Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten onnistuu 2-vuotiaalta otsatukan kasvattaminen pois kun mitkään ponnarit ja pinnit

Vierailija
07.06.2008 |

ei pysy päässä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä ei ole koskaan leikattu?

Vierailija
2/7 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän tytöllä on ohut liukas hius, pinnit ja kumpparit valuu hetkessä alas, ihan epätoivoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sen jälkeenkään lapsi ei anna laittaa hiuksia kiinni? mietin vaan, että millä meinaat saada ne pitkäksi kasvatetut otsahiukset pysymään pois silmiltä?

Vierailija
4/7 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 8v.

Hiukset ovat luonnokiharat ja suht karheat.

Pienestä pitäen ollaan pidetty pinniä tai pampuloita ja on heti tottunut niihin.

Niin ja hyvin ovat pysyneet.

Ystävillämme on nyt 2v tyttö ja aivan toivotonta yrittää pitää mitään hiuksissa kun hiukset ovat ohuet ja liukkaat.

Tosin ei ehkä ihan kannata aina yrittää kasvattaakaan pitkiä etuhiuksia ohuisiin hiuksiin.

Vierailija
5/7 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojallakin on pitkä otsatukka ja ihan ilman mitään pinnejä ja pompuloita on kasvatettu.

Vierailija
6/7 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun tuo natiainen kiskoo ne samantien itse pois. Yksivuotiaasta olen yrittänyt totuttaa, mutta ei näy onnistuvan. Monesti tulee itse pyytämään, että laita saparo, mutta sitten kuitenkin kiskaisee pompulan heti pois. Ärsyttävää. Tukka kun on jo sen verran pitkä, että on koko ajan takussa ja puurossa yms. Jos se olisi saparolla, niin ei ainakaan roikkuisi syödessä naamalla. Itse olen aina ollut pitkätukkainen, joten en kertakaikkiaan haluaisi leikata tytöllenikään mitään polkkatukkaa.

Vierailija
7/7 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella on vahvat ja pitkät hiukset. 2-vuotiaana oli jot pitkätä letit. Ei ollu mitään ongelmia kasvattaa. Hiuslenkit ja pinnit pysyy ja on aina niiden antanut olla. paikoillaan.

Toisella on ohut ja liukas tukka. Ja aina epäsiistin näköinen. Pitkä etutukka kuitenkin on. Nyt se on ihan vähän lyhyempi kun muut hiukset ja periaatteessa siis pituutensa puolesta pysyisi hyvin kiinni.

Mutta pinnit ei kestä ja hiuslenkkejä repii usein päästään, vaikka on 6v.

usein tukka roikkuu silmillä. Esim. aamulla päiväkotiin lähdettäessä tukka laitetaan kiinni jotenkin, mutta kun haen se ei ole koskaan kiinni.

Olen ajatellut, että se on vaan hänen luonteenlaatuaan kuvaava ominaisuus, siis tukka hapsottaa.

Korvan takana se parhaiten pysyy. Lapsi itse on tyytyväinen tukkaansa. Joten olkoon tuollainen.

Onhan niitä pantojakin, niillä saa aika hyvin sen lyhyemmän etutukan pysymään, jos vaan lapsi sitäkään paikoillaan pitää.

Kokeile myös letittää ranskanlettimäisesti ihan se etutukka sivuun, niin kestää aika hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi