Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kummilapsen vanhemmat toivoo lapsilleen lahjoja kummeilta. ostakoot itse ne

Vierailija
30.11.2011 |

ja kummi tuokoon mitä haluaa. yksikin mamma kehui miten oli siltä kummilta pyytänyt yhtä ja toiselta toista. Itse en kyllä kehtais, ja oli laittanu sit pitkän listan myös jos ei määrättyä löydy. kaikki oli jotain muoviroinaa, joka maksaa monta kymppiä. (zhuzhupetsien ratoja, littlest petshopin taloja tms. ja jotain tyhjänpäivästä paskaa) Itse en raski maksaa mistää muovisesta höpöhöpöstä kymmeniä euroja. mielummin vaikka villasukat tms. enkä ees huolis kotiin mitään isoja muovihäkkyröitä nurkkiin, eikä onneksi lapsikaan halua.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mistä ihmeestä tämä perinne on saanut alkunsa, että kummit yleensä ostaa lapselle joulu- ja synttärilahjoja??

Eikö ristiäislahja ja muu muistaminen riittäisi?

Vierailija
2/25 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ollaan ristikkäin kummeja, niin ei ostettas mitään toisten lapsille. Me hukutaan jo nyt roinaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluu, mutta en kehtaa kyllä mitään lasteni kummeilta pyytää, vaikka toiveita kyselevät. Ainakaan mitään krääsää..

Vierailija
4/25 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAITSI jos kummi itse kysyy, mitä voisi ostaa. Silloin kerrotaan rehellisesti, mitä lapsi on toivonut. Eikä todellakaan luetella mitään useiden kymmenien eurojen lahjatoiveita, vaan ihan niitä perusleluja, joita lapsi on toivonut. Meillä ne on olleet aina aika halpoja, ehkä siksi, kun lapsi on vielä niin pieni.

Sori vaan, jos lapsen toiveet on kummin mielestä muovikrääsää ja plaaplaa. Ole sitten mielummin ostamatta mitään, kun että pakotat lapselle omia arvojasi ja ostat jonkun luomu-hamppu-unisiepparin, josta lapsi ei tykkää ja jolla se ei tee mitään. Mielummin otan vastaan sitä muovikrääsää josta lapsi tykkää, kun jotain posliinifiguureita hyllyille pölyttymään, koska ne nyt vaan sattuu kummin mielestä olemaan se paras lahja.

Vierailija
5/25 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAITSI jos kummi itse kysyy, mitä voisi ostaa. Silloin kerrotaan rehellisesti, mitä lapsi on toivonut. Eikä todellakaan luetella mitään useiden kymmenien eurojen lahjatoiveita, vaan ihan niitä perusleluja, joita lapsi on toivonut. Meillä ne on olleet aina aika halpoja, ehkä siksi, kun lapsi on vielä niin pieni.

Sori vaan, jos lapsen toiveet on kummin mielestä muovikrääsää ja plaaplaa. Ole sitten mielummin ostamatta mitään, kun että pakotat lapselle omia arvojasi ja ostat jonkun luomu-hamppu-unisiepparin, josta lapsi ei tykkää ja jolla se ei tee mitään. Mielummin otan vastaan sitä muovikrääsää josta lapsi tykkää, kun jotain posliinifiguureita hyllyille pölyttymään, koska ne nyt vaan sattuu kummin mielestä olemaan se paras lahja.

Vierailija
6/25 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meillä ainakaan. ja aivan ihanat kummit on lapsilla. vanhemmat ostakoot itse sen ylihinnoitellun krääsän jos sitä on pakko hankkia.

Vierailija
7/25 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan kehtaisi pyytää yhtään mitään.

Minulla on esim.ystävä joka laitta jokaisen lapsen kummille listan mitä he haluaa ja mitä toivoo. NOLOA !

Vierailija
8/25 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aina suoraan sanonut mitä milloinkin ostettava. Nyt jätän ensimmäistä kertaa toteuttamatta sillä kummilapsi jo sen ikäinen että annan hänelle lahjakortin ja saa itse ostaa mitä haluaa.

Muilta äideiltä olen kysynyt usein vinkkiä mikä olisi lapselle mieleinen lahja ja jos eivät ole toiveita esittäneet olen ostanut mieleni mukaan.

Vierailija
9/25 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ainakaan kummeille esitetä mitään toiveita, PAITSI jos kummi itse kysyy, mitä voisi ostaa. Silloin kerrotaan rehellisesti, mitä lapsi on toivonut. Eikä todellakaan luetella mitään useiden kymmenien eurojen lahjatoiveita, vaan ihan niitä perusleluja, joita lapsi on toivonut. Meillä ne on olleet aina aika halpoja, ehkä siksi, kun lapsi on vielä niin pieni.

Vierailija
10/25 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummien tehtäväksi on tullut helpottaa vanhempien taloudellista taakkaa. Onko se kummin tehtävä?

Minusta monet vanhemmat ovat materialisteja ja ahneita. Me sanomme kummeille, että tuo mitä haluat. Käymme itse töissä ja olemme valinneet kummit sen mukaan keistä pidämme, emme lompakon paksuuden mukaan.

Oletteko huomanneet, että isovanhempia harvoin pyydetään kummeiksi? Lapsettomien vanhempia kylläkin.. Taitaa olla ihan pohdittu asia, että eihän ne mummon ja vaarit enää kummeille jaksa ostaa kun omat lapsenlapset ovat tärkeämpiä.

Vierailija
11/25 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla (toistaiseksi) vain yksi kummilapsi ja vanhempansa pyytäneet kaikilta ettei enää yhtää pehmolelua. Kuulema hukkuvat niihin kun jokainen kolmesta lapsesta saanut pehmoleluja paljon. Muuten saa ostaa mitä vain tai olla ostamatta mitään.

Vierailija
12/25 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset tekevät yleensä joulupukinlistoja ja monet vanhemmat helpottajat lahjanantajan tuskaa välittämällä lasten toiveet kummeille (ja isovanhemmille ja muille läheisille jotka lasta haluavat muistaa)

Vierailija
13/25 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollain lahjalla, joka on nimenomaan myös vanhempien mieleen - ja toivon, että lasteni kummit myös kysyvät meidän mielipidettä.

Itse en toivo yhtään lisää tavaraa meille, leluja on jo liikaakin.

Vierailija
14/25 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyn aina lahjan saajalta toiveita, oli kyseessä kummilapseni tai isäni, joululahja tai synttärit. Ja kukaan ei tähän mennessä ole pyytänyt mitään kohtuutonta...

Vierailija
15/25 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus, jos oikein intetään, vastaan varovasti jotain, mutta en todellakaan itse ehdottaisi mitään. Eivätkä omien kummilasten vanhemmatkaan onneksi ehdottele, mutta ovatkin ihan täyspäistä porukkaa.

Itse olen uskova, joten minulle kummius on lähinnä esirukoustehtävä, ja tärkeä sellainen. Rukouspyyntöjä olen joskus harvoin lasteni kummeille esittänytkin. Toki ne joulu-ja synttärilahjatkin annan, mutta ei se ole se pointti.

Vierailija
16/25 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkään ole koskaan mitään toiveita esittänyt. Ja lopputuloksena onkin ollut se, että lapsi on saanut lahjaksi liian pieniä vaatteita, leluja tms. joita kotoa jo löytyy.

Vierailija
17/25 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollekulle olen vihjannut, että tämä ois kiva.

Olen usean kummi itsekin, enkä osta kallista muoviroinaa.

Vierailija
18/25 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähinnä toivotaan, ettei tulis sitä kallista ja ärsyttävää muovista roinaa yhtään enempää! Sen takia mieluusti kerron kummeille (jos kysyvät), että mitä voisi tuoda sen sijaan. Toiveena enempi sellaiset hyödylliset lahjat (kirjat, palapelit ym.) ja toivotut jutut, kuin että tulee ylimääräistä krääsää nurkkia täyttämään.

Ei se haittaa jos kummi ei mitään tuo. Kuhan vaikka kävisi kylässä ja koittaisi olla lapselle kaverina. Lähinnä sen takia tosiaan vinkkaan lahjatoiveista, ettei tulisi sitä "ei toivottua" turhaa tavaraa.. :D

Vierailija
19/25 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin lastemme kummit meidän lapsia. Itse en kysele enää toiveita koska saattaa tulla niin kalliita, vaan ostan yleensä jotain käytännöllistä. Enkä sanele lastemme kummeille mitä tulisi ostaa, vaan jos kysyvät, keksin jotain edullista ja tarpeellista.

Vierailija
20/25 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja usein kysyn, että mitä toiveita on ja olen saanut vastauksia - järkeviä sellaisia. On esim. tylsää ostaa joku kirja, joka lapsella jo on. Aina on lahjatoiveet olleet fiksuja, on ollut vaihtoehtoja leluista vaikka vaatteisiin.

Itse kummina ostan mieluummin sellaista joka on mieleistä kuin jotain joka lapsella jo on tai joka on sitten ihan turhanpäiväsitä. Jos kummilapsi haluaa sen ZhuZhu -petsin niin ei se mua syö vaikka sellaisen ostaisin.

Samoin meillä yhdet lapsemme kummit kyselevät aina kummilapsen toiveita, jolloin listaan yleensä vaihtoehtoja harrastukseen liittyvistä jutuista (hankittava erikoisliikkeistä) sellaisiin joita saa vaikka Prismasta. Muut kummit eivät kysele enkä toiveita laita, that's it.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä