Yksinhuoltajilla on niin helppoa kun saa 2 viikonloppua
vapaata kuussa. Itselläni on matkatöissä oleva mies ja en saa vapaata ikinä.
Tietysti joku kehoittaa ryhtymään yksinhuoltajaksi jotta inäkin saisin vapaata jos sitä niin paljon kaipaan mutta kun se mies on edelleen siellä matkatöissä niin en sitä vapaata silloinkaan saisi.
Sanotaan että pariskunnat tekee yhdessä lapsesta päätöksiä ja että on joku kenen kanssa keskustella asioista mutta mä keskustelen kaikista noista ystävieni kanssa, en miehen.
Joten nauttikaa siitä että teillä on joskus aikaa itsellenne vaikka se arki voi olla rankaakkin. Rankkaa se on täälläkin.
Kommentit (63)
ns. vapaata. Mutta mun lasten isä on kadonnut kokonaan, joten sellaisesta voi vain haaveilla. Olen yksin lasteni kanssa 24/7.
no ei kaikki yh:t saa vapaata tuollaista määrää. osa ei saa ollenkaan jolloin on varmasti sata kertaa raskaampaa kuin sinulla vaikket sinäkään vapaata liiemmin saa.
kaikki arvostus vaan yksinhuoltajille jotka jaksavat yksin arjessa ja olla yksin vastuussa lapsista.
ps. ei ollut tarkoitus loukata ap:ta, varmasti on raskasta sullakin, vaan usein tuntuu että yh:n hommaa pidetään helppona..
jolla lapsi paikalla 24/7. Mutta en valita, nautin ajasta lapsen kanssa. Onneksi isovanhemmat ottaa kerran parissa kuussa lapsen illaksi hoitoon, niin pääsen ystävien kanssa esim. syömään tai teatteriin. Sillä taas kummasti jaksaa muutaman kuukauden eteenpäin :)
Mä olen yksinhuoltajana kieltänyt lapseni menemästä isänsä luokse koska mieheni on kuollut enkä tiedä pääsisikö poikani enää takaisin hänen luotaan.
Minulla ei ole yhtään vapaata mut mun mielestä en sitä edes tarvitse,mullahan on vapaata 40 tuntia viikossa kun olen töissä.
Joskus vaan vois olla ittensä kanssa mutta ei.. eikä ole isovanhempia tms. muita auttelemassa
Minä hoidan lapseni 24/7/365. Olisinkin onnellinen jos olisin normi yh vapaine viikonloppuineni..
eli mulla ei ole sitä vapaata edes töissä ollessa ksoka olen kotona.
ap
niin teillä varmasti olisi varaa palkata silloin tällöin hoitaja niin sinäkin saisit sitä omaa aikaa josta olet nyt kateellinen yksinhuoltajille. Sopii tosiaan koittaa vaan kuinka mukavaa tämä elämä on, vaikka saakin kaksi vapaata viikonloppua kuukaudessa.
Miksi ihmiset ovat niin katkeria. jokainen osansa valitsee, tavalla tai toisella. Sinä olet valinnut miehen joka tekee reissuhommia. Elä sen kanssa.
sellaisessa tilanteessa että lasten isä otti lapset luokseen JOKA viikonloppu. Ja kyllä, nautin siitä täysin siemauksin (ekat 6kk itkeskelin enkä osannut nauttia mistään tai tehdä mitään mutta onneksi sitten totuin) ja kävin kavereilla, syömässä, shoppailin, nukuin pitkään jnejne. Sitten tapasin nykyisen mieheni ja saimme lapsen melko pian ja vapaat viikonloput loppuivat siihen ;)
on kotona niin ei todellakaan jää yksin lapsen kanssa vaan teemme perheenä jotain koska haluamme olla ne pienetkin hetket yhdessä.
Ja kyllä mä koen eläväni aika lähellä yksinhuoltajan arkea, en tiedä mitä muuta mun pitäisi vielä kokeilla niinkuin joku ehdotti?
Olen valinnut miehen joka tekee reissuhommia ja elänkin sen kanssa. Ei tosin tehnyt niitä silloin kun alettiin olemaan yhdessä, nyt siis 10 vuotta yhteistä elämää.
Ihan sama kuin sanoisi yksinhuoltajalle että sun olis suhteen alussa pitänyt tietää että suhteesi päättyy ja olet yksinhuoltaja.
Ei näitä asioita kukaan etukäteen valitse.
ap
voihan ne vapaat viikonloput olla helppoja, mutta kaikki helppo ei aina ole kivaa eikä kaunista...
Jos tulee vaikeuksia, niin on se toinen tukemassa. Kokeilepa elää vuosia niin että olet ainoana vanhempana vastuussa kaikesta.
Ja on teidän valinta, ettei sinulla ole koskaan omaa aikaa.
Älä tule sanomaan, että olet kateellinen yh:lle. Se on lapsellista kitinää.
on kotona niin ei todellakaan jää yksin lapsen kanssa vaan teemme perheenä jotain koska haluamme olla ne pienetkin hetket yhdessä.
Ja kyllä mä koen eläväni aika lähellä yksinhuoltajan arkea, en tiedä mitä muuta mun pitäisi vielä kokeilla niinkuin joku ehdotti?
Olen valinnut miehen joka tekee reissuhommia ja elänkin sen kanssa. Ei tosin tehnyt niitä silloin kun alettiin olemaan yhdessä, nyt siis 10 vuotta yhteistä elämää.
Ihan sama kuin sanoisi yksinhuoltajalle että sun olis suhteen alussa pitänyt tietää että suhteesi päättyy ja olet yksinhuoltaja.
ap
eli mulla ei ole sitä vapaata edes töissä ollessa ksoka olen kotona.
ap
jos minulla ei olisi muista vastaavista tajuttoman hyvä vierailu ja hoitorinki. Mä pääsisin niin usein ulos, kun vaan hennoisin lapseni jättää.
Suosittelen tukiverkostoa.
ap
lapsistasi, niin mitä ihmettä teet tällaisen aloituksen??
tässä arjessa tai muissa arjen vaikeuksissa lainkaan. Enkä sano että olen kateellinen yksinhuoltajille vaan heidän vapaille viikonlopuilleen joilla niitä on.
Ehkä yksinhuoltajatkin jota saavat näitä vapaita voisi olla iloisia niistä?
ap
Tottakai nautin lapsistani niinkuin varmasti jokainen mutta tarkoittaako se sitä ettei koskaan kaipaa omaa vapaata kaikesta aikaa?
tässä arjessa tai muissa arjen vaikeuksissa lainkaan. Enkä sano että olen kateellinen yksinhuoltajille vaan heidän vapaille viikonlopuilleen joilla niitä on.
Ehkä yksinhuoltajatkin jota saavat näitä vapaita voisi olla iloisia niistä?
ap
Mikä saa sut kuvittelemaan että me ei olla niistä vapaista iloisia?
saavan vapaata??? Minä vaikka ollut yh ja en niin aina lapset olleet vain ja ainoastaan minun kanssani kaikki muut ajat paitsi työaikana.