Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun kroppa ei rupsahtanutkaan äitiydestä! :) Entäs 2. lapsen kohdalla?

Vierailija
09.12.2011 |

Valmistelin itseäni siihen, että eskoisen saatuani rinnat tyhjenevät, vatsa roikkuu ja tulee arpia. Olin ihan sinut sen asian kanssa, mutta tänään (kun imetyksen lopettamisesta on kulunut 2v. ja lapsi on 4 v.), totesin, että

-vatsani on kiinteä ja lihakset kuultaa läpi

-rintani ovat pienemmät, mutta pyöreät

-vaatekokoni on 34 (ennen lasta 36)

-Ne saamani hassut pikku arvet ovat niin pienet ja vaaleat, että ne näkyvät ainoastaan tarkkaan etsimällä.

Sain esikoiseni 20-vuotiaana. Nyt ikää on 24 ja odotan toista lastani. Palautuuko vartalo toisesta lapsesta yhtä hyvin kuin ensimmäisestä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri miehelleni esittelin vartaloani. Nyt kun kuopus on 4,5 v kroppa on ihan kivassa kunnossa. Vatsa ei varmaankaan ole yhtä timmi kuin parikymppisenä, mutta mielestäni vatsastani ei kuitenkaan mitenkään näy että olen 2 lapsen äiti (lihakset näkyvät).

Rinnat olivat pitkän imetyksen jälkeen varsin tyhjät pussit, mutta nyt 3 v imetyksen jälkeen rinnat ovat ihan ok kunnossa. Eivät ne koskaan mitenkään täyteläiset olleetkaan.

Kroppa oli kuitenkin kuopuksen kanssa kovemmilla kuin esikoisen kanssa. Kuopus painoi kilon enemmän kuin kuopus ja oli rintaruokinnassa melkein vuoden kauemmin kuin kuopus. Ikääkin tietenkin oli tullu jokunen vuosi enemmän.

Iho ehkä oli toisen vauvan kanssa kovimmilla. Rupsahdin naamasta yövalvomisten kanssa aika pahasti.

Vierailija
2/10 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tarina itselläni tuohon toiseen raskauteen saakka. Mutta ikävä kyllä; vaikka ensimmäisestä raskaudesta kroppa ehkä vain parani (hoikistuin), niin toisen raskauden jälkeen vasta rinna alkoivat roikkua (vaikka pienet onkin), menettivät siis muotonsa eikä vatsa palautunut. Olen muuten muualta taas hoikka ja vaikka kuopuksen syntymästä on jo kohta kaksi vuotta, vatsanahka ei ole palautunut. Voitte kuvitella miten kauniilta näyttää, muuten melko hoikassa ja sporttisessa kropassa sellainen ihana napaläski :(.

Mutta jokaisen kroppahan erilainen, se täytyy muistaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vieläkin jotkut ihmettelevät, etten näytä laisinkaan siltä, että olisin synnyttänyt =)

Vierailija
4/10 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainut miinus olisi takapuoli.Kaikki valittaa vatsasta se ei muuttunut vaan takapuoli.Teen kovasti töitä että olisi pyöreämpi..vaikeaa ja vaatii kovaa treeniä että pysyy muodossa ja on pyöreä.

Vierailija
5/10 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakaan. Kaksi lasta, kuopus nyt 4v. Raskausarvet vatsassa niin pienet ja vaaleat, ettei niitä edes huomaa.

Mutta tuo että rintasi ovat nyt pienemmät kuin ennen ensimmäistä raskauttasi, voi tehdä sen,että rintasi ns.katoavat kokonaan imetyksen jälkeen??

Selvin muutos minun vartalossani on leventynyt lantio, se on nyt kauniin kaarevan naisellinen :) tykkään! :o

Vierailija
6/10 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan raskauden aikainen holtiton lihominen. Iho venyi niin että rinnat roikkuvat, vaikka sisällön koko on pysynyt samana kuin ennen raskautta. Vatsa on ruhjoutunut sektioista, muuten olisi aika lailla samanlainen kuin ennen lapsia, jos ei oteta raskausarpia lukuun. Lapsia (ja sektioita) 3, lihomista raskauksissa yhteensä 70kg, joista jäljellä 15kg.

Vierailija
7/10 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintojen pelkään tosiaan katoavan. Laihtumisesta en niinkään ole huolissani. Voiko kroppaa treenata timmimmäksi vai onko se lähinnä iho ja rinnat, mitkä venyvät ja roikkuvat?

Kiitos kokemuksistanne! Ne lohduttivat :)

ap

Vierailija
8/10 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskausarpia jäi toisesta raskaudesta vatsaan tosi paljon. Nahka on mahassa edelleen vähän löysää "appelsiinia" jos sitä kerää käsien väliin, koska raskausarvet rypyttävät löysän ihon jännän pitsiseksi. Vatsa on siis muuten kiinteä ja pieni mutta nahka pari numeroa liian suuri.. olen edelleen kokoa 36.

Rinnoissa raskausarpia myös paljon ja samoin nahkaa vähän liikaa. Kuppikoko alunperin 70A (käytän kokoa 70B periaatteellisista syistä), raskaana 70DD joten venymistä tapahtui.

Lasten syntymän aikaan olin 23v ja vajaa 25v. Tuosta nyt 7 ja 9 vuotta. Ihan sinut olen mutta kyllähän se näkyy. Ensimmäinen raskaus päättyi rv36, toinen täysiaikainen ja valtava maha, liekö sekin vaikuttanut "lopputulokseen".

Vierailija
9/10 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan täydellisesti, myös alapäästä jne.

Nyt kolmannen lapsen jälkeen tuntuu, ettei ihan niin hyvin enää palaudu..alapää tuntuu löysemmältä ja vatsa ja rinnat myös löysemmät jne. Mutta ikääkin on toki jo yli komenkympin.

Silti vartalostani ei monikaan uskoisi, että äiti edes olen:)

Vierailija
10/10 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyvämmät muutokset ilmaantuivat vasta viimeisten raskausten ja iän myötä, eli n. 38-vuotiaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä