Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olet kylässä ja menkat alkaa yllättäen, mitä teet?

Vierailija
09.12.2011 |

turvaudut tukolliseen vessapaperia ja lähdette kotiin aikaisemmin kuin piti.

Vai tutkit vessan kaappeja, joska sieltä löytyisi siteitä.

Vai jotain muuta?

(itselläsi ei tässä tapauksessa ole mukana)

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorempana taisin turvautua vessapapaeriin.

Vierailija
2/35 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tamponi ja varaside mukana, joten ei ole tarvetta tonkia toisten kaappeja kuukautisiin vedoten. Olen aikuinen nainen, osaan varautua. Kuukautiset eivät koskaan ole yllätys ensimmäisen kertansa jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti kysyisin talon emännältä olisiko lainata sidettä, joissain tapauksissa saattaisin myös kurkata vessan kaappiin ja lainata omin luvin.

Vierailija
4/35 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän talon emännältä. En missään nimessä menisi tutkimaan toisten kaappeja.

Vierailija
5/35 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mulla on aina laukussa yks side ja yks tamponi.

Ja vois sitä kyläpaikan emännältäkin kysyä apua.

Vierailija
6/35 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten osaisi, niin joko

- suojaan wc-paperilla, en kyllä ala itse koskaan niin vuolaasti virtaamaan, etteikö siististä taiteltu wc-paperi ajaisi asian

- tai sitten pyydän isäntäperheen rouvalta siteen. Miksei voi pyytää, luonnollinen asia?

Vierailija
7/35 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tiedän ettei ole tai emäntää ei esim. ole (esim. poikamies tai homopari), tungen vaan sitä paperia ja yritän lyhentää vierailua.

Vierailija
8/35 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nuorempana opettelin joskus tekemään vessapaperista oikein tiiviin pikku rullan, vähän kuten tampoonin, ja sen kanssa selvisin hätätilanteessa pari tuntia. Vaatii toki toimivat lantionpohjalihakset että saa naruttoman tukon ulos, joten älkää kokeilko tätä kotona ;)

Vierailija
9/35 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kysyn suoraan, että oisko sulla lainata jotain kuukautissuojaa.

Jos ei talossa ole kuin isäntä, ilmoitan, että sori. Nyt alkoi remontti. Kipaisen tossa kiskalla hakemassa remonttitarpeet ja sitten jatketaan. Ja jos ei tajua, mistä kyse, niin sitten sanon, että haloo, kuukautiset.

Minusta kuukautiset on luonnollinen asia. En häpeile. En miesseurassakaan. Mies kyllä kauhisteli, kun viime kuussa oltiin kaveriporukalla liikenteessä ravintolassa ja huomasin, että pitäisi side vaihtaa, mutta ei ollut itsellä mukana. Kävelin meidän pöytään ja kysyin, että hei, onks kellään sidettä tai tamponia mukana. Ja ainakin kahdella naisella oli antaa.

Ainoa kauhistelija oli mun mies, joka sanoi, hyyyi, ei tollasia saa ruokapöydässä puhua. Ja kauhisteli sitä sit pariin otteeseen illan aikana. :) Muut ei sanoneet mitään.

Ja kyllä, on se munkin mies joskus joutunut lähtemään vaseti kioskille tai kauppaan siteitä ostamaan. Turha siinä marista.

Vierailija
10/35 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sillä ennakkoasetelmalla mitä annetaan.

Vierailija
11/35 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen tarpeeksi tutulla kylässä kysyn olisko mahdollisesti jotain sidettä tai tamponia lainata. Jos olen vieraassa paikassa (tai esim. anoppilassa) yritän pärjätä wc-/talouspaperilla.

Vierailija
12/35 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei talossa ole kuin isäntä, ilmoitan, että sori. Nyt alkoi remontti. Kipaisen tossa kiskalla hakemassa remonttitarpeet ja sitten jatketaan. Ja jos ei tajua, mistä kyse, niin sitten sanon, että haloo, kuukautiset.

Minusta kuukautiset on luonnollinen asia. En häpeile. En miesseurassakaan.

miksi käytät noin outoa kielikuvaa remontista? Eihän siitä voi kukaan ymmärtää mistä on kyse, paitsi että "remontoijalla" viiraa päästä.

Vierailija
13/35 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina pari varasidettä mukana.

Vierailija
14/35 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi käytät noin outoa kielikuvaa remontista? Eihän siitä voi kukaan ymmärtää mistä on kyse, paitsi että "remontoijalla" viiraa päästä.

joten parempi sanoa ihan suoraan.

Vierailija
15/35 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo mikään kauhea rikos ole. En suuttuisi jos joku meillä kylässä ollessaan lainaisi siteen tai pari kaapista.

Vierailija
16/35 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo mikään kauhea rikos ole. En suuttuisi jos joku meillä kylässä ollessaan lainaisi siteen tai pari kaapista.

Tai no, lainaisi ja lainaisi. Ei todellakaan tarvitsisi palauttaa! :)

Vierailija
17/35 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin annetaan kaikille asioille lempinimiä. :) Tuossakin laitoin tuon remontti, ettei tarvi koko ajan toistaa samaa sanaa.

Siis kyllä, voin ilmoittaa, että hei, mulla alkoi kuukautiset. Menen nyt kaupasta hakemaan siteitä ja tuun takas.

Mutta meillä yleensäkin käytetään värikästä kieltä. Siitä sitten tuohonkin lipsahti tuo remontti.

Jos se on sinusta sitä, että päässä viiraa, niin voi raukkaa. :) Et kestäis meidän seuraa hetkeäkään. Meillä auto on kultapala tai silmäterä tai loistoyksilö, broileriruoka on pulupaistia, jne. Jos otat kaiken noin kirjaimellisesti, menisit varmaan ihan sekaisin meidän seurassa. :D

Vierailija
18/35 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei ala yllättäen, eli sikäli ei mua kosketa... mutta jos joku tulis kesken ravintolaruokailun pöytään avautumaan kuukautisistaan niin mun mielestä se kyllä ois aika epämiellyttävää käytöstä. Ehkä oon sitten jotenkin rajoittunut mutta mun mielestä kuukautiset on niitä juttuja jotka pidetään ihan henk.kohtaisina, ei kai kivaa ois sekään jos kesken ruokailun joku ilmottaa että "ei helvetti, nyt taitaa olla just paska tulossa housuun, lähenkin tästä tortun vääntöön".

Vierailija
19/35 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkisin vessan kaappeja.

Vierailija
20/35 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukuppia, ja laitan sen aina etukäteen paikalleen jos olen lähtemässä pois kotoa ja menkat ovat lähellä, joten vaikea kuvitella että joutuisin aloitusviestin kaltaiseen tilanteeseen.

Jos olisimme vain muutaman tunnin kylässä, eikä yövierailulla, laittaisin varmaan yhden vessapaperin pöksyihin taiteltuna, sillä alussa en vuoda paljoa eikä ilman sitä paperiakaan tule vielä housuista läpi muutaman tunnin aikana.