Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä syöt flunssassa kun makuaisti ja hajuasiti mennyt?

Vierailija
08.01.2026 |

Käytätkö hetkellisen makuaistin puutoksen hyväksi ja syöt jotain mahdollisimman terveellistä mitä mielestäsi "pitäsi" syödä, mutta mitä et normaalisti syö, koska se maistuu pahalta ( esim. selleri). Jotain mahdollisimman helppoa, jota et normaalisti syö, koska maistuu mielestäsi pahalta (esim. einesruoka). Vähennätkö mausteiden määrää ruoanlaitossa, kun et jokatapauksessa maista yhtään mitään? Vai syötkö ihan samaa ruokaa kuin muulloinkin?    

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanakeittoa.

Vierailija
2/11 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön sitä ruokaa, mitä kotona sattuu olemaan. Yleensä flunssassa ei viitsi/jaksa lähteä kauppaan eikä se tauti yleensä muutamaa päivää pidempään kestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mana kanapikanuudeleita kun on oikeasti kipeä. Ei jaksa tehdä kunnnon ruokaa, nuo on mukavan mausteisia. Muuten ihan normaalia ruokaa jos on vähän flunssainen.

Vierailija
4/11 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumaa keittoa, ihan sama oikeastaan mitä se on. Toi kanakeitto toimii aina.

Vierailija
5/11 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin laittamaa evästä kun ei ole makuaistia.

Vierailija
6/11 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin mahdollisuus syödä niitä terveellisiä ruokia, jotka yleensä maistuvat pahalle. 

Vierailija
7/11 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahasti kipeänä menee vain mehua tai vettä ja lievemmin kipeänä maistuu kaikki.

Vierailija
8/11 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin mausteita lisään. Esimerkiksi pippuri. Vaikken sitä maista, niin se avaa hengitysteitä. Tuliset pippurit kiihdyttävät aineenvaihduntaa.

Kasviksista tykkään, joten mun ei tarvitse odottaa flunssaa, jotta voin huijata itseäni syömään niitä.

Vierailija
9/11 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla mene niin pahasti makuaisti, tupakoitko? No jossain tappokunnossa ei kyllä syökään, että voihan olla että siinä kondiksessa ei nuo aistit pelaa, enpä ole kovassa kuumeessa koittanut ikinä syödä.

Vierailija
10/11 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanakeittoa.

Toi on hyvä. Olin juuri flunssasssa. Mies kokki ja teki kanakeittoa ja valitin, kun niistää, niin ei tapahdu mitään. Laittoi chiliä, niin aukesi nenä ja tuli lämmin. Seuraavana päivänä keitto oli täydellistä. Hyvin se chili avaa nenän. Sanoin miehelle, että miksi ei syädä muuten keittoja useammin. Hän sanoi, hyvä kysymys ,koska eihän siinä tarvitse edes tehdä mitään ja se parananee vaan. Hyvä leipä päälle. 

Vkloppuna hän tekee kalakeiton mikä muhii tuolla leivin uunissa hilajlleen yön. 

Vierailija
11/11 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanakeittoa.

Toi on hyvä. Olin juuri flunssasssa. Mies kokki ja teki kanakeittoa ja valitin, kun niistää, niin ei tapahdu mitään. Laittoi chiliä, niin aukesi nenä ja tuli lämmin. Seuraavana päivänä keitto oli täydellistä. Hyvin se chili avaa nenän. Sanoin miehelle, että miksi ei syädä muuten keittoja useammin. Hän sanoi, hyvä kysymys ,koska eihän siinä tarvitse edes tehdä mitään ja se parananee vaan. Hyvä leipä päälle. 

Vkloppuna hän tekee kalakeiton mikä muhii tuolla leivin uunissa hilajlleen yön. 

Eksä teki mulle myös jotain thaimaalaista kanakeittoa, kun olin kipeä. Siinä oli sekä inkivääriä, että chiliä. Vaikka keittoja syönkin, niin kanakeiton miellän "sairausruoaksi" - ihan samalla lailla kun jaffa liittyy mahatautiin.