Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuiset ronkelit syöjät ärsyttää!!!

Vierailija
09.12.2011 |

Eilinen ja toissapäiväinen neljän tähden illallinen pisti taas ärsyttämään. Juu ei kaikesta ruoasta todellakaan tarvitse tykätä, mutta aikuinen ihminen voi silti sen verran skarpata, että yrittää syödä jokaista ruokaa ja jättää kommentoinnin tyyliin "mitä ihmettä tää on, siis mitä se tarkoittaa, en mä tätä voi syödä" vähemmälle. Hävetti Sinikka Sokan ja Aleksi Litovaaran puolesta kun nämä kaksi ronkelia urputtivat. Muutenkin tuntuu, ettei yleissivistys Johanna Pakosenkaan päätä paljon pakota, vaikuttaa melko juntilta, ei edes tiennyt mitä ratatouille on... =/

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko jotakin mitä ei voi syödä. Ei kuulemma ole mitään rajoitteita.

Noh, tein sitten piirakkaa, jossa on sieniä. Hän ei syönyt koska inhoaa sieniä. Seuraavalla kerralla tein piirakkaa, jossa EI ole sieniä mutta on keitettyä kananmunaa (lihapiirakka). Hän ei syönyt, koska inhoaa kananmunaa.

Sitten tarjosin vuodenjuustopiirakkaa. Ei syönyt, koska inhoaa vuohenjuustoa.

Että näin.

Sitten minulla on kaveri, joka ei syö maitotuotteita, ei viljoja, ei lihaa ja inhoaa monia kasviksia. En tarjoa enää mitään :)

Vierailija
22/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pidän juntteina ja sivistymättöminä tuollaisia ronkeleita sörkkijäitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos niitä minulle tarjotaan kyläillessäni tai ravintolassa siten, että en itse voi valita, mitä syön, niin kyllä minä niitäkin syön, ihan urputtamatta ja valittamatta ja numeroa tekemättä. Se on aikuisuutta ja hyvää käytöstä.

muka hienot ihmiset, jotka laittavat ruuaksi riistaa, poroa, sitä helvatun homejuustoa ja vuohenjuustoa JOKA paikkaan. Eivät vaivaudu kysymään vierailta, vaan tekevät oman maun mukaan. Ja nämä ihmiset seitten itse eivät kuitenkaan syö kaikkea, esim mätiä, graavisiikaa, tosi tulista ruokaa tms. Mutta sehän on heidän mielestä IHAN ERI ASIA. Voi kuvitella ap:n olen juuri tällainen

Vierailija
24/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun pitäis syödä jotain sellasta mistä en tykkää? Edes maistaa, tiedän kyllä miltä se maistuu? Jos kokkaaja siitä loukkaantuu, niin pienestä loukkaantuu. Jokainen ei todellakaan tykkää samoista ruuista ja kaikilla on inhokkinsa.

En tykkää tomaatista, joten jos joku sitä tunkee jossain muodossa ruokaan niin olen sitten vaikka törkeä, mutta kaivan ne tomaatit pois sieltä. Piste.

Vierailija
25/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään JOKA RUOKAAN tungetaan vuohenjuustoa, homejuustoa ja riistaa.

Katsoin tuossa taannoin erään vantaalaisen ravintolan pikkujoulumenua; pääruokavaihtoehdot oli lohta vuohenjuustolla ja naudanlihaa vuohenjuustolla... tosiaan nyt toi v-juusto on niin muotia että sitä on joka paikassa. Itse en tykkää, enkä tosiaan maksais siitä että saan syödä vuohenjuustolla kuorrutettua nautaa kun en naudanlihaakaan syö. Jos jossain kyläpaikassa tarjotaan, voin vähän "pitkin hampain" syödä. Homejuustosta taas lentää laatta justiinsa, eli sitä en voi ees kohteliaisuudesta maistaa.

Vierailija
26/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pidän juntteina ja sivistymättöminä tuollaisia ronkeleita sörkkijäitä.

pidän jätemyllyjä juntteina. Ja sellaisia, jotk aeivät osaa ottaa muita huomioon, sivistymättöminä (sivistynyt emäntä kysyy vierailta etukäteen, sinä ilmeisesti et)

Vierailija
27/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin tuossa taannoin erään vantaalaisen ravintolan pikkujoulumenua; pääruokavaihtoehdot oli lohta vuohenjuustolla ja naudanlihaa vuohenjuustolla... tosiaan nyt toi v-juusto on niin muotia että sitä on joka paikassa. Itse en tykkää, enkä tosiaan maksais siitä että saan syödä vuohenjuustolla kuorrutettua nautaa kun en naudanlihaakaan syö. Jos jossain kyläpaikassa tarjotaan, voin vähän "pitkin hampain" syödä. Homejuustosta taas lentää laatta justiinsa, eli sitä en voi ees kohteliaisuudesta maistaa.

Täällä Oulussakin on ravintoloita, jonka joka ikisessä ruuassa on vuohenjuustoa ja/tai riistaa jossain muodossa (esim just äitienpäivämenussa tms). En mene sellaiseen ravintolaan koskaan.

En syö voimakkaista juustoja. Piste. Enkä riistaa tai poroa

On niiin muotia täällä junttilassa... huomaa sen tuosta neljän tähden illallisestakin

Vierailija
28/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun pitäis syödä jotain sellasta mistä en tykkää? Edes maistaa, tiedän kyllä miltä se maistuu? Jos kokkaaja siitä loukkaantuu, niin pienestä loukkaantuu. Jokainen ei todellakaan tykkää samoista ruuista ja kaikilla on inhokkinsa.

En tykkää tomaatista, joten jos joku sitä tunkee jossain muodossa ruokaan niin olen sitten vaikka törkeä, mutta kaivan ne tomaatit pois sieltä. Piste.

Jos sut on kutsuttu vaikka illalliselle ja ruokana on jotakin josta et niin pidä, niin istutko tosiaan tyhjän lautasen kanssa pöydässä muiden syödessä? Ja se on sun mielestä ihan ok? Sanotko vielä että yök en syö!

Itsekään en pidä läheskään kaikesta, mutta kaikenlaista olen syönyt sellaisissa tilanteissa, joissa syömättä jättäminen ilmeisen selvästi loukkaisi ruoan tarjoajaa, esim. tilanne jossa ruoka tuodaan lautasella eteen. Minä en siihen kuollut vaikka esim. kerran söin silloin inhoamaani katkarapuleipää, mutta syömättä jättäminen olisi herättänyt huomiota ja ihmetystä ja taatusti loukannut isäntäväkeä. Siis kun syynä on se, että aikuinen ihminen ei TYKKÄÄ. Allergiat on asia aivan erikseen.

Vierailija
29/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kans ärsytti se nariseva Johanna. Naurettavaa käytöstä. Jos ei tykkää jostakin, sen voi jättää syömättä eikä siitä tarvitse tehdä numeroa.

Vierailija
30/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Oulussakin on ravintoloita, jonka joka ikisessä ruuassa on vuohenjuustoa ja/tai riistaa jossain muodossa (esim just äitienpäivämenussa tms). En mene sellaiseen ravintolaan koskaan. En syö voimakkaista juustoja. Piste. Enkä riistaa tai poroa On niiin muotia täällä junttilassa... huomaa sen tuosta neljän tähden illallisestakin

ettei tähän maahan mahdu kuin yksi asia kerrallaan.

Silloin kun joku on muotia, ei mitään muuta tahdo löytää kovallakaan yrityksellä.

Vaihtoehdot voisivat olla joskus kivoja :p

Vierailija
31/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö siis syö mitään lihaa vai miksi ei suomalainen lähiruoka käy? Ja mitähän lihaa tarkoitatte riistalla? Hirveä, peuraa, kaurista, jänistä, kanalintuja..? Aika eri makuisia nuo kaikki. Mutta tietty jos tykkää vaan syödä Brasiliasta tänne rahdattua härkää, niin mikäs siinä sitten:D

Vierailija
32/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisessa muodossa voin niitä syödä. Mitä tekisitte tilanteessani? Minä teen niin että syön ja kärsin seuraukset. Esim. voin syödä limenmakuista juustokakkua mutta en voi syödä limeä sisältävää salaattia. Sama juttu useimpien tomaattiruokien kanssa, kypsentämätöntä en voi syödä (suu menee rikki) mutta osia ruoista missä on kypsää tomaattia voin, välillä kypsistäkin menee suu rikki.

Vierailija
33/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluan. Allergiat ja erikoisruokavaliot otan huomioon, mutta en todellakaan lähde kyselemään, mikä ruoka mahdollisesti aiheuttaa aikuisella ihmisellä oksennusrefleksin tai muun inhotuskohtauksen. Tosin kiukkua ja ärsyttäviä nyrpistelijöitä ei kaveripiiriin kuulukaan. Eikä tuu. En jaksaisi nousten kanssa viettää vapaa-aikaa. Ja kyllä, kiellän lapsiltakin kaiken ruoalle nyrpistelyn. Osaavat muuten käyttäytyä ravintolassa paremmin, kuin moni aikuinen, ikää 3 ja 5 v.

Vierailija
34/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö siis syö mitään lihaa vai miksi ei suomalainen lähiruoka käy? Ja mitähän lihaa tarkoitatte riistalla? Hirveä, peuraa, kaurista, jänistä, kanalintuja..? Aika eri makuisia nuo kaikki. Mutta tietty jos tykkää vaan syödä Brasiliasta tänne rahdattua härkää, niin mikäs siinä sitten:D

voimakas maku, johon tottumaton ei sitten tykkää syödä. Tai sitten ne ovat näitä täällä etelässä kokattuja karseita läski"käristyksiä" tai kaupasta ostettua kamalaa poron/hirvenlihaa, millä ei ole mitään tekemistä kunnon käristyslihan tms kanssa! Itse saan poroa ja hirveä kotoa ja en kaupasta suostu noita jätteitä ostamaan. Ja kun lapsesta asti on kaikki ruoat tehty jommasta kummasta lihasta, joten makuunkin on tottunut :)

Vierailija
35/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla on ihan normaalia, että aikuiset osaavat hoitaa kutsuilla itse syömisensä. Kukin syö sitä mitä haluaa tarjottavista ja kukaan ei tule ihmettelemään mikset sä syö tuota?

Vierailija
36/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä esim. en syö "punaista" lihaa juuri ollenkaan. Naudan- ja hirvenliha maistuu pahalta... mutta tosiaan jos jossain illallispöydässä tarjotaan niin syön kyllä vähän. Jälkeenpäin olo ei sit ole ihan mahtavin, ruoansulatus menee jotenkin shokkiin.

Vierailija
37/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimakas maku, johon tottumaton ei sitten tykkää syödä. Tai sitten ne ovat näitä täällä etelässä kokattuja karseita läski"käristyksiä" tai kaupasta ostettua kamalaa poron/hirvenlihaa, millä ei ole mitään tekemistä kunnon käristyslihan tms kanssa! Itse saan poroa ja hirveä kotoa ja en kaupasta suostu noita jätteitä ostamaan. Ja kun lapsesta asti on kaikki ruoat tehty jommasta kummasta lihasta, joten makuunkin on tottunut :)

Riistassa on todellakin VOIMAKAS maku, en pysty syömään (koskee hirveä, poroa, riistalintuja, jänistä jne). Enkä ole ainoa. Lampaastakaan en tykkää, mutta pystyn syömään. Homejuustoa enkä vuohenjuustoa en pysty syömään, niistä jää kitalakeen ihmeellinen maku. Oksettaa

Kohtelias emäntä osaa kysyä vierailta, mitä syövät. Juntit av-mammat eivät.

En minäkään tarjoa vieraille tulista ruokaa, vaikka itse rakastan sitä. Siis todella tulisesta.

PS. en syö Brasilialaista härkää, minulla on varaa ostaa suomalaista, samoin minulla on varaa ostaa siikaa ja muita suomalaisia kaloja

Vierailija
38/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tykkää esim. kypsennetystä kaalista ja herneistä, joulupöydäsä silleistä + laatikoista + rosollista, salmiakista, cheddarista, sinihomejuustosta tai ylipäänsä useimpia vahvoja juustoja (jotkut on kyllä sitten taas tosi mieluisia), maissia, rusinoista missään ruuassa jne.

Sen sijaan syön kyllä erittäin mielelläni raakaa kalaa, kaikkia mahdollisia mereneläviä, vuohenjuustoa, riistaa jne.

Itse teen niin, että jos tarjolla on jotain mistä en pidä, jätän sen joko väliin (esim. ne joulupöydän sillit) tai lautaselle jos sen voi tehdä huomaamattomasti (esim. muutama suikale kypsennettyä kaalia lisukkeena jossain ruuassa). Joskus kyllä syön niitä ihnokkejakin jos se tuntuu jotenkin helpommalta (esim. en sylje rusinoita pois) enkä varsiknaakn KOSKAAN, IKINÄ kommentoi mitään "hyi, yök"-juttuja.

Ja silloin kun meille tulee vieraita, kysyn aina ruokarajoitteet (sekä allergiat että inhokit). Esim. paras ystäväni inhoaa selleriä ja hänen miehensä on allerginen parikalle, eikä ole mikään ongelma tehdä ruokaa ilman niitä. Ruuan teko onnistuu myös vaikka kutsutuissa olisi vegaani tai keliaakikko, ja vielä helposti koska maailma on pullolaan reseptejä joilla tällaiset onnistuvat ilman erityistä vaivannäköä tai kummallisia aineksia.

Vierailija
39/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttui johanna pakosesta valitettavasti ihan täysin käsitys tuon ohjelman myötä. Eikä pelkästään tuon ruokavalikoivuuden vuoksi. Jotenkin olin niin kuvitellut hänet erilaiseksi, sivistyneeksi, fiksuksi, puhetavaltaankin erilaiseksi. Kaikki tökki kun hän avasi suunsa, nariseva ääni, tapa puhu, pitää kyynerpäitä pöydällä, tietämättömyys(junttius) ihan yleistiedossa yms.

Vierailija
40/66 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tykkää jostakin, sen voi jättää syömättä eikä siitä tarvitse tehdä numeroa.

Kaikesta ei tarvitse tykätä mutta ei siitä tarvitse tehdä myöskään ihan helvetinmoista haloota joka kerta. Ja tosiaan, allergiat ovat asia erikseen.

Minullakin on kaveripiirissä pari tyyppiä, joiden syömiset on helpompi laskea kuin ne mitä ne eivät suostu syömään. Kummallakaan ei ole mitään tekemistä nirsoilussa allergoiden tms. kanssa.

Toisen perustelut ovat aina "maistoin kerran 5-vuotiaana ja se oli kauheeta". No tota, voisko sitä vaikka ihan kokeilla olisko makuaisti kehittynyt 30 vuodessa? Mutta ei, kun kerran on maistettu muksuna ja huonoksi havaittu niin toista mahdollisuutta ei anneta. Ärsyttävää ja rasittavaa, varsinkin kun näistä syömärajotteista tehdään joka kerta isoääninen haloo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi