä lahja-automaatteina ilman jotain huomioimista takaisin päin. Ei sen kallis tarvitse olla, mutta ajatuksella ostettu tai rakkaudella tehty. Tänä vuonna leivon kakun jonka koristelen kauniisti ja annan kakun leivontavuuassaan niille, jotka muistavat lastamme mutta joilla ei ole omia lapsia joille voisimme ostaa lahjan.

Vierailija
48/57 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi siskolle, kun hän kerta kaipaa muistamista.

Minä olin pitkään lapseton (ja miehetön), mutta onneksi usein perhejouluissa joku oli ostanut minulle lahjan. Lapset kyselivät monena jouluna, että ootko sä ollut niin tuhma, ettet saa yhtään lahjaa? Ehkä siitä tajusivat.

Ja viime jouluna tuli oikein paha mieli, kun siskon kanssa juteltiin jouluaattona eikä se ollut saanut yhtään lahjaa. Kyllä minusta on kiva, että kaikilla on edes yksi paketti.

Vierailija
49/57 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle mulle mulle

meille meille meille

jep

Vierailija
50/57 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos sä olet asettamassa vaatimuksia ja pompottelemassa muita siinä välissä, niin ymmärrän kyllä niitä, joka jättää ostamattakin. Ei kai lapsen hankittuaan tarvitse kuitenkaan noin itsekkääksi ja vaateliaaksi alkaa? Mikä sä penskoinesi luulet olevasi? En mä vaan kehtaisi alkaa vaatia lahjoja ja etuja sieltä ja täältä taloutemme ulkopuolelta, vaikka äiti itsekin olen.

Vierailija
51/57 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovimme sitten lapsiperheiden kesken, että ostamme vain lapsillemme, mutta lapsettomille ostamme entiseen tapaan. Ostamme siis vanhemmillemme tietenkin lahjat, se toki kuuluu asiaan.

Joulussa on kyse muistamisesta. Ei lahjojen saamisen monopoli ole lapsilla vaan tarkoitus on muistaa ja ilahduttaa läheisiään sopivalla tavalla. Joskus se muistaminen voi olla sitä, että viedään kukkapuska, joskus taas jokin kunnon paketti. On outoa kuvitella, että lahjoja saavat vain lapset eikä mitään tarvitsisi antaa takaisin. Ettekö koskaan osta mitään lastenne kummeille?

Vierailija
52/57 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait sekin nyt pitää ottaa huomioon. Eikä vain sinun sukuasi.

Vierailija
53/57 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ostaa tyttärelleen ja tämän miehelle lahjat. Meillekin osti mutta lasten tultua sanoimme ettei tarvitse (oletin että automaattisesti menee näin kun sukuun tulee lapsia).

Vierailija
54/57 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin minulla on useampia sisaruksia. Minulla ei ole lapsia, ja minulle ei myöskään koskaan osteta lahjoja. Alkoi jossain vaiheessa tuntua tosi ikävältä olla aina vaan antajana, joten lopetin sen. Nykyään ostan lahjat enää vain kummilapsilleni.

Vierailija
55/57 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toiseksi ei kannata luulla että se _oman suvun tapa_ on se ainoa oikea.

Anoppi ostaa tyttärelleen ja tämän miehelle lahjat. Meillekin osti mutta lasten tultua sanoimme ettei tarvitse (oletin että automaattisesti menee näin kun sukuun tulee lapsia).

Vierailija
56/57 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä miehesi suvussa voi olla erilaiset tavat.

Vierailija
57/57 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän jos on lapsia että ei osta aikuisille. Mutta jos ei ole lapsia, niin sitten olisi minusta reilua ostaa aikuisille, varsinkin jos ne ostaa sinun lapsille. Eihän sen tarvitse olla mitään isoa. Minusta sinä olet itsekäs! Eikä se toinen jos erikseen sovitaan että ei osteta se on eri asia. Mutta se että et ikinä osta ja silti odotat että lapsillesi ostetaan, on silkkaa itsekkyyttä!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan