Onko muita jotka ostanut lähes kaikki lasten vaatteet kirppareilta?
Meillä 4 lasta ja lähes kaikki on kirpparilta hankittua ulkovaatteista ja kengistä lähtien. Muutamia parempia vaatteita olen ostellut joka lapselle esim HM:ltä. Eikä silti kuljeta ' lumpuissa' . Lasten iät ovat 2-6v ja poikia vanhimmat, keille yleensä on hankalinta löytää kirpparilta ehjiä ja hyviä vaatteita. Onko muilla kokemuksia kirppareilla kiertelyistä ja hankinnoista?
Kommentit (20)
kerran ostin pojalle housut, ja kun tulin kotiin huomasin että niissä oli takapuolessa joku helvatan tahra mikä ei lähteny irti. niin ja yhden toppapuvun oon ostanu. siihen olin kyllä tyytyväinen. mieluummin myyn halvalla pieneks jääneitä lastenvaatteita.
Sitten taas alkaa olla nuorisovaatetta 140cm->, mutta ei taida olla ne enää nuorten makuun toisten käytetyt.
Hyvinkäällä, Riihimäessä, Järvenpäässä, Lahdessa ja Myyrmäes. Käyn joka viikko jollakin kirpparilla ja yleensä aina löytyy jotain. Nyt on sellainen tilanne, et joka lapselle on jo vaatetta tämän hetken tarpeisiin ihan tarpeeksi, joten vähäksi aikaa joutais lopettaa ostelut :). Uudenkarheat monotkin olen löytänyt kolmelle lapselle, sukset pitää varmaan ostaa uutena. Pitkä penni on säästetty kun tykkään kierrellä kirppreita!
T:ap
kirpputorit ovat täynnä kamalia nuhjuisia rättejä ja nimenomaan täysin naurettavilla hinnoilla, siis ne hinnat ovat suhteettoman suuret rättien laatuun nähden... Jatkuvasti saan kirppareilla todeta, että " tällaisenkin saa samalla hinnalla kaupasta, mutta UUTENA" , enkä ole vitsinä tuota murjaissut, vaan harmistuneena.
Tuntuu, että noilla rättiensä myyjillä heittää suhteellisuuden taju pahasti... Esim. juuri ostin tarjouksesta kaupasta ihan laadukkaan merkkitoppahaalarin ja sain sen puoleen hintaan alkup. hinnasta ja muutenkin mielestäni ennemmin kannattaa kytätä tarjouksia uusista vaatteista, kuin maksaa noita hintoja kulahtaneista räteistä. Tietenkin JOSKUS olen löytänyt jotain suht hyväkuntoista kirppariltakin ja ostanutkin, mutta tosi harvoin.
Siinä mielessä ymmärrän, että ne myyjät kirpparilla joutuvat asettamaan hirmuhinnat, kun ottaa huomioon, että ne joutuvat pulittamaan kirpputorille vielä hirveämmän vuokran myyntipöydästä (oliskohan muistaakseni jotain 25-30 euroa/viikko..?) eli saisivat myydä todella paljon, ennen kuin koko homma edes kannattaa. Juuri tuon takia olen itse vienyt pieneksi jääneitä vaatteita suoraan Punaiselle ristille (Lahdessa Kontti) ILMAISEKSI, saapahan edes hyvän mielen ja ehkä pääsee siten auttamaankin konkreettisesti .
eipähän tarvii sitten itse mennä myymään
hoitotuella kun olen niin ainakin pienimmälle hyvin sieltä löytää vaatetta,isommat murkkuikäset joskus löytää jotain,on siellä 14v tytöllekkin muodikkaita vaatteita löytynyt.
Itse pidän kirppispöytää kerran vuoteen,siitä olen saanut n.200-240e viikko,et siellä tienaakin hyvin.Sillä sitten ostetaan uusia vaatteita tai käydään kirppiksellä:)
Pienestä pitäen kaikki on aina ostettu käytettynä kirppiksiltä. Alussa kun lapsi oli pieni ja molemmat opiskeljoita, niin tämä oli ihan pakon sanelema asia, kun ei ollut varaa muuten. Mutta nykyään vaikka ollaan molemmat töissä ja raha ei ole enää niin tiukissa, niin edelleen lapsen vaatteet, lelut, urheiluvälineet ostetaan kirpparilta. Ja lapsi on jo 12v, ja edelleen löytyy kivaa vaatetta. Nyt tytölle voi jo alkaa ostaa naistenvaatteita kokoa XS ja S, sitä löytyy tosi muodikastakin tosi edullisesti. En tiedä mikä tilanne olisi ollut jos lapsi olisi ollut poika, ne kuulemma kuluttaa vaatteensa ihan eri tavalla, mutta ainaskin tytölle löytää tosi hyvin. Mutta siis kierrän kans tosi paljon kirppareita.
Ihmettelen, että miten teillä on aikaa käydä kirppareilla? Suurimmat syyt miksi ostan kahden poikani vaatteet uutena on se, että pojille tarjontaa on todella vähän (ja huom rikkinäisiä ja polvivammaisia ei ole mielestäni järkeä ostaa) ja ajallisesti tehokkainta on ostaa vaatteet suoraan kaupasta.
Mielestäni ei kannata ostaa jo valmiikis kulunutta, kun vaatteiden pitäisi kuitenkin kestää molemmilla pojilla.
Tytöille varmaan löytyy jo paremmin kirppiksiltä.
... ostaa lapsen (1,5 v poika) vaatteet kirpparilta siksi, että kun sieltä ostaa saa mielestäni laadukkaampia tuotteita. tuotteen täytyy olla kestävä, jos on kerran kirpputorille asti päätynyt. ainakin tämä pätee leluihin jne. viimeks ostin kuorma-auto-lavetti-kaivuri systeemin, makso 15 eur eli ehkä vähän kallis kirpparihinnaksi, mut jälkikäteen olen saanut huomata, että on kyllä hyvätekoinen. samoin talvihaalarit kirpparilta merkkituote ja tehty kestämään. mummi osti halpismerkkihaalarin marketin tarjouksesta ja rasittaa kun vetoketju temppuilee ja lahkeen kuminauhoja ei oo parin käyttökerran jälkeen enää näkynyt.
kirpparit vie kieltämättä aikaa kierrellä, mutta se on mulle jonkinlainen harrastus eli tykkään hommasta.
Minä en voisi kuvitellakkaan meneväni. Luultavasti tuhottaisiin tavaraa(lasiesineitä jne.)joten eipä säästömielessä ainakaan kannattaisi. Kokoajan saisin vahtia lapsia, se siitä " kirppisnautinnosta" ? Ja rattailla ei ole kovin hyvä liikkua ahtaissa väliköissä, niinpä suosiolla menen ostamaan normaaleista kaupoista vaatteet.
kaikkea saa alesta kun ostaa oikeaan aikaan. -70%vaatteet parhaita, ovat uusia ja varmasti olisivat nyky-kirppishinnoilla kallimpia käytettyinä. nytkin kaapissa käyttövaatetta mitkä ovat isoja, mutta on ostettu aina kun halvalla saa nättiä&käytännöllistä niin jemmaan..
ja suurimman osan vaatteista olen ostanut kirpparilta...eivätkä ryysyissä kulje.ryysyjä sieltä kyllä myös löytyy mutten minä niitä osta.
Minusta harvoin kuitenkaan löytää edes siistiä paitaa 4-vuotiaalle, saati housuja. Lisäksi kirpparihinnat ovat mielestäni usein kalliita.
Itse tarkkailen mieluummin aleja ja esim. KappAhlista voi joskus (heillä on vähän aina se tarjousrekki esillä johon siirtävät jäännöskappaleita) löytää jostain tarjousrekistä uskomattoman halpoja UUSIA vaatteita. Sitten alennusmyynnit käyn aina kiertämässä ja ostelen seuraavan vuoden vaatteet lapsilleni.
Tytölle olen löytänyt hyvin, monelta olen kuullut, että pojille onkin vaikeampaa. Paremmat ja siistimmät vaatteet ostan kaupasta. Kirppiksellä niihin on usein laitettu hinta korkealle, " käyttövaatteita" löytää halvalla.
Mulla on usein sunnuntai kirppis-päivä ja käyn silloin ehkä muutamassa paikassa. Lapsi on kotona isänsä kanssa.
suosittelen tamine nimistä lastenvaatteiden second hand shoppia pikku-huopalahdessa! :)
edullista ja hyväkuntoista!
Enkä osta. Mielumin kuljen itse vanhoissa vaatteissa kun pistänn lapseni kulkemaan lumpuissa. Sen verran lastani rakastan että hänelle parasta tarjoan. Et kotihoidontuella tässä ollaan itsekin. Et esin H&M saa ostettua osamaksulla pienin erä 16e/kk et se ei ole paha hinta uusista vaatteista kun niitä makselee pikku hiljaa.
Hulluahan se ois maksaa vauvanvaatteista kauheita hintoja, kun kirppareilta niitä saa lähes ilmaiseksi!!!
Varsinkin pienimmille löytyy paljon kivoja melkein käyttämättömiä vaatteita, kenkiä, luistimia, suksia jne. Isommat jo kuluttavat vaatteita niin paljon että mieluummin ostaa uutena.
Uutena jos ostan niin ei ole varaa kuin H&M:n vaatteisiin; käytettynä olen joskus saanut ihan merkkitavaraa, legoa yms.
Kengät olen kyllä ostanut yleensä kaupasta (mutta alennusmyynneistä nekin). Vauvanvaatteet saa ihan uuden veroisina, mutta murto-osan hinnalla uusista, vanhemmille lapsille on vaikeampi löytää etenkin ehjiä ja siistejä housuja. Toppahaalareita en edes ajattele ostavani uutena kaupasta, niin törkeän kalliita ne on.
Kirppiksillä kiertely on intohimoni. Saa shoppailla, mutta samalla kuitenkin säästää rahaa, kun ei tarvitse ostaa uusia vaatteita!