jos hakee toimeentulotukea,pitääkö säästötili tosiaan tyhjentää?
säästän 30e/kk toiselle tilille.
laskelmien mukaan olen oikeutettu toimeentulotukeen. onko köyhän siis ainut mahdollisuus säästää, se, että pitää esim. ruoasta säästämiään rahojaan tyynyn alla? jos kerran tulot ovat miinuksella, ja niistä säästää, niin se on tuhlattava?
Kommentit (8)
jos on säästänyt ne rahat edellisistä toimeentulotuista, ei niitä saa ottaa huomioon.
eli toimeentulotuen saaja saa säästää.
Sosiaalitoimen antama toimeentulotuki on viimeinen rahallinen tukielin, johon kansalainen voi äärimmäisessä hädässä turvautua.
Sinä et ole hädässä, jos sinulla on säästöjä. Kaikki varallisuus ja säästöt pitää ensin myydä ja käyttää. Vasta sitten saat tukea, mikä onkin ihan oikein, koska nyt ajattelet niin, että voi työssäkäyvien kustannuksella maksattaa säästämisesi. Naiivia ja itsekästä.
ja sitten nostetaan tukia, ettei niitä omia tarvitse käyttää? Mielelläänhän sitä jokainen pistäisi palkan säästöön jos elämiseen saisi "ilmaista" rahaa :(
laitat rahaa säästöön ja samalla valitat ettei ole rahaa millä elää? Tukisitko itse esim. naapuriasi jos näin sulle selittäisi? Onko se sellaisessa pulassa että hätäapuna sille rahaa? Entä oletko itse? Saakelin idiootit mitä kyselyjä, oletko mahdollisesti teini joka ei OSAA AJATELLA???
Joka ainoa tili tarkastastetaan. Erittäin outoa mennä sossuun, jos sinulla on niin paljon tuloja että säästöönkin jää.
esim. joissain tapauksessa omistusasuntoaan, asoasuntoaan tai osaomistusasuntoaan ei tarvitse myydä, myös auton suhteen kunnilla on yleensä jonkinlainen kriteeri siitä minkä arvoinen pitää myydä ja kuinka halpaa ei tarvitse esim. meidän kunnassa se on sama kuin ulosottoviranomaisille eli 2500 euroa, naapurikunnassa taas on linjattu että 500 euroa.
Alaikäisten lasten omistuksia esim. talletustilejä ei tarvitse realisoida. Tästä aiheesta eduskunnan oikeusasiamies huomautti viime keväänä Sastamalan kuntaa joka oli ottanut ne huomioon toimeentulotukilaskelmassa. Kyseinen case olikin sikäli mielenkiintoinen, että kun äiti kertoi tästä halutessaan realisoida pitkäaikaistalletustilin kertoi tämän syyksi, niin pankin lakimies oli ilmoittanut aiheesta edunvalvojalle ja muistaakseni pankki oli pyytänyt kantaa heitä valvovalta elimeltä ja edunvalvoja oli kannellut sosiaalitoimiston päätöksestä eduskunnan oikeusasiamiehelle.
Eli tosiaan, kaikkea omaisuutta ei tarvitse realisoida.
pitääkö hänen tuhlata säästönsä? Et taida olla pulassa ollenkaan...
säästän 30e/kk toiselle tilille.
laskelmien mukaan olen oikeutettu toimeentulotukeen. onko köyhän siis ainut mahdollisuus säästää, se, että pitää esim. ruoasta säästämiään rahojaan tyynyn alla? jos kerran tulot ovat miinuksella, ja niistä säästää, niin se on tuhlattava?
jos sinulla on säästöjä.elä niillä,sossurahat tulevat verovaroista,ja itse yrittäjänä ole väsynyt elättämään kaikkia.