Pitääkö raksatalkoissa olla mielestäsi selvin päin?
Meillä on tästä miehen kanssa mehevä riita menossa. Miehen mielestä on ok, että raksan talkoolaiset juovat sellaiset 5-6 pulloa olutta työpäivän aikana per naama.
Minun mielestäni EI TODELLAKAAN ole soveliasta!
Ensin työ ja sitten huvit.
Olen tästä miehelle sanonut, niin nyt kuulemam talkoolaiset ovat verisesti loukkaantuneet, koska epäilen heidän työnsä jälkeä, kun en usko, että saavat aikaan ihan priimaa vaikka juovat noin kaljan per tunti per naama.
Onko tosiaan ihan normaalia, että raksalle talkoisiin tulevat ihmiset juovat koko päivän kaljaa, yhdessä kädessä vasara tai maalisuti, toisessa kaljapullo?
Oonko ihan kauhea tiukkapipo mielestänne?
Meillä siis on tällainen tilanne ollut raksalla. Olin jo tuolloin kaljanjuontia vastaan, mutta kuulemma se on ihan yleistä.
Kommentit (22)
Jotkut ovat hälläväliä-asenteella liikkeellä ilman kaljaakin, toisille ei sovi yksikään olut tai homma repeää ja sitten on niitä, joiden hommissa eroa ei huomaa. Antaisin oman mieheni hoitaa tilanteen arvioinnin, jos talkooväki on hänen tuttujaan ja värväämiään. Kunnioittaisin hänen tahtoaan asiassa, vaikka itse en toimisikaan lähtökohtaisesti samoin.
meidän harvat apukädet osaavat hommansa ja tietävät rajansa, joten minusta on ollut ok, että hommien sivuna ovat ottaneet muutaman oluen. Olut ei ole ollut siinä vaiheessa missään nimessä se pääpointti, vasta hommien teon jälkeen. Mutta jos "talkooväki" on tulossa "talkoilemaan" eli lipittämään olutta ja pitämään vain sitä suti/ vasaraa kädessä, niin en hyväksyisi. Minustaki sinun ap kannattaisi nyt luottaa miehesi arvostelukykyyn tämän asian suhteen, ellet sitten suoraan tiedä, ettei hommista tule mitään, jos on olutta tarjolla.
miten nopeasti alkoholi palaa miehellä... Totuus on kuitenkin se että kaljapäissään tulee vähän sellainen hälläväliä asenne. Työn jälki ei ole niin nökönuukaa.
En tarjoilis meidän talkoissa ennen kuin hommat on tehty. Työvaiheessa muita virvokkeita ja ruokaa. Sitten saunaan ja kaljat pöytään.