Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On tääkin, me ei osata kumpikaan tarkistaa 4-luokkalaisen saksan läksyjä..

Vierailija
11.12.2011 |

kun ei osata saksaa yhtään vaikka miehellä esim oli se lukiossakin.

Kyse siis erilaisista lauseista joita piti pojan kirjoittaa saksan tehtäväkirjaansa.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä vanhempani eivät olleet opetelleet koulussa yhtään vieraita kieliä!

Kuitenkin itese kouluhommani tein ja hyvin pärjäsin. Luin koulussa englantia, ruotsia, saksaa ja venäjää.

Joskus pyysin äitiäni kyselemään sanakkokeeseen (paitsi venäjän) ja se soimi niin, että sanoin sanan ja luettelein kirjaimet perään melkoisella vauhdilla.

Ei kielten opiskeluun vanhempien kielitaitoa tarvitä.

Vierailija
2/35 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, mä en olisi oppinut mitään kieltä!

Muistan vieläkin lähes 40v myöhemmin kuinka tajusin että minun on ihan itse osattava englannin kotitehtävät, vanhemmilta en voi saada apua, muissa ainessa ja eka-tokaluokalla olin aina sitä saanut, kasvatti muuten aika ison askeleen kun osasin jotain paremmin kuin aina fiksuina pitämäni vanhempani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voi valita kielen, jota ei kotona muut osaa. Aika suppeaksi jäisi suomalaislasten kieliopinnot, jos saisi opiskella vain kieliä, joita vanhemamt osaavat.

Vierailija
4/35 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kielten opiskeluun vanhempien kielitaitoa tarvitä.

Mutta moninverroin kivempaa se on, kun voi harjoitella sitä orastavaa kielitaitoaan kotona tutun aikuisen kanssa.

Hyväntahtoinen vanhempi sisarus ajaa saman asian.

Vierailija
5/35 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi voinut opiskella ainuttakaan kieltä aikoinaan, jos vanhempien olisi pitänyt osata sitä. Kouluaikana olen opsiellut kuitenkin englannin, ruotsin, saksan ja opiskeluaikana vielä italian ja lainan alkeetkin.

Joskus kolmannella-neljännellä äiti kyseli sanoja, ja näytti kirjasta, mistä löytyy apuja tehtäviin, mutta muuhun hänestä ei ollut auttamaan. Mutta äkkiä sitä oppi itse.

Tsempit saksan opiskeluun. Kyllä se alkukankeuden jälkeen lähtee hyvin rullaamaan. :)

Vierailija
6/35 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotin niitä saksan tehtäviä, mutta ei se ap niitä tänne laittanut.

Sääli olis ollu kiva verestää saksan taitoja.

Vierailija
7/35 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojalla (lukio 1) kielinä enkku, espanja, ruotsi, ranska ja saksa ei ole ollut kiinni meidän vanhempien kielitaidosta.

Vierailija
8/35 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse siis erilaisista lauseista joita piti pojan kirjoittaa saksan tehtäväkirjaansa.

En ole ikinä edes ajatellut, että voisi olla noin. Tai että vanhemmat eivät tarkistaisi läksyjä jos lapsi pyytää. Minulle se oli itsestäänselvyys kun olin koulussa ja lapsilleni se on tietysti myös.

Vierailija
9/35 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terkuin ulkosuomalainen Saksasta.

Vierailija
10/35 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pärjää kyllä ilman teitä vanhempiakin

Vierailija
11/35 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisten läksyjen vastaukset löytyvät yleensä suoraan kirjasta, olipa oppiaine mikä tahansa.

Vierailija
12/35 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen järkeä niitä läksyjä on tarkistaa? Eikö niitä muka koulussa käydä läpi joka tapauksessa.

Vierailija
13/35 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostunut miten kotitehtävät on tehty. Ja jos huomaa jonkin asian tuottavan hankaluuksia niin katsotaan kotona rauhassa läpi, jos siis osaan. Opet ei näytä nykyään ehtivän luokassa muuta kuin pitää ne hankalimmat kurissa.

ei ap

Vierailija
14/35 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
15/35 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on paljon saksaa osaavia.

t. 2-kielinen

Vierailija
16/35 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme miehen kanssa ottaneet saksaa vaan poika otti saksan:D niin ja se syy siihen on ihan oma pojan kiinnostus kieliä(kin) kohtaan ja se että pärjää niissä kiitettävästi.

Taidat olla hieman yksinkertainen ja luulit olevasi hauskakin..

ap

Vierailija
17/35 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otitte saksan jos ette osaa sitä?

Itse olen sitä ikäluokkaa, että vanhempani eivät olleet opiskelleet mitään kieliä, joten ihan itse piti läksyt tehdä

Vierailija
18/35 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö eräät täällä osaa erottamaan asioita toisistaan??

Täsäs oli ja on kysymys minun ja miehen osaamattomuudesta asian suhteen ja siitä, etät olemme kiinnostuneita lapsiemme koulunkäynnistä eli myös läksyistä!! Mutta hyi helvetti, sehän onkin syntiä tällä älyvapaiden narttujen palstalla!!

ap

pärjää kyllä ilman teitä vanhempiakin

Vierailija
19/35 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue edelliselle laittamani vastaus; me emme miehen kanssa edelleenkään ottaneet sitä saksaa.

Meillä lapsen valinnaiset valikoituvat suurimmaksi osaksi ihan siltä pohjalta mikä lasta kiinnostaa ja missä hän oletusarvoisesti pärjää, se voi tietty olla vaikea ajatus ymmärtää jos oma lapsi on heikkotasoinen koulussa tai jos se oma lapsi "pakotetaan" ottamaan vaikkapa toinen kieli vanhempien ambitioiden vuoksi.

ap

Miksi otitte saksan jos ette osaa sitä?

Itse olen sitä ikäluokkaa, että vanhempani eivät olleet opiskelleet mitään kieliä, joten ihan itse piti läksyt tehdä

Vierailija
20/35 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksa minullakin oli lukiossa 25 vuotta sitten ja edelleen osaan alkeet vähintäänkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan