Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuiset ronkelit syöjät ärsyttää!!!

Vierailija
09.12.2011 |

Eilinen ja toissapäiväinen neljän tähden illallinen pisti taas ärsyttämään. Juu ei kaikesta ruoasta todellakaan tarvitse tykätä, mutta aikuinen ihminen voi silti sen verran skarpata, että yrittää syödä jokaista ruokaa ja jättää kommentoinnin tyyliin "mitä ihmettä tää on, siis mitä se tarkoittaa, en mä tätä voi syödä" vähemmälle. Hävetti Sinikka Sokan ja Aleksi Litovaaran puolesta kun nämä kaksi ronkelia urputtivat. Muutenkin tuntuu, ettei yleissivistys Johanna Pakosenkaan päätä paljon pakota, vaikuttaa melko juntilta, ei edes tiennyt mitä ratatouille on... =/

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen ei tuo noin tökerösti julki, jos ei jostain pidä. monta kertaa kyseisessä ohjelmassa on fiksu ihminen syönyt vaikkei ole jostain pitänyt. Esim. Emma Kimiläinen Jari Puhakan etanoita.

Vierailija
42/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pidä itsekään kaikesta, kuten ei varmaan useimmat muutkaan, mutta ei tulisi mieleenkään lähteä tekemään siitä numeroa jossain tilanteessa. Aina olen kylässä/juhlissa yms. syönyt, mitä tarjotaan, otan sitten vaikka vähän vain. Tai jos ihan kauheaa on, jätän sen tai vien vaivihkaa pois. Moukkamaista tehdä omista syömisistä jokin numero. Minusta jo se oli typerää ja loukkaavaa, kun meidän lapsen rippijuhlissa kehoitettiin tulemaan ottamaan kahvia ruokailun jälkeen, ja tarjolla oli vaivalla tehtyjä monenlaisia kakkuja,niin yksi sukulaispariskuntamme ilmoitti kovaan ääneen, että he eivät tule, kun eivät pidä mistään makeasta. Onko tuosta tosiaan pakko tehdä numero, eikö olisi vain voinut ottaa kahvia sanomatta asiasta mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toki ronkeloinut pöydässä, joka on tosi lapsellista, vaan ällöilin kun piti täyttää työpaikan tisikone asiakastilaisuuden astioilla. (Inhoa sitä jämäruokien limaa, pahin on kaurapuurokattila.)

Bosnian sodasta selviytynyt kolleegani kommentoi touhujani, että se on vain ruokaa.

Nolotti ja myötähäpeän kaikkia ronkeleita kermaperseitä joita on nurkat väärällään.

Vierailija
44/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tykkää jostakin, sen voi jättää syömättä eikä siitä tarvitse tehdä numeroa.

Kaikesta ei tarvitse tykätä mutta ei siitä tarvitse tehdä myöskään ihan helvetinmoista haloota joka kerta. Ja tosiaan, allergiat ovat asia erikseen. Minullakin on kaveripiirissä pari tyyppiä, joiden syömiset on helpompi laskea kuin ne mitä ne eivät suostu syömään. Kummallakaan ei ole mitään tekemistä nirsoilussa allergoiden tms. kanssa. Toisen perustelut ovat aina "maistoin kerran 5-vuotiaana ja se oli kauheeta". No tota, voisko sitä vaikka ihan kokeilla olisko makuaisti kehittynyt 30 vuodessa? Mutta ei, kun kerran on maistettu muksuna ja huonoksi havaittu niin toista mahdollisuutta ei anneta. Ärsyttävää ja rasittavaa, varsinkin kun näistä syömärajotteista tehdään joka kerta isoääninen haloo.

Miksi joku haluaa rajoittaa omat ruokailunsa niin minimiin, ettei halua opetella syömään laajasti. En vaan tajua.

Vierailija
45/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on juuri tuollainen ärsyttävä ronkeli. Ei suostu edes maistamaan mitään uusia makuja, eikä tarvitse olla edes erikoista, niin ei maista. Jos näyttää, kuullostaa jotenkin sellaiselta, mistä hän ei osaa kuvitella, miltä maistuu, niin hänhän ei maista. Kasvikset ei tipu missään muodossa, salaateista ainoastaan kana tai tonnikala.Suosikkiruoka-aine varmaan jauheliha, siitäkään ei saa tehdä mitään "erikoista" kuten lasagne, vaan tyyliin lihamakaronilaatikko tai jauhelihakastike. Voitte vaan kuvitella miten ärsyttävää on tehdä ruokaa, kun 80% ei kelpaa. Ennen ei ollut mitään väliä, näännyttikö itsensä nälkään vai mitä söi, mutta nyt kun on lapsi, joka syö samaa ruokaa,n iin selitä nyt siinä sitten lapselle, miksi isi ei edes maista.

Vierailija
46/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pidä itsekään kaikesta, kuten ei varmaan useimmat muutkaan, mutta ei tulisi mieleenkään lähteä tekemään siitä numeroa jossain tilanteessa. Aina olen kylässä/juhlissa yms. syönyt, mitä tarjotaan, otan sitten vaikka vähän vain. Tai jos ihan kauheaa on, jätän sen tai vien vaivihkaa pois. Moukkamaista tehdä omista syömisistä jokin numero. Minusta jo se oli typerää ja loukkaavaa, kun meidän lapsen rippijuhlissa kehoitettiin tulemaan ottamaan kahvia ruokailun jälkeen, ja tarjolla oli vaivalla tehtyjä monenlaisia kakkuja,niin yksi sukulaispariskuntamme ilmoitti kovaan ääneen, että he eivät tule, kun eivät pidä mistään makeasta. Onko tuosta tosiaan pakko tehdä numero, eikö olisi vain voinut ottaa kahvia sanomatta asiasta mitään.

ihan vaan kohteliaisuudesta emäntää kohtaan. En minäkään syö kotona mitään makeaa leivonnaista tms. mutta joka kerta otan jos sellaista tarjotaan, enkä ala kovaan ääneen siitä mesoamaan että en pidä. Syön kiltisti vaikka en tosiaan pidä.

Vierailija
47/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jokainen aikuinen tietää jo mistä pitää ja mistä ei. Mun mielestä on vähän hölmöä pitää jotain ronkelina jos hän ei pidä esim. oliiveista ja jättää ne syömättä.

Toki mä olen samaa mieltä siitä että aina voi maistaa uusia juttuja, eihän sitä muuten tiedä pitääkö siitä vai ei? Mutta jos ei pidä ja jättää sen takia syömmättä, niin onko silloin muka ronkeli?

Se ohjelma mistä aloituksessa oli on jäänyt multa katsomatta. Onhan se tietysti tyhmää aikuiselta jos tekee numeron siitä että ei pidä jostain, sen voi laittaa nätisti sivuun ja olla hiljaa.

Omat lapset olen opettanut maistamaan aina, ja kyllä ne maistaa. Mutta on tullut selväksi mistä ne ei pidä ja en pakota syömään esikoista hillosipuleita tai keskimmäistä maksaa, ne ei tykkää ja ilman noitakin pärjää.

Vierailija
48/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sanoa, että mulle on aika vieras ilmiö nämä ronkelit aikuiset. Tuttavapiirissäni on ihan muutama ronkeli. Monella on joku inhokki, esim, paras ystäväni inhoaa oliiveja ja äitini lammasta (on syönyt koko lapsuutensa lammasta ja omien sanojensa mukaan inhoaa sitä villasukan makua), mutta niin saa ollakin. Erikoisruokavalioita on, sekä allergioiden että vakaumuksen takia - itsekin olen kasvissyöjä, tosin raskauden aikana aloin syödä kalaa. Oman "ikkunani" sisällä tykkään kaikista ruuista ja ruoka-aineista, tai nyt ei ainakaan tule mieleen mitään inhokkia. Toki kaikki ruuat eivät ole aina niin superhyviä, ja huonolaatuiset ruoka-aineet harvoin maistuvat hyvältä.

Vierailija
49/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nykyään JOKA RUOKAAN tungetaan vuohenjuustoa, homejuustoa ja riistaa. Yhtään näistä en pysty syömään ja en syö. Se on minun oikeus. Muotijuttu ja niin ärsyttävä !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Yök

Samoin vuohenjuusto ja homejuusto, ei todellakaan muotia. Tietenkään kaikkien ei tarvitse pitää kaikesta, mutta asian voi hoitaa tyylikkäästi ja matalalla profiililla eikä märisten ja kitisten.

Vierailija
50/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tökeröä nirsoilla ja yökkäille ruoille, vaikka niistä ei pitäisikään. Herättää aina myötähäpeää kun tähän ihmistyyppiin törmää.

Vierailija
51/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan ei ole syödä mitään, mutta on todella huonokäytöksistä tehdä siitä itse suuri numero. Pakonen ja se toinen nyrpistelivät ruoille kuin pikkulapset. Käsittämätöntä tyylittömyyttä.

En itse pidä vuohenjuustosta ollenkaan, mutta jos sitä minulle tarjottaisiin, niin söisin vähän. Sisäelimiä en pystyisi varmaan maistamaankaan, mutta en tekisi siitä isoa haloota - söisin muun, mikä olisi lautasella.

Vierailija
52/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on juuri tuollainen ärsyttävä ronkeli. Ei suostu edes maistamaan mitään uusia makuja, eikä tarvitse olla edes erikoista, niin ei maista. Jos näyttää, kuullostaa jotenkin sellaiselta, mistä hän ei osaa kuvitella, miltä maistuu, niin hänhän ei maista. Kasvikset ei tipu missään muodossa, salaateista ainoastaan kana tai tonnikala.Suosikkiruoka-aine varmaan jauheliha, siitäkään ei saa tehdä mitään "erikoista" kuten lasagne, vaan tyyliin lihamakaronilaatikko tai jauhelihakastike. Voitte vaan kuvitella miten ärsyttävää on tehdä ruokaa, kun 80% ei kelpaa. Ennen ei ollut mitään väliä, näännyttikö itsensä nälkään vai mitä söi, mutta nyt kun on lapsi, joka syö samaa ruokaa,n iin selitä nyt siinä sitten lapselle, miksi isi ei edes maista.

Eläminen sellaisen ihmisen kanssa oli ärsyttävää ja rajoittavaa, eihän sellaisen kanssa voi edes syödä ulkona, paitsi kotiruokabaarissa lihapullapäivänä. Seuraava kumppani olikin normaali ja osasin todellakin arvostaa hänen käytöstään!

Vierailija
53/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoka "näyttää epäilyttävältä"! Herranjestas, mitä sekin tarkoittaa? En tunnista makaronin tuttua putkimaista muotoa tai jauhelihan kotoisaa rakennetta? En uskalla maistaa kun en ennalta tiedä miltä ruoka maistuu? Rajoittuneita ja lapsellisia kuin taaperoikäiset.

Vierailija
54/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun pitäis syödä jotain sellasta mistä en tykkää? Edes maistaa, tiedän kyllä miltä se maistuu? Jos kokkaaja siitä loukkaantuu, niin pienestä loukkaantuu. Jokainen ei todellakaan tykkää samoista ruuista ja kaikilla on inhokkinsa. En tykkää tomaatista, joten jos joku sitä tunkee jossain muodossa ruokaan niin olen sitten vaikka törkeä, mutta kaivan ne tomaatit pois sieltä. Piste.

toisten huomioonottaminen, se ettei elämässä voi aina tehdä niin kuin itse haluaa, hyvä käytös..., mutta toisaalta, eihän kaikki täysi-ikäiset käyttäydy hyvin tai aikuismaisesti.

Vierailija
55/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pidän juntteina ja sivistymättöminä tuollaisia ronkeleita sörkkijäitä.

pidän jätemyllyjä juntteina. Ja sellaisia, jotk aeivät osaa ottaa muita huomioon, sivistymättöminä (sivistynyt emäntä kysyy vierailta etukäteen, sinä ilmeisesti et)

eri makuja, vaan vetää vanhentunutta ja huonolaatuista ruokaa. Enpä ole koskaan ajatellut, että esittäisin tilauksen etukäteen jos menen jollekin kotiin syömään. Allergiat on asia erikseen.

Vierailija
56/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluan. Allergiat ja erikoisruokavaliot otan huomioon, mutta en todellakaan lähde kyselemään, mikä ruoka mahdollisesti aiheuttaa aikuisella ihmisellä oksennusrefleksin tai muun inhotuskohtauksen. Tosin kiukkua ja ärsyttäviä nyrpistelijöitä ei kaveripiiriin kuulukaan. Eikä tuu. En jaksaisi nousten kanssa viettää vapaa-aikaa. Ja kyllä, kiellän lapsiltakin kaiken ruoalle nyrpistelyn. Osaavat muuten käyttäytyä ravintolassa paremmin, kuin moni aikuinen, ikää 3 ja 5 v.

Tähän ei ole mitään lisättävää.

Vierailija
57/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nirso ja olen ollut jo lapsesta asti sille en voi mitään. Olen kuitenkin syönyt esim. katkarapuja ja kalaa työpaikan tilaisuuksissa kun niitä on eteen kannettu. En kaikkea mutta edes osan.

Koskaan en ole voinut syödä kokonaista banaania yökkäämättä. Lapsena pystyin syömään palan mitä koulussa joskus oli. Eilen ajattelin että kyllä minä nyt aikuisena pystyn. Ja koetin mutta pakko oli sylkeä jo toinen haukku pois tai olisi oksentanut kunnolla. Kuitenkin esim. hedelmäsalaatin seassa syön banaania mielelläni eikä aiheuta mitää eli kyse ei ole allergiasta vaan ilmeisesti suun tuntemuksesta.

Kun minulla on vielä paljon allergioita niin on tosi kurjaa jos toiset tyrkyttävät ja tyrkyttävät että pitäisi syödä tarjottavia. Maidosta kun tulee jo pienestäkin määrästä tosi kurja olo ja kiire ottaa anthistamiinia. Monista muista vaan kurja olo ja niitä saatan syödäkkin pikkasen kohteliaisuudesta. Helpompaa olisi kun laitettaisiin ruuat tarjolle ja kerrottaisiin kysyttäessä mitä missäkin on ja ei tehtäisi sen kummempaa numeroa siitä mitä kukin sitten syö.

Vierailija
58/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisilla, joskus myös lapsilla. Ei kaikkea tarvitse ääneen sanoa jos ei tykkää tms. tai jos joku on "epäilyttävää". Jättää vaan syömättä, mutta toki pitää edes maistaa ensin. Allergiat on toki ihan ymmärrettävä juttu.

Ja tuo neljän tähden illallinen oli ihan perseestä tällä vkolla. Jopa mieskin sanoi että onpas kummallinen illallisporukka!

Vierailija
59/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen joskus tuollaisiin vieraisiin törmännyt. Eikö sukulaispariskunta tosiaankin olisi voinut sanoa kohteliaasti hymyillen "kiitos" ja mennä ottamaan sitä kahvia ja jättää kakut vähin äänin väliin. Ihmisillä voi olla eri syitä, mikseivät syö makeaa, mutta fiksusti käyttäytyvä vieras ei tee asiasta numeroa sen enempää kuin hienotunteinen emäntä tai isäntä ei ala tivata selityksiä, miksi vieras tyytyy pelkkään kahviin...

Vierailija
60/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muka hienot ihmiset, jotka laittavat ruuaksi riistaa, poroa, sitä helvatun homejuustoa ja vuohenjuustoa JOKA paikkaan.

Eivät vaivaudu kysymään vierailta, vaan tekevät oman maun mukaan. Ja nämä ihmiset seitten itse eivät kuitenkaan syö kaikkea, esim mätiä, graavisiikaa, tosi tulista ruokaa tms. Mutta sehän on heidän mielestä IHAN ERI ASIA. Voi kuvitella ap:n olen juuri tällainen

tunkee sitä vihoviimeistä vuohen- ja homejuustoa joka hiton annokseen jälkiruokaa myöten, samoin aurinkokuivattua tomaattia. Vuohenjuusto vielä menee, mutta kun kanafileen sisälle on työnnetty lusikkakaupalla juustoa ja tomaattia niin ei sitä kanaa sieltä seasta enää maista. Sama lohimedaljonkien, jauhelihapihvien, filepihvien yms yms kanssa.

Eräs tuttuni on myös juuri tuollainen, joka moittii muita ihmisiä nirsoiksi ja ylpeänä valistaa miten hänet on kasvatettu syömään kaikkia ruokia, mutta kummasti puolet ehdottamistani tarjoiluista ei kelpaa hänelle. Silti tulee nalkutusta nirsoudesta, kun muut jättää jotain syömättä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi