Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toinen kerta tuplasti pahempi :)

10.11.2005 |

Ajattelin tässä kysellä muiltakin kokemuksia ja hyviä selityksiä. Tyttöni täyttää nyt marraskuussa kolme ja odotan toista lastani viikoilla 8+5.

Ensimmäistä odottaessa oli pahoinvointi ja muut lieveilmiöt täysin vieraita käsitteitä. Painoa ei kertynyt kui kaksi kiloa lisää ja tyttö syntyi 40+1 joten aika täydellistä toimintaa.

Nyt toista odottaessa olen ollut pahoinvoiva jo viikosta 5 eli keksin siitä tehdä testin. Pahoinvointi on pahinta illalla. Aamut onneksi sujuvat... No lisäksi olen aivan hirvittävän väsynyt ja painoni laskee kuin lehmän häntä...jee. No eihän tässä kaikki kun valittamaan päästään.... Verenpaineet eivät tunnu pitävän ja olen jo muutaman kerran ottanut lukua tehokkaasti.

Neuvolasta sitten ystävällinen täti vastasi, että katsotaan tossa viikolla 10, kun on jo toinen vauva...heh heh... Ei ole kuulema oireissa mitään outoa...

Onkos teillä vastaavia kokemuksia erilaisista odotuksista ja hyviä selityksiä, miksi näin on. odottelen tässä vielä puolitoista viikkoa ensimmäistä käyntiä toivottavasti kolauttamatta päätäni...:)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessa ei ollut kertaakaan pahaolo.Ihmettelin aina kun joku sanoi et oksettaa jne...helppo oli raskaus jne..aattelin et toinen menee samalla kaavalla.Ennekun kun tein edes testin aloin voimaan todella pahoin..kaikki hajut ällötti,oksetti 24-h vuorokaudessa ,huimas,paleli ,jne..kaikki mahdollinen.Sitä kesti aina tonne viikolle 16-17.Nyt on taas hieman pahaolo palaillut.Eli kaikki raskaudet ja lapset ovat erinlaisia.Voima sinulle ,kyllä se jossain vaiheessa helpottaa ;)

lettis73 31+6

Vierailija
2/4 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa ihan samanlainen raskaus kun sulla. Vähän vaan väsytti joskus viikkojen 8-10 aikana - ei mitään sen kummempaa vaivaa. Nyt kakkosen kanssa pahaolo alkoi saman tien, kesti viikon 20 yli, sen jälkeen on ollut kaikkea muuta vaivaa - ummetusta, närästystä, tolkutonta väsymystä jne. Lista on loputon. En sitten tiedä kuinka paljon asiaan vaikuttaa se, että lepääminen parivuotiaan uhmailijan kanssa on ihan tuntematon käsite. Kyllä ainakin mulla on nyt raskauskiintiöt ihan täynnä tämän kakkosen vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kuulostaa tutulta. Ekassa ei oikein mitään eikä tokassakaan mitään kunnon oireita, paitsi tolkuton väsymys ja jatkuva paleleminen (alkoivat kyllä vasta joskus rv10++). Väsymystä kesti yli puolen välin... Nyt kolmas kerta on samaa mallia kuin ekakin, onneksi :)

Sitten vielä yks juttu. En tiedä monellako on ollut ekan jälkeen jälkisupistuksia. Joka tapauksessa tokan jälkeen ne ovat pahemmat. Kolmannen jälkeen... en uskalla edes ajatella. Sairaalassa tosikoisen jälkeen lohduttelivat, että pahenevat joka synnytyksen jälkeen. Ihan kiva...not!

MaalisPapu rv21+1

Vierailija
4/4 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustuksesta! Vietän tässä iltaa pää ämpärissä koneen ääressä ja hihittelen miesten sanomisille tuolla synnytys palstalla. Taitaa siippa luulla, että olen seonnut viimeisen kerran....

Kyllä tämä yhteentoista mennessä taas loppuu :D