"Moi, mä näytän ihan hirveeltä."
Miksi aloittaisit kaverisi tapaamisen edellä esitetyillä sanoin?
Näin tänään kaksi lapsetonta ystävää erikseen. Molempien ensimmäinen repliikki oli otsikossa. Kyseessä perustapaaminen, ei mitään erityisempää tms. ohjelmistossa, joten jotenkin särähti korvaan ja tuli mieleen että mistä tuo voi johtua. Sää läästi kaikkien kadun kulkijoiden tukata samanlaiseksi liisteriksi ja talvitakki päällä nyt jokainen näyttää siltä kuin olisi talvitakki päällä. Kumpikin ystävä olivat ihan tavallisen näköisiä ja laitettuja jne.
Olen tainnut lapsellistumisen myötä unohtaa tuon pintakulttuurin tai sitten näytän niin suohirviöltä nykyisin (no en näytä aivan niin pahalta, perus ok huolitellulta tavikselta vaan), että kaverit sanovat sen vaan noin tavatessaan.
Jotenkin tuntui niin vieraalta tuon typpinen kommentointi että en osannut siihen ruveta vuodattamaan mitään ylikehujakaan, vaan totesin molemmille hölmönä, että: "Jaa, ihan tavalliselta sä mun mielestä näytät". Ihan kummallista, missä välissä ne noin pinnallisiksi äitiyvät vai oma maailmako tässä vaan on niin muuttunut ettei oma tai kavereiden ulkonäkö paljoa merkkaa, vaikka toki itseni perus ok huoliteltuna pidän ja vähän katon tilanteen mukaan mitä päälleni puen.