¤¤¤heinäsirkkojen torstai¤¤¤
Moro kaikki sirkat! Missä ootte??
Ite istun ja nauti kun kakkonen nukkuu ja ykkönen leikkii autoilla omassa huoneessa!
Onko joku muu huomannut olevansa kiukkusempi kun aikasemmin?? Musta tuntuu et musta on tullut täys hormoonihirviö, hermot menee tosi helposti..
Kuvotus senkun jatkuu, ostin eilen kaupasta erinäisiä keksejä, suolasia ja makeita, jos vaikka auttais..
Palaillaan!
maryanne rv 6+4
Kommentit (29)
Piti minunkin vielä tehdä tänä aamuna yksi testi, kun ei ole mitään oireita, niin ei meinaa uskoa tätä raskautta todeksi. Kyllä se plussa piirtyi täälläkin tikkuun jo sinä aikana kun tikku vielä ui pississä:) Vaikka rv:t eivät olekkaan vasta kuin 4+5 tai 4+3, joten on se vaan uskottava ja ehkä se pahoinvointikin alkaa tuossa parin viikon päästä...
Ensi viikolla ajattelin tilailla neuvola-aikaa itselleni ja samalla tytön yksivuotis käynnille. Ultra-ajan ajattelin tilata joulukuun ensimmäiselle viikolle, milloin olen 8. rv:lla. Silloinhan pitäisi näkyä jo sykekin?
Sitten ultran jälkeen voisi kertoa isoille tytöille vauvasta, kuopus nyt ei vielä ymmärrä vauvasta mitään vaikka kertoisikin;)
Hei kaikki Sirkat,
En malttanut olla heti vastaamatta MaryAnnen esittämään kysymykseen, että huomaako kukaan itsessään pinnan menettämisen oireita. Kyllä!
Tämä on sikäli huvittavaa, että yleensä olen aikalailla sovitteleva, enkä mielestäni ihan pienestä vedä hernettä nenään. Nyt sitten kuitenkin tulee sanottua tosi kipakasta ja saman tien pyytelen anteeksi. Aviomiestä toistaiseksi vain naurattaa ja hämmästyttää moinen käytös, mutta itse kyllä toivon mielialan tasaannusta :). Onneksi tämä käytös tulee ilmi vain miehen seurassa. Työtoverit ja kaverit ovat toistaiseksi säästyneet moiselta. Mutta on se kummallista mitä kaikkea tämä oikein teettääkää!
Tänään on meillä alkuraskauden ultra. Jännittää!!! Viikkoja vasta 6+1 tai 6+2, mutta lomamatkan vuoksi haluaisin tietää, että onko raskaus oikeassa paikassa, vaikkei sydänääniä vielä saisikaan esille. Toivotaan nyt, että kaikki menisi hyvin.
Valtaisa väsymys on seuralaisena. Ja kun viimeksi kirjoittelin, ettei ole pahoinvointia tullut, olisi pitänyt koputtaa puuta. Jo samana päivänä, matkustaessa metrossa, alkoi yht´äkkiä oma kaulaliina tuoksua niin voimakkaasti hajuvedelle, että meinasin oksentaa!!! Jonkinlainen äkillinen hajuaistin herkistyminen oli ilmeisesti kyseessä. kamalaa!
Kauheasti tsemppiä kaikille niille, joilla pahoinvointi on arkipäivää !!! Odottelen tässä nyt sitten, että mitä tuleman pitää. Toivottavasti ei lomamatkalla ainakaan kovin pahaksi yltyisi. En halua kuvitella itseäni turistibussissa vuorenrinteitä ajelemassa pahoinvoinnin kera.
Kivoja torstai päiviä kaikille !
Töitä yritän paiskia, vaikkei siihen varsinaisesti ole intoa mutta pakko tehdä.
Täytyy sanoa että minäkin olen aika kärttyisä ja pinna on lyhyt. Mies on pääasiassa kiukkujen kohteena ja valitettavasti välillä tyttökin :( vielä ei olla tytölle kerrottu vauvasta, joten en voi sitä sanoa syyksi. Onneksi en tytölle ole kovin usein huutanut, mutta sen muutamankin kerran jälkeen on omatunto soimannut kovasti. Onneksi anteeksipyyntö, hali ja yhdessä olo korvaavat sen.
Syömisestä sen verran että minä söisin koko ajan ja ihan mitä vaan. Pakko on jotain kuitenkin syödä vähän väliä, muuten tulee todella huono olo. Hedelmiä olenkin yrittänyt popsia pääasiassa.
Nyt on taas pari päivää ollut etovampaa oloa ja huimannut on myös. Eilinen ilta meni sängyssä makoiluun kun ei pystynyt tekemään mitään. Kohta on huusholli sen näköinenkin :(
Mutta nyt taas töitten kimppuun
nellariina 6+0
Se on moro!
Tunnustan, hermostun ja äkäilen selvästi enemmän kuin yleensä. Harmittaa, kun meinaa liiankin helposti palaa pinna tuon meidän termiitin kanssa. Se on vielä niin pieni, ettei se innoltaan kaikkea ymmärrä. Sitten tämä mamma hormonihöyryissään ja kestokuvotuksessaan ei tahdo jaksaa pientäkään kiukuttelua...jospas tämä äiteen kiukuttelu menis ohi viimeistään sitten kun oma olo alkaa koheta. Nyt on nimittäin melkoisen heikossa hapessa. PItäis viikon loppu reissuun lähteä. Eikä jaksais.
Eipä tässä sen kummempaa, väsyttää niin mahottomasti, että taidan mennä päikkäreille.
Minni rv6+4
Fantasia: tule sitten raportoimaan kunhan olet ultrassa käynyt!!
Minni
Väsyttää ja kiukuttaa. Yöpaita päällä vielä olen..onneksi sain esikoisen päikkäreille niin voin mennä suihkuun, jospa siellä vähän piristyisi.
Tänään on kyllä kiukuttanut ja ärsyttänyt kaikki asiat. Se hyvä puoli on ettei tuhrua ole tullut nyt vuorokauteen...jee, ehkä tässä käykin vielä hyvin.
Rinnat ovat tänään aristaneet...pelottaa että käy samalla lailla kun esikoisesta. Kahdessa viikossa kasvoivat 2kuppikokoa..oli aika jumalattoman kipeet rinnat, ei kävelläkkään kunnolla kärsinyt nyt sekin tärinä sattui niin pahasti. Saas nähdä miten nyt käy. Näihin aikoihin ne viimeksi alkoi kasvamaan.
Olen kärsinyt niin hirveästä pahoinvoinnista, että en ole juurikaan sängystä ylös aamuisin päässyt. Painoa on pudonnut reilussa viikossa viisi kiloa :( Voin siis todella huonosti, ja vaikeinta on kun esikoinen on niin vallaton enkä jaksa heikotukseltani juosta sen perässä...onneksi on äitini täällä sen perään aamuisin katsomassa. Tosin pahoinvointini ei rajoitu pelkästään aamuihin vaan on ympärivuorokautista :/
Mutta olen niin äärimmäisen onnellinen tästä raskaudesta, että oksentamisen lomassakin jaksan hymyillä ja iloita tästä lahjasta :) Vielä olisi kaksi viikkoa meillä alkuraskauden ultraan, FANTASIA, tulehan kertomaan mitä siellä näkyi, kovasti kiinnostaa :)
Ja olikohan maryanne (?) joka kyseli ravokohtauksista...;) Mulla jyllää ohrmonit kyllä kamalasti. Eilen sain kauhean itkukohtauksen, kun esikoinen ei suostunut syömään. Siinä istuin lusikka kädessä syöttötuolin edessä ja paruin kuin pikkulapsi :DD ja se oikea pikkulapsi katsoi äitiä huuli pyöreänä, että mikä IHME tuota äitiä nyt vaivaa...mieskin oli ihan ihmeissään; ei ollenkaan tapaistani...;D sieltä tulikin heti kommenttia, että jahas, huomaa heti kuka on raskaana... (samanlaisia itkukohtauksia esikoiseltakin).
Nyt äkkiä appelsiinimehua juomaan ja peiton alle nukkumaan. Väsymys on hirveä ja täytyy käyttää esikoisen päiväuniaika hyödyksi ja nukkua itsekin.
Hyviä vointeja kaikille!!
Sandin kera hirveiden raskausoireiden, rv 6+3
...ja lapsi katsoo ihmeissään, et mistäs nyt tuulee. No, onneks nämä puuskat voi tosiaan " kuitata" haleilla yms. Saahan sitä välillä kiukuta äiditkin (=
Täällä ei mitään erityistä nyt meneillään, paitsi eilen kaupassa alkoi hirveä migreenikohtaus. Tuli mieleen esikoisen raskausaika, jolloin nämä kohtaukset alkoi. Onko kellään muulla havaittavissa migreeniä? Ja sit noi panadolit on niin laimeita lääkkeitä,ettei millään meinaa auttaa. Onneks mies oli illan kotona että sain levättyä pimeässä peiton alla!
Saara rv 4+3
On tämä alku kyllä erikoista aikaa...
Tämähän on ensimmäinen raskauteni ja alkoi tuhruvuodolla viikko hedelmöittymisestä ja tuhrua kesti muistaakseni 4+4 asti tai sinne päin.Samoihin aikoihin loppui menkkakivut.Oireina siitä asti olleet tosi kipeät rinnat ja pientä,tosi pientä kuvotusta ohimenevästi.Muuten vointi hyvä.Väsynyt olen,mutta enimäkseen laitan sen työn piikkiin.
Ja sit tänään rv 5+3 tuli tummaa tuhrua paperiin.Kumma kyllä,en säikähtänyt tämän enempää.Lueskelin,että näissä viikoissa istukka alkaa kehittyä ja tunkeutua kohdun seinämään ja vuoto saattaa olla täysin normaali ilmiö.Tietenkin jos antaa ajatusten lentää,niin pelko keskenmenosta saa vallan.No sehän pelko vaivaa minua ilman tuhruvuotoakin....Joten selkä suorana yritän kävellä ja pientä salaisuuttani mahassa ylpeänä kantaa! :)
Kaikille tasapuolisesti hyvää odotusta!On aina kiva lukea teidän muiden kuulumisia! :)
Mulla oli kakkosen kanssa ihan järkyttäviä migreenikohtauksia, onneksi niitä ei ollut montaa, mutta sitäkin voimakkaampia. Nyt pelkään hullun lailla josko ne toistuvat.. Lääkärini kirjotti mulle sillon Panadol 500 suppoja, ja kyllä olivat tehokkaampia!! Suosittelen!!
Olen myös minä älyttömän utelias mitä siellä Fantasian ultrassa näkyy!!!
Se on moro!
eiks niitä suppoja saa kun lääkärin määrääminä? Jos, ei niin taidan soitella ens viikollla lekurille, et sais niitä pahan päivän varalle!
Kiitos etukäteen tiedosta (=
Saara
Täällä yks tänään plussannut :) Yritystä takan reilu puoli vuotta ja yhden keskenmenonkin olen ehtinyt tässä jo saada. Nyt viikkoja pitäis olla suurinpiirtein 5 + enkä tahtois vielä juhlia tätä liikaa, kun viimeksi meni kesken noin suurinpiirtein rv 8. Mutta kun olen niin innoissaan niin tänne oli edes tultava virittäytymään odotus tunnelmiin :)
Vähän hirvittää tämä raskaus just nyt, kun söin pari viikkoa sitten pahaan ientulehdukseen tosi vahvat lääkkeet just, kaksi kuuria päällekäin, ja niitä ei olis saanut raskaana olevat syödä ja lääkärikin sanoi, että ensimmäiset viikot niitä riskialttiinpia just onkin... Tein silloinkin testin ennen kuin lääkkeet aloitin, mutta negaa sillon näytti, pari viikkoa sitten. Nyt oli kyllä sitten ihan selvä plussa ja ihan selvät oireetkin kyllä löytyy: vähän väsymystä, palelee, rinnat on arat, hermostun välillä tulisesti rakkaalle avokilleni ja pillitän kaikille ihan tyhmillekin tv sarjoille tai kirjotuksille lehdissä... :) Yritin tuota noiden vahvojen lääkkeiden pakkausselostetta tavata enkä siitä kyllä löytänyt edes mainintaa siitä ettei raskaana olevat sais käyttää sitä, että toivottavasti se lääke ei nyt mitään ihan kamalaa myrkkyä ollut.... No ei auta kun odotella, jos ne lääkkeet vakavaa vahinkoa on aiheuttaneet niin eiköhän tuo luonto taas sitten hoida asiansa..
Pikkukakkosta tämän mamman sisuksissa siis haudotaan, tämän hetkinen ainokaisemme Mimosa on nyt 1v ++. Minkäs ikäisiä muiden lapsellisten odottajien lapset?
Niinaemo
Hei! Terveisiä pahoinvoinnin ihanasta maailmasta. Aamulla yrjöämisen lomassa mietin, että kuka hullu tätä toivoo?!?!?! :D Ei oo kivaa ei. Että multa sais joku tän pahoivoinnin ja mä voisin ottaa sellaisen oireettoman raskauden ;) No, ei vaiskaan. Kyllähän sitä varmaan hyppis seinille jos ei olis mitään oireita.
Sandin: Sellainen vinkki, että mä oon huomannut että jos nukun päivällä tai muuten vaan oon levossa, niin pahoinvointi on paljon pahempaa, kuin jos olisin pystyssä ja vaan hammasta purren teen kaikkea ja käyn edes kerran pihalla. Että mä ainakin viime su tein vaikka mitä ja oli suht hyvä olo, mutta auta armias jos lojuin sohvalla kauemmin niin tuli ihan hirvee olo. Että koitappa jos tää vinkki auttais! Osaksihan tuo huono olo on vissiin (?) psyykkistäkin, huomaan itsestäni että jos jännitän jotain (niinkuin huomista työpalaveria & lentämistä! APUA!!!!) niin pahoinvointi on ihan hirveää ja jatkuvaa. Esikoiseltakin oli niin, että kun oli np-ultra tulossa niin mä jännitin sitä koko viikon ihan hirveesti ja oksensin kauheesti, mutta kun se np-ultra oli ohi ja kaikki hyvin, loppui oksentelukin niinkuin seinään seuraavana päivänä ja siihen se sitten loppuikin. Hassuja olioita me raskaana-olevat :)
Kiukuttelua on täälläkin, ei millään meinaa jaksaa tuota meidän ipanaa ja sitten kun ei jaksa niin on huono omatunto että on huono äiti :( Ei auta kyllä yhtään kun pojalla menossa joku ihme äiti-riippuvuus-kausi, isi ei kelpaa ollenkaan, aina kauhea huuto kun isi ottais syliin. Ja mua stressaa hirveesti aina välillä, eilen illallakin oli sellainen olo niinkuin kivirekka olis ajanut päältä, väsytti, oksetti ja kiukutti, en olis halunnut että kukaan ees koskee muhun.
No, nyt pitää mennä töihin takas, pliis pitäkää mulle peukkuja huomisen lennon & palaverin takia!!!! Että mä selviäisin niistä oksentamatta! :O apua.
