¤¤¤heinäsirkkojen torstai¤¤¤
Moro kaikki sirkat! Missä ootte??
Ite istun ja nauti kun kakkonen nukkuu ja ykkönen leikkii autoilla omassa huoneessa!
Onko joku muu huomannut olevansa kiukkusempi kun aikasemmin?? Musta tuntuu et musta on tullut täys hormoonihirviö, hermot menee tosi helposti..
Kuvotus senkun jatkuu, ostin eilen kaupasta erinäisiä keksejä, suolasia ja makeita, jos vaikka auttais..
Palaillaan!
maryanne rv 6+4
Kommentit (29)
Menikö nikki oikein?
Niitä suppoja, nimenomaan niitä vahvempia, ei saa kun lääkärin määräyksestä! Eli soittele vaan lekurille, niitä on meinaan tosi hyvä olla mukana kokoajan!
Hyviä vointeja sulle!!
Ja väsyttää niiiiiiin vietävän paljon! Onneksi väsymys painottuu iltapäivälle, mut kun pahoinvointi lisääntyy kans. Aika jännä, että mulla kaikki oireet alkaa enemmän jylläämään iltapäivällä siis väsymys, pahoinvointi, vilutus, istuminen ei tahdo onnistua ollenkaan, saatampa olla hieman ärtynytkin.. Ennen syömistä etoo ja syömisen jälkeen etoo. Mut mä oon silti niiiin onnellinen tästä raskaudesta!!!
Jos sitä ens viikolla soittelis neuvolaan.
Mietin tässä, kun noita pikkujouluja sun muita " ryyppyjuhlia" on tulossa joulu-tammikuussa, että miten saa peiteltyä raskauden? Mukana on aina semmosia ihmisiä, joille ei halua paljastaa mitään vielä. Aattelin, että vois vaikka täyttää siideripulloja (0,5l) mehulla, kun kaikki juhlat taitaa olla semmosia minne voi tuoda omia juotavia. Onko muut saaneet huijattua juhlaväkeä? Tai onko joitain hyviä jekkuja millä onnistuis?
Ansku-82 ja 5+0
Hei sirkkaemot!
Täällä uusi ilmoittautuu, tosin hyyyyyvin varovasti. Viisi testiä tullut tehtyä viime päivinä, ja tuppaavat vähän hailakoita olemaan. Neljä apteekin omaa ja yksi predictor...Ja viikkoja siis huimat 4+4.
Vähän huolettaa, onko jonkun tuulimunan tms. oire tuo haaleana pysyttelevä plussa, kun sellaisia tarinoita tietysti haulla kävin etsiskelemässä. Ensin ajattelin notkua vaan tuolla kuumepuolella kunnes jotain varmistuu, mutta tuon vikan predictorin jälkeen rohkaisin mieleni. Nyt siis ainakin toistaiseksi roikun mukana, kävi miten kävi.
Oireita ei juurikaan, ajoittaista kuvotusta lukuunottamatta. Siitä olen tietysti riemuissani.
Kakkosta odotellaan, jos kaikki menisi hyvin. Neiti nyt liki 2v.
Tulipas alakuloinen viesti heti näin alkuun. Tästä on suunta ylöspäin! Innoissani alan sitten lukea teidän muiden jo pari viikkoa pitemmällä olevien ultrauutisia, kun niitä alkaa tipahdella...Fantasiako se oli ekana liekeissä?
Nyt esikko petiin, kiukkuaa tuossa ärtyisänä. Illanjatkoja!
kuonokas rv 4+4
Täällä yksi oireeton odottelija! Olen täysin ihmeissäni, että miksen tunne mitään? Mun maha vaan tuntuu oudolle ja turvonneelle, mutta muuta oiretta ei ole. Olen jopa pirteämpi kuin normaalisti!
Tai no joo, kyllähän mullakin se pinna palaa nyt aika helposti...joku kirjoittikin, kuinka oli alkanut itkemään, kun lapsi ei ollut suostunut syömään:) Mulla on käynyt noin jo kahdesti tällä viikolla! Tosin, meidän ukkeli onkin aikamoisen ronkeli ja on alkanut vielä pompottamaankin äitiä. Saatan hermostua, huutaa, nostaa pojan pois pöydästä ja alkaa itkeä ihan hulluna vain siksi, kun poika kieltäytyy ruuasta tai sylkee sen toistuvasti pois suusta...;) Voi mua. Kauhean paha mieli siitä vain tulee, mutta mikäs teet. Olen muutenkin melko tulinen luonne...
Farkut ei mahdu enää jalkaan niin, että pystyisin niissä olemaan. Rinnat pursuavat jo liiveistä ulos. Kyllä ne kaksi vesseliä taitaa siellä masussa oleilla...
mutta vielä siis 1,5 viikkoa jännäämistä..
mukavaa loppuviikkoa kaikille ja onnea juuri plussanneille!
sitruska ja 1,5 ukkeli sekä kenties kaksi marjaa rv 5+5
Just ajattelin tänään kysyä, että hyppiikö muilla nuo hormonit ylös alas ja niinhän nuo näyttää tekevän. :) Mä en ole kyllä huomannut olevani ärtyisämpi, mutta muutaman hysteerisen kohtauksen olen saanut. Eilen istuin sohvalla illalla ja aloin itkeä tuhrustaa ihan ilman syytä. Yhtäkkiä vaan itketti hirveesti. No, se meni ohi, mutta sitten ku mies tuli alakertaan hetken päästä, niin sanoin että " oli äsken hiukan paha mieli" ja purskahdin saman tien uuteen itkuun. Se itku on sellaista " ulvomista ja valittamista" ja mulla oli vähän semmoinen kuumeinen olo ja niinku olis ollut hieman humalassa. Mies lohdutti ja minä sain hysteerisen naurukohtauksen. Sitten sitä itkettiin ja naurettiin vuorotellen oikein rattoisasti sellaiset 10 minuuttia. Mies vain naureskeli, että tätäkö se nyt on seuraavat yhdeksän kuukautta. Viikkoa aiemmin sain samanlaisen ulvomiskohtauksen, koska en halunnut jättää kissaa yksin kotiin seuraavana aamuna. :)
Tänään toistui sitten sama homma samoihin aikoihin illasta. Hetken itkeskelin ilman syytä ja menin vessaan. Siellä sitten alkoi taas naurattaa ja istuskelin pöntöllä ja itkin ja nauroin yhtä aikaa. Hassua ku ei voi hallita itseään. :) Mulla on joskus ollut tollasia ennen menkkoja, mutta nämä on kyllä paljon vahvempia. :)
Täällä on hartiat edelleen kipeät, mutta pitäis varmaankin venytellä. Vielä pitäis neljä yötä jaksaa odottaa ekaan ultraan, jossa katsotaan että mihinkä tämä pallo on kiinnittynyt. Jännittää kyllä kovasti. Mitenkähän sitä jaksaa sen päivän töissä keskittyä ennen sitä ulta-aikaa...
MollyJii
Suosittelen ehdottomasti! Esikoista odottaessa en alussa laittanut raskausviikkoja, vain päivämäärän. Nyt olisi ollut helpompi verrata. Ajattelin ostaa nyt paksun kirjan, jonka alkuun pidän raskauspäiväkirjaa ja sen jälkeen perään vauvapäiväkirjaa. Jos pitäisi kirjaa sängyn vieressä ja kirjoittaisi joka ilta / silloin tällöin ennen nukkumaan menoa niin tulisi kirjoitettua. Esikoisen kirjasta on ihana lukea sukupuoliarvailuja, oireita, läheisten suhtautumista vauvauutiseen, nimipohdintoja, ekoja liikkeitä, vauvaunia ym. Suosittelen todellakin edes kerran kuussa muutaman rivin kirjoittamista.
Joku mietti, että voi huonosti vain iltapäivisin. Mulla oli alussa just niin, mutta nyt alkaa kääntyä koko päiväiseksi. Väsyttää, väsyttää... Taidan lähteä nukkumaan!
Liinaharja 6+4
Ps. On ihan mielettömän ihanaa, että on näin monta muuta, joka on tismalleen samassa tilanteessa. Navan alla maailman suurin salaisuus, joka on vain millien kokoinen, mutta joka on suurinta, mitä maailmassa on! Muut ei varvaa, eikä voi vielä sanoa jne. Ihanaa, että teidän kanssa voi jakaa nämä asiat :) Liinaharja täällä herkkänä...
Pps. Kävin ostamassa Body Shopista kosteuspuikon, joka on tarkoitettu raskausarpien ehkäisyyn. Kaverit ovat käyttäneet tätä ja säästyivät arvilta. Laitan sitä jo nyt mahaan ja rintoihin, varsinkin rinnat voi revetä ihan piakkoin. Puikko maksoi noin 13 euron, mutta on kuulemma hintansa arvoinen.
Ppps. Joku voisi sanoa, että ei kannata vielä innostua raskaudesta, kun ei tiedä mitä käy. Niinpä, mutta mielummin ajattelen, että vauva syntyy ja valmistaudun SUUREEN elämänmuutokseen. Eipä tule yllättäen. No ei tosissaan, miten nämä päivät ei kulu...?
uusille listalaisille (onnea plussanneille !) ja " vanhoillekin" . Mieletön kiire töissä, muutama minuutti aikaa kirjoittaa, mutta ajattelin muutaman sanasen ultrakuulumisista sanoa, kun olitte siitä kyselleet. Eilen illalla kirjoittelin kyllä noille " suljetuille heinämammojen yahoo-sivustoille" (vai mikä ihme se nyt onkaan) tarkempia ja pidempiä kuvauksia.
Lyhyesti: Eilen siis rv. 6+2 ja kaikki oli hyvin :) Tästä olen tosi tosi tosi iloinen. Raskaus oli oikeassa paikassa (kohdun sisäinen), näkyi ruskuaisrengas ja 3.5 mm sikiökaiku. Gyne sanoi, että hyvällä mielikuvituksella väpätys monitorissa sikiön kohdalla voisi olla sydämen sykintää -mutta tätä ei siis nähty selvästi. Oli jotenkin ihan hirveän vaikuttava kokemus tuo ensimmäinen ultra. Liikutti ja kädet tärisivät ja mulla oli ihan sekava olo. Valitettavasti mies ei päässyt mukaan näkemään tätä ihmettä. Tuntui kuitenkin siltä, että asia konkretisoitui hänelle enemmän, kun näki sikiöstä (tai alkio kai se virallisesti vielä on näillä viikoilla ?) otetut kuvat. Kotona sitten syötiin mansikkakakkua ja juotiin teetä tämän kunniaksi ja katseltiin Ewerwoodia yhdessä sohvalla makoillen. Arkista onnea. Nyt vain sitten toivotaan, että kaikki jatkuu hyvin. Myöhemmin ultraan menevillä on varmaankin vielä antoisampaa, kun näkee sen sydämensykkeenkin varmaan vielä paremmin.
Mutta nyt täytyy joutua, työt ja sitten lomamatka odottavat.
Hyvää odotusta kaikille!
Kiitos paljon vinkistä! Soitan heti maanantaina lääkärille, et saan niitä rohtoja mahd. surtaavaan migreenikohtaukseen. Toivottavasti niitä ei nyt niin kovin usein tuu!!!
Saara rv 4+3
Meillä ainakin täällä Helsingissä ja uskoisin, että muuallakin, neuvolasta laitetaan ultraan lähete ja sieltä tulee sitten kutsu kotiin. Siis noihin ultriin, jotka kunta maksaa. Yksityiselle tietysti pitää varata itse.
Aava06