Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¨¨HELMIEN TORSTAILÖPINÄT¨¨

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan muistuttumaan köpöttelevää mummoa. Liitoskivut on niin valataisat, että liikkuminen on vaikeaa. Toivottavasti nämä edes hiukan helpottais.

Olen jälleen tehnyt inventaarion esikon vaatekaappiin ja aika tyhjäksi se kävi :( Elokuussa hankittiin hirvee kasa vaatteita jotka alkaa jo nyt oleen pieniä!!! Neiti on yhtäkkiä tehnyt kasvupyrähdyksen. Eihän tässä muu auta kuin mennä ostoksille ja toivoa, että kasvuvauhti hieman tasaantuisi. En viittis kauheen ylisuuriakaan vaatteita ostaa, ne kun ei ole enää nättejä päällä saatikka sitten mukava käyttää.

Masussa vauhti sen kuin kiihtyy ja saan yöllä ravata jo pariin kertaan vessassa. Unen saanti niiden kertojen jälkeen on hankalaa kun vaavi alkaa jumpaamaan ja se ei ole mitään rauhallista touhua. Voipi olla etten nuku kohta lainkaan. Onneksi saan olla päivät rauhassa joten jos nukuttaa niin voin otta nokoset halutessani (ja niin tulee aika usein tehtyä).

Isänpäivästä joku eilen kyseli vai oliko se tiistaina...mutta kuitenkin. Alina tekee lahjan koulussa ja minä olen ostanut kirjan. Leivomme kakun sunnuntaiksi, aamulla aamiainen sänkyyn ja päivällä teen ruoan. Siinä on juhlintaa sunnuntaille ihan riittävästi. Vaikka sopiihan sitä juhlia kun on niin loistava isä ja ihana mies :)

Nyt vois taas touhuta jotain hyödyllistä... Mukavaa torstaita Helmenkantajille!

Birdy

Vierailija
2/9 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan tänään hivenen runsaslukuisempi joukko helmiä koneen äärellä?

Mä olen edelleen päässyt melkoisen vähällä vaivalla tämän raskauden kanssa (niinkuin kyllä edellisenkin), suurimpana ongelmana tämä tajuton yskä joka ei tunnu lähtevän sitten millään. Mies heräsi myös kuumeisena tänään, toivotaan että isommat lapset säästyvät kokonaan eikä taaperokaan enää pahemmaksi menisi kun on jo viikkotolkulla sairastellut.

Tänään rapsahti äitiysavustus tilille, mitähän sitä lähtisi shoppailemaan? Kun ei oikein mitään tarvikaan, siis vauvalle. Oma vaatevarasto on tosi heikoissa kantimissa, mutta kun ei noita äitiysvaateitakaan kauheasti viitsisi haalia.

Liikku(kohan) se eilen puhui hieronnasta, mä olen kyllä käynyt sekä edellisen että tämän raskauden ajan säännöllisesti kerran kuussa hierojalla kun ei hartiat oikein muuten kestä näitä toimistohommia. Samalla hierojalla kävin edellisessä raskaudessa myös vyöhyketerapiassa, luultavasti aloitan kohta myöskin sen tässä raskaudessa. Viimeksi kävin kyllä vaan ihan lopussa synnytyksen käynnistämiseksi, ei kyllä siihen auttanut tippaakaan. =) Mutta ei mulle ikinä ole sanottu että hieronnasta olisi mitään haittaa raskaana oleville, loppuraskaudesta sitten vaan olin istualtani hierottavana.

Isänpäivästä... taapero askartelee hoidossa kortin, tyttö koulussa, poika ehkä ostaa tai jotain kun ei ne varmaan enää yläasteella niitä askartele. Mä olen ostanut sellaisen kivan t-paidan ja varmaan ostan vielä jotain namuja, kirja olis mustakin kiva muttakun ei tuo mies ole oikein lukijatyyppiä =) Kakun yritän ehtiä tekemään ja todennäköisesti mennään ravintolaan syömään.

Siinäpä kai tärkeimmät, seuraava neuvola on vasta joskus loppukuusta. Mukavaa torstaipäivää!

Manna ja eekuli 24+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittautuu joukkoon, kivut täälläkin vaan yltyy lähinnä lonkkiin vaan koskee ( mies sanoi että peppu leviää vauvan tuloa varten ) Ja jotenkin tuo kävely / oleilu muistuttaa vanhaa mummo tyyliä.. Juu kenkien laittaminenkin alkaa olee aika tuskaa !!

Masuun ei oikeastaaan uutta, yöt on saanu nukuttua aika rauhassa, aamulla potkitaan sitten ylös !! Supistelut on loppunu kun seinään ?? Mitä ihmettä mä taisin selvitä sittenkin , no tiistaina lääkäri ja katsotaan mitä se sanoo...

Isänpäiväksi pitäisi keksiä jotain , lahjaideoita miehelle joka rakastaa ulkoilmaa ?? Kaikkee melkein on. Ainiin tänään selviää saadaanko oma talo !!!!! Meidän paritalosta tuli todella hyvä tarjous ettei nyt kannata jättää myymättä ja ihan pankkitätistä kiinni saadaanko se talo !! Mä jo täällä mielessä sisutan ja pakkaan !! Joulukuussa pääsisi muuttamaan, on leivinuunia ja takkaa yms. leikkimökkiä pihalla , isot terassit ja tilaa :) Pitäkää tytöt peukkuja !!!

Mutta nyt suihkuun ja kahveelle...

Minkki ja oskari 25+1

Vierailija
4/9 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen torstai, ihanaa... Mä aina odotan tätä torstaita, saa siirtyä seuraavalle viikolle... Mä olen nyt ollut kotona supistusten takia viikon, vieläkään ei ole helpottanut, ja kohtu on ruvennut " napsumaan" tuolta alhaalta, tuntuu tosi hassulta. Tiistaina kävin neuvolassa ja terveyden hoitaja lupasi jutella lääkärini kanssa ja soittaa sitten minulle, eilen ja tänä aamuna olen soittanut neuvolaan, mutta eipä ole vielä kerinnyt th puhumaan lääkärin kanssa, olis vaan kiva ilmoitella työpaikalle mikä on " tuomio" , th kyllä sanoi, ettei näe kuin yhden vaihtoehdon ja se on sairaslomalle jäänti. Onneksi ei olis kovin pitkä aika kun muutenkin sais jäädä pois töistä. (Mulla alkaa äippäloma 4.1, mutta vuosilomien ja ylityövapaiden takia jään pois niin että vika työpäivä olisi 16.12, siihenkin siis enää reilu kuukausi... Jotenkin tuntuu hassulta että se tulee jo noin pian, vastahan sitä plussasi... ja kohta onkin (toivottavasti!) oma nyytti kainalossa...)

Th sanoi että vauva selviäisi hyvin jos päättäisi syntyä nyt, mutta toivottavasti ei silti ihan vielä...

Masussani on alkanut sellainen vilske, että luulisi siellä olevan enemmänkin tulossa kuin tuo yksi... Mulla on alkanut nyt niitä univaikeuksia, taitaapi elimistö valmistua vauvan tuloon, tämän viikon olen herännyt joka yö tasan klo 3.40 ja unenpäästä olen saanut kiinni vasta tunnin tai parin päästä... Kun ei viitsis nousta ylös sängystäkään, kun nuo meidän koirat aloittaa sitten hirveän metelin... Kun luulevat että on aamu ja heillä ruoka-aika, great!

Joku täällä sanoi, että on hankaluuksia laittaa kenkiä kiinni, eilen illalla leikkasin varpaankynsiä, ja oli kyllä yhtä tuskaa... Sanoin miehellenikin että saa varautua siihen, että joutuu leikkaamaan varpaankynteni vastaisuudessa... Toisaalta on ihan hyvä ettei vielä ole tuota lunta tullut saa laitettua vielä sellaisia kenkiä mitkä vain " tökkäistään" jalkaan... Saa nähdä sitten helmikuussa...

Napero ja masukki 27+0

Vierailija
5/9 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, kyllä taas tökki duunissa tänään...olin viel eilisen vapaalla ja tottakai kaikki mattimyöhäset on roudanneet lappunsa toimistolle...no, onneks saatiin purettua sumaa aika hyvin. Meidän toinen uusi työntekijä aloitti tällä viikolla ja hän sitten on saanut paukutella munkin töitäni ihan urakalla....Mun sijaiseni aloittaa ensi kuun alussa vasta, käy kyllä opiskelemassa mun asiakkaiden juttuja ennen sitä...

Mullakin tuntuu toi kumartelu olevan jo hankalaa, pitäis talvikengät (jos nyt mitään talvea edes tulee....) ostaa sellaiset missä ei ole nauhoja eikä muitakaan kikkailuja. Lantio tuntuu puutuvan yöllä entistä herkemmin ja joudun vaihtamaan kyljeltä toiselle tosi usein. Onneksi masukki ei herää vaan jatkaa kiltisti uniaan. Aamulla kyllä aletaan seitsemän maissa koputtelemaan, että jokos sitä herättäisi :) Vaikka heräilen yöllä niin saan kyllä hyvin unen päästä kiinni, ainakin vielä.

Tulevalle iskälle kasasin isyyspakkauksen isänpäiväksi, onpahan jotain ylläriä.

Nyt pitää mennä pötköttelemään!

Minkille peukkuja asunnon kanssa ja muillekin mukavaa illan jatkoa!!!

Sasuliini ja hajuherne 27+6

Vierailija
6/9 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan th soitti sitten iltpäivällä, oli jutellut lääkärin kanssa, laittoivat lähetteen äitipolille huomiseksi, jossa sitten tutkitaan mistä nää supparit johtuu... Mutta eipä tuolla vaavilla voi mikään hullusti olla, sellainen määrä on taas tullut potkuja/lyöntejä, että huh. Mutta taidanpa tästä mennä takaisin tuonne sohvalle pötköttelemään...

Napero

Vierailija
7/9 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laitoinkin jo sf-mittaa tuonne kyselyyn.

Mulla tosiaan on enää pari sormen leveyttä kohdulla tilaa kasvaa ylöspäin ja sit loppui resurssit sieltä. Sen jälkeen sit varmaan vaan " levitään" ... Saas nähdä, että mahtuuko äitiysvaatteenikaan kohta enää päälle... Niissä kun se masutila on kuitenkin sellainen " inhimillisen" kokoinen ja jos minulla kerran parin viimeisen kuukauden kasvu tapahtuu pelkästään ulos, niin voihan tuosta mahasta aika mahtavan mallinen tulla. No, senpä näkee sitten.

Kaikki oli taas todella hyvin ja syke oli vahva jne jne. Painoa oli tullut taas ihan kiitettävästi lisää ja nyt oli se viikottainen annos yli sen maagisen 500 g/vko. Pitäis varmaan rajoittaa karkin syöntiä. Nyt kyllä minulle on tullut vähän turvotustakin. Ei paljoa, mutta sen verran, että sen olen huomannut.

Aika vaivaton on tämä minunkin raskaus ollut. Tällä hetkellä jopa nukun yöni kokonaan, enkä herää edes pissalle! Voitteko kuvitella! Alussa piti hypätä öisinkin hyyssissä, mutta nyt on arviolta 2 kk mennyt lähestulkoon täysin ilman yövessailua. No, kohta se kuitenkin alkaa taas. Suurin vaiva tällä hetkellä on minullakin ne liitoskivut. Liikkuminen on huonontunut selvästi, mutta vielä sitä sentään jotain pystyy tekemään, kun rauhassa etenee.

Tulipas taas itsekkäästi pelkkää omaa napa. Sori, mutta neuvolan jälkeen varsinkin sitä on niin tohkeissaan omasta olemisestaan ;)

Vierailija
8/9 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään kaupungilla ja meiltä kävelee sinne vajaan puoli tuntia. Eli melkein tunti menee matkoihin yhteensä ja pari tuntia pyörin siellä. En ollut syönyt kuin aamupalan ja sitten klo 12 yhden sämpylän ja kotiin tulin siis klo 18. Olin ihan puhki. Verensokerit oli varmaan tosi matalalla ja jalkapohjia särki. Syötiin ja sen jälkeen lepäilin puoli tuntia tossa sohvalla. Mies leikki pojan kanssa sen aikaa. Äsken ne lähti vielä puistoon riehumaan. Mä jäin kattomaan Kotikatua. Nyt mulla on kamalan huono omatunto, että mies ei oo tänään saanut yhtään hengähtää, vaan on " joutunut" olemaan koko iltapäivän ja illan pojan kanssa. Täytyy mun edes hoitaa pojan kylvetys illalla, vaikka tiedän kyllä, että mulla on täysi oikeus joskus vaan olla ja levätä (kun olen vielä hoitanut asioita kaupungilla ensin). Mutta ekan kerran tässä raskaudessa olin tänään tosi poikki.

Huomenna lähdetään viikonlopuksi anoppilaan. Viime sunnuntaina käytiin jo oman perheen kesken ravintolassa isänpäivän kunniaksi (etukäteen). Tuolla anoppilassa teen miehelle ja appiukolle varmaan jonkun kakun. Poika teki kerhossa isälle kortin ja mä ostin pyjamahousut, kun se niitä pyysi. Omalle isälleni lähetin vain kortin ja appiukko saa sellaisen myös.

Nyt menen takaisin tonne sohvalle... lakujen kanssa. Paljonkohan niitä saikaan syödä kerralla??? Toi pussi ois 250 g...

T:Fassiloora rv 25+4

Vierailija
9/9 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin olin ihan ihmeissäni et mikä naputus mahasta kuuluu ja sitten kävi ilmi että hikkahan se oli. oli aika villi tunne, viime raskaudesta kun on 10 vuotta.

neuvolalekuri oli tänään ja eipä tarvii enää duuniin lähteä ennen äitiyslomaa, supistelee niin kovasti et lekurikin näki kuinka maha pingottuu ihan vaan kävelyn voimasta. kohdunsuukin on pehmentynyt ja kohdun kaula lyhentynyt.että nyt otetaan iisisti loppuaika.

mulle ei oo edes kela lähettänyt päätöstä äitiyslomasta tai rahasta...paperit oon vienyt jo 18.10!!!!!äippäpakkauspäätös kyllä tuli...

töissä odottelevat kovasti tietoa et vois sitten talviloman laittaa siihen eteen ettei jää pitämättä.

ja vauva oli jo kääntynyt pää alaspäin,raivotarjonnassa kuulemma oleskeli, voihan se olla et oli vaan hetkellinen olotila,ainakin veivaa kummasti masussa.

olen lukenut että muita vaivaa unettomuus,minua taasen unisuus,voisin aamulla nukkua vaikka kuinka ja päiväunet on pakko vetästä,semmoset 2,5 tuntia on hyvät...

semmosta meillä

kuumetta ja vauva 27+6