T:Moonagirl 6+4 *panikoi*
Meillä 1v4kk pojanviikari :) huh sitä menoa! :O
T:Moonagirl 6+4
Täällä oli kerrankin aikainen herätys, kun tallilta soitettiin että heponen on kipeä (suoli mutkalla tai jotain)... ei kun ylös ja hoitamaan hevonen klinikalle. No nyt on asiat jo paremmin, mutta aamu oli aikamoista tuskaa kun en ehtinyt mitään syödä. Onneksi raitis ilma helpotti oloa ja taskusta löytyi Rennieitä. Klinikalla kävin vielä ruokalassa syömässä.. pitkinhampain kasvispihvejä, mutta onneksi se helpotti oloa. (tulipahan maksettua 5.70¿ kahdesta kasvispihvistä, perunasta ja muutamasta kurkkupalasta, muuta en saanut alas vaikka pannukakkuakin olisi ollut tarjolla).
Niinaemo: Olisin sinuna kuitenkin aika huoleti vaikka oletkin syönyt vahvoja lääkkeitä. Kuitenkin raskautesi on ollut silloin vielä niin alussa että alkio ei ole tuolloin vielä kunnolla edes kiinnittynyt (jos nega testin teit), joten alkio ei ole niitä myrkkyjä vielä voinut itseensä saada...) Minulle on ainakin toitotettu että niin kauan kun äiti ei itse vielä tiedä olevansa raskaana niin alkiokin on aika suojassa.
Nyt painun pehkuihin että jaksan lähteä yöksi töihin. Pitää kuitenkin vielä illalla käydä heposta moikkaamassa.
Ninni: Rv 6+4
Onnea Niinaemolle plussasta!
Minäkin tunnistan itsessäni tuon mielialojen vaihtelun. Minulla se on kyllä pääasiassa ilmennyt itkuherkkyytenä ja alakuloisuutena, en ole (vielä) saanut pahempia raivokohtauksia.
Liinaharja kirjoitteli, että ei tee karkkia mieli. Minunkaan ei tee makeaa mieli, vaan kaikkea suolaista. Tiedän kuitenkin, että se kestää vain tämän alkuraskauden, kummasti sitten loppupuolella rupeaa suklaa maistumaan...
Lasten iästä; meillä esikoinen on 1 v 4kk, ikäeroksi tulee muutamaa viikkoa vaille kaksi vuotta, jos kaikki menee hyvin.
Aava06 rv 5+2
Joo... mäkin olen huomannut että liikkuminen ja varsinkin ulosmeno helpottaa kummasti oloa. Tänään sen huomas. Varmasti jos olisin kotona lojunut syölmättä olisin ollut ihan vainaa, mutta kummasti vaan sitä jaksoi kun oli puuhaa ja muuta ajateltavaa.
Täällä myös yksi kiukuttelija. Pinna kireällä melkein koko ajan :(
Väsyttää, joten sekin varmaan aiheuttaa ärtymystä. Ja välillä meinaa mullakin itku tulla (ja välillä tuleekin), jos esikoinen ei suostu vaikka syömään tai muuten kiukuttelee.
Pari päivää on ollut tosi ikävää alaselkäsärkyä. Viime raskaudessakin se vaivasi, mutta en muista oliko näin aikaisin vielä. Taitaa tuo esikoisen nostelu ja kantaminen tehdä vähän huonoa selälle. Eikä tämä tietokoneella istuminenkaan varmaan niin kovin hyväksi ole. Vatsaankin välillä sattuu.
Mulla ei sitten ole onneksi vieläkään pahoinvointi kunnolla iskenyt. Kaipa se sieltä vielä tulee, voisi nyt mun puolesta pysyä poissakin. Välillä vähän etova olo, mutta ei mitään kovin pahaa.
Mulla ei ole vielä mitään mielihaluja ruuan suhteen, siis ei tee mieli makeaa eikä suolaista sen ihmeemmin. Viime raskaudessa mulle maistui alkuun kaikki suolainen ja hedelmät, mutta makea ei maistunut sitten alkuunkaan, ennen kuin loppupuolella raskautta, jolloin sitä tuli vähän turhankin paljon mussutettua.
Onko kukaan muu kirjoitellut aiemmissa raskauksissaan päiväkirjaa tms? Minä kirjoittelin ja nyt sitä on sitten mukava lukea ja vertailla olotilaa siihen, mitä se oli esikoista odottaessa. Tosin ne raskauspäiväkirjamerkinnät alkoi mulla vasta rv 8+ joten vielä pari viikkoa ennen kun pääsee vertailemaan ;)
KAi tässä pitäisi mennä ottamaan kuppi kahvia. Alkuun siitä tuli vähän huono olo, mutta nyt taas pystyy juomaan.
T: myy rv 5+6
tervetuloa uusille:)
mula vaan kuvotuksen tunne jatkuu..oksentanu en oo onneks vielä.mut vähän siltä näyttää,et kohta on sekin eessä.kaikist eniten pahaa tekee kaikki makea.aamul yritin syyä jogurttia,ni se oli ihan kamalaa,vaik ennen ollu murojen kanssa mun herkkua.ainoo mitä pystyy syömään,on joku suolanen...jollain muullaki oli tää sama,ettei tee makeeta mieli..hassuu,ku karkkien näkeminenki etoo.. uutta mulle!
voisko joku kertoo noista ultra ja neuvol jutuista,ku mä oon ihan untuvikko..?!? eli siis pitääks se ultra varata ite? mun synnytyssairaala on KOKS..ni tääl oli jotain muitaki täält päin,ni ois kiva jos kertoisitte pikkasen...huomen aattelin joka tapaukses soitella sinne neuvolaan päin..
voi vitsi,ku on niin kiva olo tän raskauden ansiosta:) (jos nyt ei näit pienii sivuoireit lasketa mukaan) mut niinku onnellisempi ku koskaan.
muksaa torstaipäivää kaikille! :)
ja Paulinea, on tosiaan kiva nyt nähä täl puolella. :)
Eli on ne mieliteot siis ihan oikeita. Jos tekee mieli suolaista niin sitä sitten puuttuu oikeastikin!
Mua vaan väsyttää ja väsyttää... Opiskelen, enkä meinaa kestää luennoilla hereillä. Mahan turvotus näytti tänä aamuna vähän laskeneen. Huh, se olikin ihan mieletön pallo koko maha. Heikko olo ja pyörrytys jatkuu, mutta vauva tulee koko ajan konkreettisemmaksi. Alussa vähän mietitytti vauvan sopiminen elämäntilanteeseen, mutta nyt en antaisi tätä millään pois!! Koska meillä oli äskettäin kemiallinen raskaus, tein vielä eilen yhden testin rv 6+5 tai 6+3 ;) Heh, plussa hyppäsi sieltä silmille niin ettei meinannut tikussa pysyä ;)
Mulla on jouluna vasta 12-13 viikko menessä. Mietin tässä, että silloin voisi kertoa lähisuvulle, mutta ei vielä kauemmille sukulaisille. Olisi ihana kertoa jouluna, mutta jos pitkittäisi tammikuun puolelle niin voisi kertoa lähisuvulle siten, kun he voivat rauhassa kertoa asian naapureille, postinkantajille ja pomoille ilman että joutuvat pitämään salaisuutta. Niin suuren salaisuuden pitäminen on vaikeaa. Inhottava kieltää, kun toiset haluaisivat kertoa. Jos taas koko joulu menee oksentaessa niin sitten perheet kyllä huomaavat. Me halutaan kuitenkin pitää salaisuus vielä.
Tällaista mietin ja alan suunnata kohti luentosalia. Toivottavasti pysyn hereillä ;)
Liinaharja ja Pikku Ruu 6+6 tai 6+4