Vaikuttaako tämä siihen, poltatko kynttilöitä sisällä?
Kommentit (10)
mutta oliko Partyliten kynttilät jotenkin erilaisia kuin "tavallisen" kaupan kynttilät? Steariini ei ainakaan ole niin kuumaa Partyliten kynttilöissä kuin "tavallisissa" ja muistaakseni ne eivät myöskään savuttaneet niin paljon.
Meillä on iso talo ja 5m korkea olkkari, eipä nokipitoisuudet kohoa mitenkään suuriksi.
Toisekseen, kukaan perheestä tai vieraista ei ole saanut oireita, mietittäisiin asiaa erikseen jos joku kokisi asian haitaksi.
ilmanvaihto imaisee valtaosan käryistä pihalle, ei hätää siis.
Sen vähän, mitä kynttilöitä poltan, poltan jatkossakin.
Ei mua esim. tupakansavussakaan pienhiukkaset ym. myrkyt ällötä vaan se kauhea lemu.
kaikki kiva osoittautuu näköjään vaaralliseksi. Olen allergikko enkä halua lisätä hengityselimieni rasitusta yhtään, nyt kun on tutkimustuloksin todennettu se, minkä olen aistinvaraisesti jo aiemmin havainnut.
Poltan kynttiläni ulkona lyhdyssä. Ehkä satunnaisesti saatan sytyttää kynttilän sisällä. Eniten hirvittää ne kyläpaikat, joissa palaa ympäri kämppää noin 30-50 tuikkua samanaikaisesti...
ilmanvaihto imaisee valtaosan käryistä pihalle, ei hätää siis.
Elämä menee ankeaksi jos jokaista juttua mistä saa iloa mutta joka on jollain tavalla epäterveellistä rupeaa karttelemaan.
kaikki kiva osoittautuu näköjään vaaralliseksi.
Ei auta edes jäädä sänkyyn vällyjen ja pehmusteitten keskelle makaamaan kun sähkökenttiä on kuitenkin lähistöllä, taustasäteily pommittaa jatkuvasti, ilmansaasteet tunkevat ikkunanrakosista ja ilmastoinnin kautta tupaan. Kaikki syötäväkin on jollain tapaa haitallista tai vaarallista.
Ranteet vaan auki niin säästää itsensä pahemmalta kohtalolta.
mutta ne ei niin "saastuta".
Kynttilät on valmistettu soijavahasta, jota tehdään soijakasvin pavuista. Soijakynttilä ei vapauta palaessaan haitallisia aineita, kuten tavallinen parafiinikynttilä ja se nokeaa jopa 90% vähemmän. Koska soijakynttilä palaa matalammalla lämpötilalla, se on turvallisempi ja 30-50 % pidempään palava kuin parafiinikynttilä. Mahdolliset roiskeetkin saa helposti siivottua tavallisella lämpimällä saippuavedellä. Koska soijavaha on margariininomaista biohajoavaa ainetta, ”jämät” voi kompostoida.
Asun kaupungissakin, en muuta maalle, jossa ei olisi autojen pakokaasua tai muita ilman saasteita.