Mitä vaivoja/kipuja sulla on jonka kanssa joudut elämään?
Oon 28v. 12-vuotiaana kaverin pihan keinusta katkesi naru ja mulla murtui oikean käden nimetön sormi kun tipuin kovasta vauhdista maahan. Sormi ei ikinä parantunut normaaliksi ja se ei taivu kunnolla toisen nivelen kohdalta. Nyt sitä on alkanut välillä särkemään. Se särky menee jänteitä pitkin ihan kyynärpäähän asti. Varmaan kun ei saa suoristettua ja koukistettua normaalisti :( Välillä särkee niin et oon miettinyt et käyn leikkauttamassa koko niemttömän sormen pois ;(
Sit toinen juttu et mulla on aika pahat vaivaisenluut myös pikkuvarpaiden puolellakin! Ja ne on ollut ainakin jo 10-vuotiaasta asti ihan niin kauan kuin muistan! :O Joku vuosi sitten selvisi että mulla on yliliikkuvat nivelet ja se yhdistettynä siihen että äiti antoi pitää liian pieniä kenkiä (kun niin olin itsekäs ja kiukuttelin ettei hän voinut/pystynyt kieltämään) on aiheuttanut nää!
Äiti aina kauhistelee kesäisin mun varpaita ja oon sanonut miksi ei heittänyt mun nukkuessa niitä liian pieniä pois!!! Olisin kuulema saanut hirveät raivarit seuraavana päivänä jos ois pois heittänyt...
Vaikea löytää hyvältä jaloissa tuntuvia kenkiä ja todella joudun kenkien ulkonäöstä tän takia tinkimään. Baariin muutaman kerran vuodessa laitan korkkarit vaikka kipeetä tekee.
Jos sais vertaistukea muista kroonisista säryistä kärsiviltä? :/ Mitä kremppoja teillä on?
Kommentit (35)
Oon 38v. Mulla on yliaktiivinen virtsarakko ja vestibuliitti (= yhdyntäkivut). Sitten mulla on supraspinatustendiniitti eli ahdas olka, mikä rajoittaa toisen käden käyttöä. Kaikkea on hoidettu fysioterapialla ja lääkärissä ja laskin että mulla menee lääkkeisiin joku 1500 €/v. Kelan korvaamat jää aina alle sen rajan, milloin omavastuu vaihtuu nollaksi. Ai niin, onhan mulla myös lähes aina päänsärky, johtuu kuulemma jännitysniskasta, vaikka itse epäilen migreeniä.
selkään on tullut joskus hiusmurtuma, ja siksi selkä kipeytyy herkästi. Saan myös tosi helposti hartiat ja niskan jumiin, ja se laukaisee päänsäryn :P
Mulla on myös muutama väärään suuntaan osoittava varvas, mikä tekee välillä kävelemisestä vaivalloista. Ja kynsisieni neljässä kynnessä. Ne on kipeet ja näyttää hirveiltä, mutta mitkään lääke- eikä luontaistuotekuurit ole auttaneet.
unettomuus ja lievä masennus. ahdistus ja paniikkihäiriö on jo lientyneet.
Jatkuvat kovat reumaattistyyppiset nivelkivut. Syytä on tutkittu, mutta ei ole löydetty, joten en saa mitään hoitoakaan. Panadolilla pärjättävä, vaikka hyvin vaikeaa onkin eikä se auta juuri ollenkaan.
Minulla on niskakipua, joka säteilee käteen ja rintakehään. Syynä välilevyn pullistuma. Yksi on jo leikattu.
sitten minulla on alaselässä nikamansiirtymä, joka aiheuttaa iskiaskipua. Lisäksi skolioosi.
minulla on psoriasis, joka oireilee pahoin jalkapohjissa, kynsissä ja nivelissä.
Minulla on lisäksi atooppista ihottumaa.
lisäksi allergioita.
muuten olen terveenä ollut.
- Yleistynyt ahdistuneisuus, pelkään lähinnä sairauksia. Ei lääkitystä/hoitoa
- Jonkinasteinen bakteerikammo
- Jonkinasteinen kilpparin vajaatoiminta, ei hoitoa vielä. Oireen liuta tyypillisiä oireita
- Jännitysniska jonka seurauksena toistuvia päänsärkyjä
- Tenniskyynärpää. Särkyä ja kipuja
- Ahdas olkapää ja kiertäjäkalvosimessa repeämiä. Kipuja ja särkyjä sekä liikerajoitteita
- Ärtynyt suoli. Tunnen suolistoni olemassaolon jatkuvasti. Äkillisiä ripulikohtauksia, ilmavaivoja, kipuja.
Välillä tuntuu että elämä yhtä kipua ja särkyä. Ja ikää 40v.
Tenniskyynärpään takia olin noin vuosi sitten kuukauden saikulla. Vatsan takia tulee muutamia päiviä vuodessa oltua pois. Ei vaan pääse bussille ennen kun löysät on housussa.
Vierailija kirjoitti:
Eli perkeleellinen kiputila kaikissa lantion lihaksissa. Välillä on ok, mutta kipukohtaus saattaa yllättää missä vain, milloin vain. Tajuan että nyt se tulee, nyt pitää äkkiä saada kolme buranaa, että se kestäisi mahdollisimman vähän aikaa. Kipukohtauksen aikana huudan ääneen kivusta, enkä tiedä miten päin voisin olla. Olen mm. kotimme lähellä olevalla kävelysillalla pitänyt kaksi käsin kaiteesta kiinni ja huutanut.
Siis mikä tommonen on? Dg? Kauanko kestänyt? Onko hoitoa?
-hengenahdistus, joka pysyy allergialääkkeellä kurissa, tarvittaessa astmalääkkeet lisäksi, välillä infektiokierrettä
-lantion alueen toispuoleiset kivut, jotka tulivat kohtutulehduksen jälkeen ja liittyvät kuukautisiin, joita nyt siis niukennetaan keltarauhasvalmisteilla
-ahdistaa ja masentaa (tämä sairastelu, taloushuolet ja p*ska parisuhde)
Pahaa tekee teiän puolesta jotka joudutte kivun kanssa elämään :-(
Joku mainitsi jatkuvista pääkivuista, johon lääkärit eivät ole löytäneet syytä. Mulla oli sama ongelma!! Luulin jo että aivokasvain olisi... Mulle on auttanut tooodella paljon niinkin helppo neuvo eräältä lääkäriltä kuin että "juo enemmän vettä". Mietin että joopa joo mutta kokeilin kun ei alko epätoivo tulla. Jonkunlainen nestehukka ilmeisesti ollut kokoajan päällä, kun elänyt aikalailla kahvilla ja limuilla, kofeiinihan poistaa kehosta nesteitä. Kokeilkaa ja hämmästykää! Niinkin pieni muutos että juon 3l puhdasta vettä päivässä ja päänsäryt vähemtyneet 90%!
Vierailija kirjoitti:
Pahaa tekee teiän puolesta jotka joudutte kivun kanssa elämään :-(
Joku mainitsi jatkuvista pääkivuista, johon lääkärit eivät ole löytäneet syytä. Mulla oli sama ongelma!! Luulin jo että aivokasvain olisi... Mulle on auttanut tooodella paljon niinkin helppo neuvo eräältä lääkäriltä kuin että "juo enemmän vettä". Mietin että joopa joo mutta kokeilin kun ei alko epätoivo tulla. Jonkunlainen nestehukka ilmeisesti ollut kokoajan päällä, kun elänyt aikalailla kahvilla ja limuilla, kofeiinihan poistaa kehosta nesteitä. Kokeilkaa ja hämmästykää! Niinkin pieni muutos että juon 3l puhdasta vettä päivässä ja päänsäryt vähemtyneet 90%!
Tuo on kyllä totta, mulla ei ole pääkipeä oikeastaan ikinä, mutta silloin kun on johtuu siitä ettei ole juonut tarpeeksi ja nimenomaan VETTÄ.
t.m
Itse olen 25 vuotias, kuten sinulla minullakin on yli liikkuvat nivelet sekä vaivaisen luu, joka vaivaa silloin tällöin harvakseltaan.Myöskin todettu skolioosi joka ei kuulema ole kamalan paha, jos asialle aletaan tässä vaiheessa tekemään jotakin, mutta lihakset ovat jumissa vähän väliä jonkatakia selkä voi alkaa keräämään nestettä ja paisua jonka takia saattaa esiintyä huimausta ja niska kipua joskus niin voimakkaasti, ettei nukutuksikkaan saa. Olen kyllä kuullut jäsenhieronnasta jonka huhujen mukaan pitäisi saada säänöllisen käynnin jälkeen sen hoidettua pois, mutta saa nähä onko näin. Liikunta ainakin auttaa.
Astma ollut aina, pysyy kurissa lääkkeillä, mutta puhallusarvot aina olleet huonot.
Allergia, eläimet, pöly, on yhteydessä astmaan.
Paska selkä, välilevyn pullistuma ollut, kulunut, nikamat vähän niin ja näin, nyt välilevytyrä, hermokipua alaraajoihin, lihasjäykkyyttä, liikuntakyky rajoittunut, jaloissa osittain huono tunto ja varpaiden liikuttelu vaikeaa.ym.ym.
Tuosta aapeen käsihommasta tuli mieleen kun joskus fysioterapeutti ihmetteli miksi en punnerrusasennossa pidä kämmeniä maassa vaan kädet nyrkissä?
Oikean käden ranne ei taivu niin päin ja jos väkisin tekee se koskee.
Fyssari ihmetteli kättä ja huomasi ettei mulla ole nimettömässä voimaa olenkaan??
Joskus-90 luvun lopussa meni ohut teräslanka kädestä läpi nimettömän takaa enkä käynyt lääkärissä kun ei ollut erityisen kipeä ja verenvuotokin loppui, seuraavana aamuna ei nimetöntä saanut koukkuun ja toisellä kädellä murjaisin koukkuun sen hätäpäissäni ja se alkoi taas liikkumaan, nahan alla kulki pitkään patti sormea liikuttaessa mutta sekin hävisi joskus.
Sormi vaan on ihan voimaton enkä ole sitä tajunnut edes kun liikkuu muiden mukana.
Psoriasis Pustulosis, tekee vesirakkuloita kämmeniin.
ja näköjään dementiaa! =D