Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten vuoroasumiseen liittyvä kysymys..

Vierailija
09.12.2011 |

Varmasti tähän voi vastata myös että mitäs erositte jne.. Mutta jos ne kommentit ohitetaan niin kysyisin mielipiteitä.

Tilanne on seuraava.

Meillä on kaksi lasta, eronneet puolisot uusissa parisuhteissa (naimisissa ja kihloissa) ja hyvin sujunut, useita vuosia kestänyt vuoroviikkosysteemi. Nyt sitten lasteni isä on muuttamassa, ostanut uuden asunnon ja tekee ison rempan siellä. Vanha asunto on jo myyty ja aikovat muuttaa ihan pieneen asuntoon vuokralle remontin ajaksi. Muuten ihan mainio ajatus, mutta mies on päättänyt että lapset asuvat tämän ajan meillä. Kyse on joistakin kuukausista.

Tietenkin lapset ovat tervetulleita meille asumaan, ovathan he rakkaita lapsiani, mutta jostain syystä tämä asia kiukuttaa minua tod paljon. Mielestäni ratkaisu on mieheltä itsekäs. Varmaan siinä säästää rahaa, hermoja ym. Mutta onko tuo lasten kannalta oikein? Eikö lapsiperheessä asiat hoideta niin, että lapset ovat mukana? Miltä tämä ala-asteikäisistä lapsista tuntuu, isä ei voi elää teidän kanssa nyt, kun tekee remonttia.

Olisiko ollut kohtuullisempaa ensin kysyä asiaa meiltä, miltä kuulostaisi jos tehdään näin. Onko minulla oikeus vaatia mieheltä jotain elatustukea tuona aikana? Normaalisti meillä ei rahaa siirretä kun kulut jakautuvat tasan, isommat hankinnat katsotaan tapaus kerrallaan. Kuitenkin jos esim 2 tai 3 kk lapet ovat koko ajan meillä, rahaa kuluu ruokakauppaan ja kaikkiin pikkujuttuihin enemmän.

On meillä myöskin elämä suunniteltu (esim työt, voi olla pitkiä päiviä, reissuja tms) niin, etteivät lapset ole meillä joka toinen viikko. Aina on poikkeuksia ja kaikesta voitu neuvotella mikä on hyvä, mutta nyt minusta tuntuu että tämä tuli ihan puskista ja mies ei ole ajatellut lapsia, mua (vaikka ei sen tietysti tarvi exää muuten ajatella kuin lasten kautta) vaan ihan itseään, mikä on hänelle helppoa ja näppärää.

Mitä mieltä olette, onko tässä mun närkästymisessä järkeä?

Itse en vois tollasia ratkaisuja tehdä, kuitenkin lasten asiat aina otettava huomioon. Jotenkin ajattelen että olis melkein sama kun sanois että lähden nyt talvehtimaan Thaimaahaan loka-, marras- ja joulukuuksi, pidä sä lapset sillä aikaa. Eihän noinkaan vois tehdä. Elämä eletään ja asiat hoidetaan lapsiperheessä eri tavalla kuin lapsettomassa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitänyt ensin kysyä sinulta ja neuvotella korvauksista, joten sikäli saat olla närkästynyt. Mutta objektiivisesti ajatellen tuo kuulostaa minusta ihan kätevältä järjestelyltä ja myös lasten parhaalta: harva lapsi nauttii siitä evakossa asumisesta ja siitä että isi on kaikki illat remonttia tekemässä. Eikä mun mielestä oman asunnon remonttia, jossa lapset tulevat aikanaan asumaan puolet elämästään, voi verrata mihinkään Thaimaan reissuun.

Kai se isä kuitenkin aikoo ottaa lapset vähintään joka toinen viikonloppu siihen pieneenkin asuntoon? Jos ei, niin vaadi nyt ainakin se ja lisäksi jotain elatusta siksi aikaa kun lapset on teillä enemmän. Tai ehdota että lapset asuu sitten heillä pari kuukautta remontin valmistuttua ja käy sun luona vain viikonloppuisin. Mun tuntemat vuoroviikkovanhemmat tekee näin ihan jopa lomamatkojen takia - lapset on siis välillä pari viikkoa putkeen toisella ja sitten "korvaukseksi" saman ajan toisella vanhemmalla. Teillä aika olisi tietysti pidempi, mutta silti kyse vain väliaikaisesta järjestelystä.

Vierailija
2/2 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asaiallisesta vastauksesta. Vähän ajattelin että tulee ryöppy jotain uusperhe-erhe -paskaa vastaukseksi.

Vähän vihjasin miehelle silloin kun hän asian kertoi, että tässä pitää raha-asioita katsoa sitten jotenkin ja hän oli sitä mieltä että rahan säästön vuoksihan näin tehdään eli ei varmaankaan mitään elatusmaksuja makseta, kun ei muutenkaan. Voinkin tuohon ehdottaa että jos lapset ovat sitten josain vaiheessa pitemmän ajan heillä ja tavataan viikonloppuisin. Luulen, että tuo saa hänet miettimään rahan säästökysymyksiä muiltakin puolilta kuin omaltaan. Lopulta tavallaan kuitenkin on kyse lasten tarvimista rahoista.

Ehkä tässä vois lapsiltakin kysyä että miltä heistä tuntuu tämmönen järjestely.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme