Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

valaiskaa nyt tyhmää, mitä jouluruokia ei raskaana saanut syödä?

Vierailija
09.12.2011 |

Veljeni ja hänen vaimonsa tulevat meille joulun viettoon. Vaimo on raskaana ja olisi mukava ottaa hänet huomioon joulupöydän ruokien valinassa. Varmasti ostan jotain graavikalaakin hiukan, mutta ettei menisi pelkästään sille linjalle ettei hän voi syödä kuin kinkkua ja perunaa. :D Itse kun en ole vielä raskaana ollut niin ei ole tietoa asiasta.

Ainakin tuo graavikala taitaa olla kielletty ja oliko niin ettei maksaa saa syödä (meillä yleensä maksalaatikkoa pöydässä) ja mikäs juttu niissä juustoissa oli?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakuumipakattua graavikalaa. Eli jos itse teet niin sitäkin voi syödä. Homejuustoja ei kannata syödä jos ei ole pastöroitu, Valion on kaikki turvallisia!! Maksaakin voi syödä vähän.

Vierailija
2/3 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään pastoröimattomasta maidosta tehtyä juustoa tai tuorejuustoa ei tietenkään saa syödä. Graavikalojen suhteen ongelma ei ole pelkästään graavaus ja suolaisuus (joka siis sinänsä jo aiheuttaa verenpaineen nousua ja turvotusta) jaa myös se, että ne yleensä ovat jossain vaiheessa olleet vakuumipaketissa. Mitään vakuumipakattua kalaa (graavattua tai kypsää) tai lihaa ei saisi syödä.

Isompi ongelma saattaa kuitenkin olla se, että vaikka periaatteessa mikään ei KIELLÄ syömästä esim joululaatikoita (paitsi sitä kuuluisaa maksaa) moni näistä jouluruuuistä (laatikot, rasvaisen leivonnaiset) aiheuttaa raskaanaoleville pahaa närästystä. Se ei ole suoranaisesti vaarallista, mutta aika tuskallista se voi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei siellä ole montakaan ruokaa jota ei saa raskaana syödä. Eli ihan turhaan murehdit. Vieras jättää caan syömättä ne jotka itse tietää "kielletyiksi".

Hyvää joulua sinulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme