Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen lentokoneessa on bisnesluokka?

Vierailija
09.12.2011 |

Onko vain niissä tietyissä koneissa bisnesluokassa mahdollisuus saada penkit täysin makuuasentoon?



Entä muissa koneissa? Saako bisnesluokassa jotain eri ruokaa vai mitä eroa siinä on turistiluokkaan?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempaa ruokaa, lehtiä luettavaksi...

Vierailija
2/24 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain tosiaan tietynlaisissa koneissa on niitä makuupaikkoja. En kyllä muista konetyyppiä, mutta iso ja uusi ;-) Olen lentänyt muutaman kerran busineksessä Euroopan reittilennoilla Finnairilla. Ruokalista on 3 ruokalajia ja ruoka on oikeasti hyvää. Aterimet on oikeat, ei muoviset. Juomat juodaan laseista, ei muovimukeista. Tarjolla shampanjaa, ei kuohuviiniä. Lentoemäntä on kokoajan palvelemassa sinua varten, tai siis businessmatkustajia varten. Tarjoilevat juomat ja ruuat ensin businekseen. Ja ne penkin on tosiaan reilusti leveämmät ja jalkatilaa on enemmän. Businessmatkustajille on myös oma vessa. Tässä ne erot, jotka tuli nyt äkkiseltään mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa tuoleja makuuasentoon, yhtä ahtaa paikat kuin muillakin.



Liput ovat joustavammat muutoksille, jos haluatkin viime tipassa vaihtaa lentoa tms.



Ruoka on parempaa, esim. kolmen ruokalajin lounas Iittalan astioista.



Kentällä saat käyttää loungea.



Kentällä voi olla oma linja turvatarkastuksessa.



Edut on musta aika pieniä, omalla rahalla matkustaessa en ikimaailmassa maksaisi bisnesluokan lippua, koska edut ei ole niin isot kuin hintaero halpaan lippuun.

Vierailija
4/24 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi mahdollisuus päästä bisnesluokkaan Finnairin pisteillä, mutta tällä hetkellä pisteet riittävät vain Euroopan lentoihin.



Onkohan järkeä käyttää ne nyt niihin, vai yrittää kerätä pisteitä niin paljon, että saisi johonkin kaukolentoon sellaisen koneen jossa penkit saisi ihan makuuasentoon? Sinne pitäisi kyllä saada pisteitä kerättyä viisinkertainen määrä kuin tähän Euroopan lentoihin...

Vierailija
5/24 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukolennoilla penkeistä saa vuoteet ja siinä tilassa on 3x2 penkkiä rinnakkain kun turisti luokassa 3+5+3. Ero on siis aika iso. Myös väli takana ja edessä olevaan on suuri.



Businessluokassa myös oma lähtöselvitys eli ei tarvitse jonotella.

Vierailija
6/24 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä juuri arvelin, eli sitten ei taida olla järkeä käyttää niitä pisteitä Euroopan lentoihin.



Mutta tuo kaukolento esim. Helsinki-Bangkok on tietääkseni mahdollista niillä koneilla, joissa penkit saa täysin makuuasentoon. Muistaakseni se taisi maksaa peräti 400e per henkilö meno-paluu, jos haluaa bisnesluokkaan. Tässä tapauksessa olisi aika mukavaa, jos edes toisen matkan saisi maksettua pisteillä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/24 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyillä lennoilla ei ole penkeissä mitään eroa turistiluokkaan. Tarjoilu toki on erilaista ja kentällä voi oleskella loungessa.

Vierailija
8/24 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyillä lennoilla ei ole penkeissä mitään eroa turistiluokkaan. Tarjoilu toki on erilaista ja kentällä voi oleskella loungessa.

joku muu ehtii, niin korjaan itseäni... Lyhyillä lennoilla ei siis _välttämättä_ ole penkeissä mitään eroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/24 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aina olen saanut jotain lehtiä luettavaksi halutessani.

parempaa ruokaa, lehtiä luettavaksi...

Vierailija
10/24 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan säkällä saatiin sieltä paikat, kun ilmeisesti siellä oli tilaa. Bisnes-luokkaan nähtiin vilaus, ja siellä näkyi olevan shampanja kylmässä jääastiassa. Välibisneksessä oli tosiaan ne penkit, jotka meni kokonaan makuuasentoon ja muutenkin ruhtinaalliset tilat. Lentoemot tuli laittamaan kengät pussiin ja nosti ne tavaraluukkuun. Torkkupeitto oli huomattavasti lämpimämpi, kuin se perus "kertakäyttöpeitto", mikä normaalissa matkustamossa on. Välibisneksessä ruuat oli kuitenkin samat kuin normaaliluokassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/24 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtiöillä ja koneilla on isoja eroja.

Vrt vaikka maailman kalleimman halpalentoyhtiön Finnairin bisnestä Etihadin vastaavaan...

Vierailija
12/24 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä on joustoa.



Lisäksi check in on eri ja jono lyhyempi. Matkatavaraa saa olla enemmän. Pääsee bisnes loungeen lentokentällä.



Ja koneessa saa paremman aterian.



MUTTA kaikki muu on reittikohtaista. Usein bisnesluokka tarkoittaa istuimissa sitä, että koneen vakiomatkustamosta on verhoilla erotettu penkkirivejä sen mukaan, miten paljon koneeseen on ostettu bisnesluokan lippuja - eli penkit ovat tasan ne samat kuin turistiluokassakin. Tilavat vuodeistuimet löytyy vain Airbus A340-300 ja A330-300 -koneiden matkustamoista.



http://www.finnair.fi/finnaircom/wps/portal/ServiceClasses/fi_FI



Mannertenvälisillä lennoilla bisnesluokkalainen saa valita kolmesta eri pääruokalajista.



http://www.finnair.fi/finnaircom/wps/portal/finnair/businessclassmeals/…



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/24 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 400,- euron lisä lienee charterlennon ns businesslisä. Et voi verrata tilauslennon ja reittilennon businessluokkia.



Tuttavamme maksoivat tuon 800,- euroa per henkilö erään matkatoimiston matkasta ja totesivat maksaneensa sen aivan turhaan.



Tässä esimerkki:

reittilento Finnair Hki-Bangkok menopaluu

turisti 1450,24

business 3945,24



Eli lisähinta 2500,-

Vierailija
14/24 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse luin Aurinkomatkojen oppaasta tuon, että johonkin tietylle lennolle voi 400e maksamalla saada ne makuupenkit.



Voiko sekin sitten olla huijausta, että lennolle mennessä paljastuukin että istuimet olisivatkin ihan samanlaiset, vai mitä ihmettä??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/24 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse luin Aurinkomatkojen oppaasta tuon, että johonkin tietylle lennolle voi 400e maksamalla saada ne makuupenkit.

Voiko sekin sitten olla huijausta, että lennolle mennessä paljastuukin että istuimet olisivatkin ihan samanlaiset, vai mitä ihmettä??

ole huijausta. Toivon ainakin -olen meinaan hiihtolomalle varannut perheelle tuollaiset penkit Aurinkomatkoilta.

Vierailija
16/24 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on konetyypistä. Ei makuupenkkejä voi tuosta vain tempaista sellaiseen koneeseen, jossa niitä ei ole.

Joten TIETYLLE lennolle se onnistuu, jos kone on sitä tyyppiä, että siellä on makuupenkkejä. KAIKILLE lennoille se ei onnistu, koska KAIKKI koneet eivät ole ko. tyyppiä.

Vierailija
17/24 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukolennoilla penkeistä saa vuoteet ja siinä tilassa on 3x2 penkkiä rinnakkain kun turisti luokassa 3+5+3. Ero on siis aika iso. Myös väli takana ja edessä olevaan on suuri.

Businessluokassa myös oma lähtöselvitys eli ei tarvitse jonotella.

Finnairilla suurimmissa turistiluokissa 2+4+2.

Vierailija
18/24 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette ollu normaalissa bisnesluokassa, ei sellasia välibisneksiä ole, eikä ole ollut.

Joillakin on esim. premium economyja, mutta ei niissä mene se tuoli lähellekkään 180 asteen nukkuma-asentoa.

Vierailija
19/24 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette ollu normaalissa bisnesluokassa, ei sellasia välibisneksiä ole, eikä ole ollut.

Joillakin on esim. premium economyja, mutta ei niissä mene se tuoli lähellekkään 180 asteen nukkuma-asentoa.

Vierailija
20/24 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 tunnin lento Aasiasta Eurooppaan.



Tässä mukavuuksia.



* makuuasentoon menevät penkit

* monta ruokailua, listalla monta eri valikoimaa, oli alkuruokia, jälkiruokia jne. pöytä katettiin hienoksi, tuli pöytäliinat, kunnon aterimet jne.

* oma TV-ruutu (tämä on tosin useimmissa pidemmän matkan lentokoneissa turistiluokassakin)

* JALKATILA ja matkustusmukavuus, normaalisti on pitkän lennon jälkeen nuutunut olo, mutta tuo lento oli kyllä niin mukava

* vähemmän matkustajia, siinä meidän osastossa oli 18 matkustajapaikkaa, joista vain puolet käytössä. Verhon/keittiön takana oli sitten vielä toinen businessosasto, oli erotettu, ettei tuntuisi niin paljolta ihmisiä.

* koneesta pääsi ensimmäisenä ulos (no ei iso juttu tämä)



Oli tosi kiva kokemus ja jos olisin rikas, niin matkustaisin aina bisnesluokassa. Mutta en kyllä tässä normaali-ihmisen rahatilanteessaomalla rahalla lähtisi maksamaan, ovat tosi kalliita. Lyhyillä lennoilla varsinkaan en maksaisi bisneksestä, lyhyillä lennoilla ei eroa normaaliin turistiluokkaan juuri ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä