Avaatko oven jos ovikello soi?
Miksi/mikset?
Asumismuotosi?
En avaa jos en odota jotain tuttua.
Ei tiedä mikä heppu siellä oikein on.
Kerrostalo. On alhaalla ovipuhelin ja alaovi lukossa, mutta en silti auo ovia. Säälin kyllä ilmaislehdenjakajia.
Kommentit (11)
siis kaupustelijoille ei oo rahaa muutenkaan ostaa.. niin ihan turhaan avaan..
ja jehovan jne. edustajat ei kiinnosta Edes..
kerrostalo
onneksi on ovisilmä josta näkee..
vuokralla asuessa oven takana oli jotain pelottavia pukumiehin.. asunnon edellinen vuokralainen oli huumeiden käyttäjä, mitä lienkään velkoijia..
Ainakin katson ikkunasta ja varmistan mitä on tulossa.
Asun OKT:ssa, meillä on turvapalvelu ja kamerat, murtohälyttimet, palovaroittimet jne. Securitaksen vartiointipalvelu.
Pelkään olla yksin kotona. Pelkään tulipaloja ja murtomiehiä. En halua myöskään kaupustelijoita riesakseni.
Asutaan niin vanhassa talossa ettei tässä ole ovikelloa eikä itsekään olla saatu aikaiseksi hankkia.. Mutta jos kuulen että joku tuolla ovella kolkuttelee, en yleensä jaksa avata koska... Tää tosiaan on niin vanha talo, että eka on ulko-ovi jonka takana on pieni eteistila joka on tasan yhtä kylmä kuin ulkona on. Sitten on väliovi jonka takaa varsinainen asumistila alkaa. Jos joku koputtelee ulko-ovelle sitä ei kovin helposti kuule. Yleensä se jää kuulematta kokonaan. Kaikki tuttavat tietää tämän ja osaavat jo etukäteen soitella tai muutoin ilmoitella että ovat tulossa ja osataan kuunnella eri tavoin. Sit lisäksi oon ihan vainoharhainen kaikenmaailman murhaajista. Plus teen rankkaa duunia ja kun tulen kotiin haluan vain rentoutua rauhassa kalsarit jalassa. Tosiaan tuttavat yleensä soittelee etukäteen ja sopii vierailusta tai sitten soittavat tuolta ulko-ovelta että tuu avaamaan. Tällöin toki meen avaamaan. Jos ovelle nyt koputeltais niin varmaanki kurkkisin ikkunasta kuka siellä on ja jos ois ihan vieras en avais.
Aiemmin asuin kerrostalossa, no naapurin autossa oli valot unohtunu päälle je ystävällisesti ajattelin käydä ilmoittamassa, eivät avanneet.(olivat kotona) Aamulla tuli ukko pyytämään virtaa mun autosta.
Ainakin katson ikkunasta ja varmistan mitä on tulossa.
Asun OKT:ssa, meillä on turvapalvelu ja kamerat, murtohälyttimet, palovaroittimet jne. Securitaksen vartiointipalvelu.
Pelkään olla yksin kotona. Pelkään tulipaloja ja murtomiehiä. En halua myöskään kaupustelijoita riesakseni.
Ja lapsilla kavereita?
Ei varmaankaan...
On meilä ja lapsillakin monta. Itse asissa 2-3 lasetn kaveria on istunut meillä viimeiset 7 vuotta kuin olisivat omia lapsia.
Asun rivarissa Helsingissä ja ovi on siis suoraan kadulle. Tämä on rauhallinen alue, mutta kaikkea voi sattua. Jos ovikello soi illalla kymmenen jälkeen, niin sitten en avaa.
Siellä on aina joko joku romanialainen "olen kuuromykkäsokea ja lapsellani on leukemia" -lapun kanssa tai sitten joku mummo myymässä vapaakirkon joululehteä. Tutut ilmoittaa tulostaan ja lapset on niin pieniä ettei kaverit vielä ravaa.
Asutaan omakotitalossa. Mä näen ikkunasta kuka on oven takana ja ikinä ei kukaan ole niin epäilyttävä ollut että en olisi uskaltanut avata ovea, olen myös nähnyt niiden autot usein tossa meidän pihalla. Harvemmin kuitenkaan kukaan käy täällä pimpottelemssa, muutamia kertoja on käyneet jehovat, sitten on käynyt joku kalakauppias, kerran joku joka kauppasi murtohälyttimiä. Siinä ne tais ollakin ja 4 vuotta ollaan tässä talossa asuttu.
Ei kai kukaan huvikseen ovikelloa soittele. Aina olen avannut. Olen asunut kerros-, rivi-, pari- ja omakotitalossa. Nykyisin omakotitalossa.
yleensä avaan. Yleensä tuntemattomat ovat kaupustelijoita tai sanan julistajia. Aika nopeesti hankkiudun eroon.
OK-talo