Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinhuoltajilla on niin helppoa kun saa 2 viikonloppua

Vierailija
09.12.2011 |

vapaata kuussa. Itselläni on matkatöissä oleva mies ja en saa vapaata ikinä.

Tietysti joku kehoittaa ryhtymään yksinhuoltajaksi jotta inäkin saisin vapaata jos sitä niin paljon kaipaan mutta kun se mies on edelleen siellä matkatöissä niin en sitä vapaata silloinkaan saisi.

Sanotaan että pariskunnat tekee yhdessä lapsesta päätöksiä ja että on joku kenen kanssa keskustella asioista mutta mä keskustelen kaikista noista ystävieni kanssa, en miehen.

Joten nauttikaa siitä että teillä on joskus aikaa itsellenne vaikka se arki voi olla rankaakkin. Rankkaa se on täälläkin.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan en saa ikinä vapaata. Eikä ole ketään koskaan auttamassa lasten hoidossa, kotitöissä tai antamassa rahaa. Olen täysin yksin.

Rankkaa on täälläkin. Rankempaa kun sulla, et nauti sä vaan kun vielä voit.

Vierailija
42/63 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla muka totaaliyh jollei ole leski? (joilla miehen suku tietysti auttaa) Neitseellinen sikiäminen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Jotkut naiset tekevät lapsen tuntemattoman miehen kanssa. Kunhan jonkun saavat lapsen siittämään.

- Ovat adoptoineet lapsen yksin (mies tai nainen)

- Ex ei jostain syystä osallistu lapsen huoltoon: laiskuus itsekkyys ym

- Mies sairastunut vakavasti mielenterveysongelmiin

Sekään ei ole mikään itsestään selvyys, että leskeytyessä kuolleen suvun sukulaiset auttaisivat.

Miten voi olla muka totaaliyh jollei ole leski? (joilla miehen suku tietysti auttaa) Neitseellinen sikiäminen?

Vierailija
44/63 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhimman isä kuollut ja pienempien linnassa perheväkivallasta.. miksköhän ei oo toista vanhempaa jakamassa arkea taikka ottamassa lapsia vkl luokseen.. ei varmaan tonne vankilaan niitä voi ottaa...

ja en ole yksin vaikka mies puuttuukin.. tai nyt vaan ei ole sen aika. Enkä vielä halua jättää lapsia vieraiden kanssa, silti en ole yksin!

Vierailija
45/63 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-kumppanin mahdollinen alkoholismi tai muu riippuvuus. Riippuvaiseksi kun voi tulla myös lasten saannin jälkeen.

-Jotkut naiset tekevät lapsen tuntemattoman miehen kanssa. Kunhan jonkun saavat lapsen siittämään.

Sekään ei ole mikään itsestään selvyys, että leskeytyessä kuolleen suvun sukulaiset auttaisivat.

Vierailija
46/63 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi tahallaan haluta täysin yh:ksi kun olisi parisuhteessa helpompaa tai edes yhteishuollossa. Enkä usko että ne psyykkisesti sairaatkaan kaikki ovat sukulaisettomia...

Vierailija
47/63 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ottaa vanhemman roolia.

Kukaan ei jaksa oman perheensä lisäksi, vielä käydä täysiaikaisen vanhemman lailla osallistua toisen perheen huoltoon. Sijaisvanhemmuus on sitten erikseen.

En ymmärrä miksi tahallaan haluta täysin yh:ksi kun olisi parisuhteessa helpompaa tai edes yhteishuollossa. Enkä usko että ne psyykkisesti sairaatkaan kaikki ovat sukulaisettomia...

Vierailija
48/63 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajuus ja yhteishuoltajuus erovat sillä, että toisessa voi vanhempi päättää kaikesta iste (lapsen nimestä, koulusta, kansalaisuudesta, asuinpaikasta, uskonnosta jne) yhteishuoltajuudessa taas vanhemmilla on oikeus yhdessä päättää näistä asioista.

Yhteishuoltajuus ei tarkoita, että lasta välttämättä toinen vanhempi hoitasi tai tapaisi yhtään 18 vuoden aikana.

Huoltajuus ja tapaamisoikeudet ovat ihan eri asia.

Vierailija
49/63 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole mikään vakio.

Meillä tilanne on se, että mies olisi halunnut vuoroviikot, mutta lapsi oli niin pieni, etten suostunut. Lapsi on isällään joka viikonloppu.

Ei meillä ainakaan ollut mitenkään helpompaa parisuhteessa. Mies teki paljon töitä, passuutti, nalkutti, sotki kotona ja valitti että siipeilen. Pelkäsin eroa aika paljon kun "yksin on niin rankkaa". Elämä helpottui 100%. Ex-mies hoitaa tai pyytää äitiään hoitamaan jos tarvitsen hoitoapua tai hän ei voi ottaa viikonlopuksi. Puhumme lapsen kasvatuksesta, vaatetuksesta, ruokkimisesta yms hyvin, joten ei tarvitse tapella näkemyseroistakaan.

Ei ole enää minun ja lapsen perheessä kahta rahan tuojaa mutta eipä ole kahden ihmisen laskujakaan muuta kuin vuokran joutuu yksin maksamaan.

Viikolla on joskus rankkaa jos on oltu kipeänä tai on kiireinen viikko tms. Kun ei voi kesken päivää lähteä yksin mihinkään.

Minulla on hyvä tukiverkko ja paljon ystäviä.

Toisaalta minulla on vanhempia sukulaisia joita käyn tapaamassa aina kuin pystyn ja autan aina kuin tarvitaan, esim, perunan nostot, omenoiden keruu, marjat, pihan haravoinnit, nurmikon leikkuut, jne. joten kun sitä vapaa-aikaa on, on sille tosiaan käyttöäkin.

Kerran olen ollut koko viikonlopun yksin kotona ja se oli todella ankeaa.

Vierailija
50/63 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaata kuussa. Itselläni on matkatöissä oleva mies ja en saa vapaata ikinä.

Tietysti joku kehoittaa ryhtymään yksinhuoltajaksi jotta inäkin saisin vapaata jos sitä niin paljon kaipaan mutta kun se mies on edelleen siellä matkatöissä niin en sitä vapaata silloinkaan saisi.

Sanotaan että pariskunnat tekee yhdessä lapsesta päätöksiä ja että on joku kenen kanssa keskustella asioista mutta mä keskustelen kaikista noista ystävieni kanssa, en miehen.

Joten nauttikaa siitä että teillä on joskus aikaa itsellenne vaikka se arki voi olla rankaakkin. Rankkaa se on täälläkin.

hän on aina vastuussa lapistaan,vie jopa isälle lapset 300 km päähän.Tasan yksi päivä on vapaa lauantai.Rahaa on vähemmän kun sulla PRINSESSA.Hommaa tukiperhe,kai sulla nyt sukulaisia on minne saat räkänokkas??Tai hommaa hoitaja.Ero se on sullakin edessä ukkos panee jotai siellä reissuillaan jos ei muuta niin ilotyttöjä.Miehet kun ei voi olla ilman seksiä.Mun tulot on 850€ / kk itsestä riippumatta meni työ sairauden eli leikkauksen takia nyt vielä yksinhuoltajana opiskelen uutta ammattia vaikka minulla on jo 3 ammattia.vaihdetaanko osia?? Lisäksi mun exä pahoinpieli mua avoiliitossa ja sen jälkeenkin oletko veilä kateellinen?

Vierailija
51/63 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi lapsivapaata aikaa.

Vierailija
52/63 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän esimerkiksi erään yksinhuoltajan, joka sanoi, että hänen oma aikansa lisääntyi räjähdysmäisesti eron jälkeen. Aikaisemmin mies ei halunnut olla juuri koskaan perheensä kanssa, nyt lapset siellä kuitenkin joka toinen viikonloppu sekä lomilla pitkän aikaa.

En siis ymmärrä, miksi tämä olisi provo? Onhan se ihan tosiasia, että NIILLÄ yksinhuoltajilla, joilla lapset ovat joka toinen viikonloppu toisella vanhemmallaan, on usein paljon enemmän omaa aikaa/vapaa-aikaa kuin ydinperheiden äideillä koskaan. Miksi siitä pitää hermostua?

Vierailija
53/63 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joo. Olen tyytyväinen siihen vapaaseen.

Mut kyllä mä näkisin, että siitä puolisosta (vaikkakin reissutöitä tekevästäkin) olis muitakin puolia kuin se lastenhoito. Vaiks kumppanuus, ystävyys, taloudellinen tuki noin esimerkiks, mitä mä nyt näin yh:na paljon kaipaan...

Asioilla on katsos aina puolensa ja puolensa.

Vierailija
54/63 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi halutessaan alkaa yksinhuoltajaksi. Elämä on valintoja, jos valitset parisuhteen, turha valittaa ettei omaa aikaa ole.

Vierailija
55/63 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut kyllä mä näkisin, että siitä puolisosta (vaikkakin reissutöitä tekevästäkin) olis muitakin puolia kuin se lastenhoito. Vaiks kumppanuus, ystävyys, taloudellinen tuki noin esimerkiks, mitä mä nyt näin yh:na paljon kaipaan...

Asioilla on katsos aina puolensa ja puolensa.

mulle miehestä ei ole juuri minkäänlaista apua. Kaipan noita samoja asioita, vaikka olenkin vielä naimisissa. En usko menettäväni mitään erossa.

Vierailija
56/63 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kotona niin ei todellakaan jää yksin lapsen kanssa vaan teemme perheenä jotain koska haluamme olla ne pienetkin hetket yhdessä. Ja kyllä mä koen eläväni aika lähellä yksinhuoltajan arkea, en tiedä mitä muuta mun pitäisi vielä kokeilla niinkuin joku ehdotti? Olen valinnut miehen joka tekee reissuhommia ja elänkin sen kanssa. Ei tosin tehnyt niitä silloin kun alettiin olemaan yhdessä, nyt siis 10 vuotta yhteistä elämää. Ihan sama kuin sanoisi yksinhuoltajalle että sun olis suhteen alussa pitänyt tietää että suhteesi päättyy ja olet yksinhuoltaja. Ei näitä asioita kukaan etukäteen valitse. ap

Vierailija
57/63 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh-äiti, jonka mies ei ota lasta luokseen koskaan, lokakuussa viimeksi ollut ja silloinkin homma päätyi katastrofiin. Eli jos lapsi menee isälleen, stressi on kova kun koko ajan odotan lapsen soittavan itkien että hae pois. Lapseni on rakas, mutta joskus toivoisi että joku hakis vuorollaan harrastuksista tms. Näistä hommista ei saa hetken lomaa. Ole onnellinen että teitä on kaksi edes joskus. Olen itse ollut viikot kahden pienen lapsen kanssa kun mies matkatöissä. Se oli helppoa tähän nähden, vaikka lapsi on jo 10v.

Vierailija
58/63 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulla on helppoa, koska yh:t on niin lojaaleja toisilleen. Aina on joku vapaaehtoinen, joka voi hoitaa lasta tarpeen mukaan.

Toisaalta vielä mulla on poikaystäväkin, joka mielellään hoitaa ja paljompa hoitamista jossain ekaluokkalaisessa on, kun se voi olla myös lyhyitä aikoja yksin tai menee kaverille yökylään tai kavereiden kanssa pihalle.

Vierailija
59/63 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoroviikko-sopimus. Olen siis aina viikon kerrallaan yksin kun lapset isällään. Itsekkäästi ajateltuna tää olis ihannetilanne, voisin tehdä vaikka mitä....mut oikeassa elämässä mulla on ikävä lapsiani ja lapsilla vasta ikävä mua onkin. Ensimmäinen ilta kun nähdään, isompi on kuin perseeseen ammuttu ja kiukuttelee, pienempi itkee ja huutaa ikäväänsä.

En olisi halunnut erota, mies haki eroa. Mulle nää viikot on aika helvettiä kun ajattelen niitä lasten kannalta. Miestäni ei hetkauta yhtään.

Vierailija
60/63 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä arjessa tai muissa arjen vaikeuksissa lainkaan. Enkä sano että olen kateellinen yksinhuoltajille vaan heidän vapaille viikonlopuilleen joilla niitä on.

Ehkä yksinhuoltajatkin jota saavat näitä vapaita voisi olla iloisia niistä?

ap

a) yh:t eivät ole välttämättä valinneet kohtaloaan, kuten sinä b) yh:ilta puuttuu toisen palkansaajan tulot, ovat usein taloudellisesti kovilla, toisin kuin sinä c) mä olen kuullut useammankin yh:n sanovan, että ihanaa kun saa nuo 2 vkl/kuussa vapaata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme