Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi sairas, kumpi jää kotiin? Meillä riita ja täys*tus

Vierailija
10.11.2005 |

Kumpi teillä jäisi kotiin:

isä jolla on säännöllinen kuukausipalkka ja lakisääteinen oikeus jäädä kotiin hoitamaan sairasta lasta

vai

äiti joka tekee työt urakkapalkalla?

Meillä lapsi sairastui juuri minun ison työurakan loppusuoralla. Oikein " ilahduin" (siis en sairastumisesta), kun lapselle nousi kuume, että nyt on selkeä hoitokuvio. Lappu lääkäristä ja mies kotiin, mulla täysi työrauha ilman lasten hoidostahakuja. Mitä vielä. Mies on mieluummin lojaali työpaikalleen, jossa jo on ihmisiä sairaana. Mutta sinne voidaan hankkia lisätyövoimaa, minun työtäni ei voi tehdä kukaan muu.

Teen työt öitä myöten (ensin neljään, sitten yhteen asti), litkin litrat kahvia. Sain työn (melkein) valmiiksi, yksi irrallinen osa vielä jäljellä. Yöunet meni sekaisin, päätä särkee. Ja nyt - kun perkele vuoden pahin rako on OHI - mies jää huomenna päiväksi kotiin. Hyvä sekin tietysti ja toinen tavallisempi työurakka jo odottaa...

Vituttaa niin rankasti, että eroa mietin.

Miehellä on muutenkin tapana mennä lukkoon vaikeina aikoina. Avioliittomme on hyvä, kunhan ei odota luotettavaa tukea sairastumisen tai työkiireiden aikana. Seksi toimii ja suht mukavaa on tavallinen yhdessäolokin. Odotanko liikaa, kun todella loukkaannuin tästä, että mies sääli työpaikkaansa enemmän kuin minua?

TUntuu kuin olisi paljastunut, miten vähän hänelle todella merkitsen. (Kuulemma ihana vaimo, tätä kuulee silloin kun seksi sujuu.)

Sydän särkyi. Dramatisoinko liikaa?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

teiän tilanteessa. Meillä molemmilla periaattteessa vakituiset paikat, mutta tilanteen mukaan jaetaan hoitovuorot. Mutta silti vähän kismittää, kun tuntuu, että kuitenkin se odotusarvo on, että äiti jää... eli ensin pohditaan aina äidin jää mistä, jos se ei oikein onnistu, sitten isä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi