NEULOJILLE kysymys!
Olen neulomassa pojalle tallaisen palmikkopipon, ohjeen mukaan se on 3-4 -vuotiaalle, mun lapsi on jo kokhta 5. Haluaisin suurentaa sita vahan, mika on jarkevin tapa? Paksummat puikot, vai lisata silmukoita, mutta mihin valiin? Paras tapa olis kai paksumpi lanka, mutta lanka on jo hommattu, niin sita en lahde vaihtamaan.
Tassa tama ohje:
http://www.velhottaret.net/~iona/gfx/blog/07marras/Halla.pdf
Kiitos vinkeista! En jaksaisi millaan lahtea ite kokeilemaan, ja sitten huomata parin paivan tyon jalkeen etta olis sittenkin kannattanut tehda toisin...
:)
Kommentit (3)
Sinuna tekisin mallitilkun sillä langalla jolla aiot neuloa. Vertaisin sitten silmukoihin ja päänympärykseen. Jos lisäisin niin lisäisin noihin tasaisiin kohtiin vaikka yhdet silmukat.
Ehka olis tosiaan parasta tehda se tuskastuttava mallitilkku. JA pesta se. Neule muuttaa muotoaan joskus aika radikaalisti kun se on pesty...
Ei vaan millaan jaksais ;) mulla menee into neulomiseen jos pitaa jotain 'turhaa' neuloa :D
Okei, siis pystyraitaan ylimaaraiset. Eikohan se riita.
Nyt rupean kilisyttelemaan puikkoja!!
tai, jos lapsi on jo niin iso, että tarvitsee enemmän isonnusta, noihin nurjalla neulottuihin pystyraitoiohin.